O ZÁVODECH 2007

Jak to všechno začalo se budu snažit nějakým způsobem popsat.….Začalo to tím, že za mnou chodil kamarád v práci, že si chce koupit nějaké RC autíčko a pořád něco říkal, říkal a říkal, kdyby….dodnes ho nemá.Takže jsem se rozhodl, že do toho půjdu! Koupím auto:“Říkám auto, které smrdí, čmoudí (proto se říká i používá sleng čmuďáci) a ne žádné tiché, maximálně šustící a pískající (myslím elektrické)“! S bláhovou představou, koupíš auto (Subaru 1/8 v.99) + něco aby to jelo, vysypeš do toho nějaký peníze a padla. Tato vize mi rychle skončila, když jsem po třech minutách zkušební jízdy nabyl přesvědčení, že to tak složité není a přidal(motor byl přitom v záběhu a nastaven max. na 50% výkon a testovací plocha úctyhodných 15 x 30 m). Jedu, nějak se zaprášilo a najednou koukám,…. jedu po třech! Dalších čtrnáct dní jsem čekal na díly a 500 kaček bylo v háji(ráfek jsem dal naštěstí nějak dohromady).


V tu dobu jsme již byli dva, Robert se stejným autem jako já. To bylo zajímavější, začali jsme mezi sebou soupeřit a vždycky se našlo dost čumilů, kteří tomu začali taky propadat. Pořád to nebylo ono, tak že vyrazíme na nějaké závody sbírat zkušenosti, jenže s čmuďákama jaksi žádné hobby závody nejsou, a proto jsme vyrazili do Mnichova Hradiště na Rally de France:Tour de Corse na pozvání Standy Knespla. Bylo to pěkný, ale na naše 1/8 bohužel neprůjezdný a zpátečku taky nemáme. foto


Po tomto výletu dostalo naše ježdění trochu jiný smysl,začali jsme si stavět různé tratě. To spočívalo v tom, že jsme na různý cesty nebo plácky rozmístili všelijaké věci a snažili se z toho něco vytvořit. Někdy v tomto hluchém období Robert získal ojetinu Tamiyi 1/10 na podvozku TG a 1/8-nu přenechal kamarádovi Pavlovi a už jsme byli tři. Někdy to byl mazac, ale pořád to bylo o ničem a proto jsme se vydali na čumendu na „Setkání mistrů“ do Luštěnic. Chtěli jsme si vyzkoušet trať, ale vůbec se nám nepodařilo navrtět motory a tak jsme odjeli docela vytočený domů! Cestou jsme se dohodli, že takhle to dál doopravdy nejde a musíme něco vybudovat sami!


Měli jsme již vytipovaná nějaké místa a jelikož jsme byli nažhavení z Luštěnic, tak jsme si hodili korunou a za hoďku vytvořili něco?... jako náznak tratě. Konečně to dostalo tu správnou šťávu a říz! foto Byli jsme tam prakticky celé víkendy, ale čím víc jsme tomu propadli, tím trať byla stále kratší, menší až nám přestala stačit a museli jsme trať v rámci možností zvětšit. foto Teď to bylo opravdu paráda, starší trať byla rychlá a tato nová technická i nějaké nerovnosti na povrchu. Opět jsme se rozrostli o dalšího člena Fandu. Radost nad dalším šílencem do klubu nám zkazila smutná zpráva. Pavel odchází z nedostatku času, jeho Subaru jsem převzal já a pokusím se ho dát, nějakým co nejmíň bolestným (prachy) řešením, do kondice! Fanda si pořídil „Myšáka Padžera“ na podvozku CEN 1/10.Postavil přemostění a nejednou se objevilo mnoha variant,jak si prodloužit a ztížit trať. foto Dokonce jsme zaznamenali i první skok-let do sedmimetrové rokle,lemující naši trať. foto


Taky jsme začali uvažovat o uspořádání nějaké soutěže,kde by bylo použito asfaltové hřiště na nohejbal (zde by se odjelo pár RZ se zpevněným povrchem), přilehlé stravovací i hygienické „stanoviště“.Další most na asfaltové RZ byl vyroben i odzkoušen.foto Dohodli jsme si návštěvu Pavla M.,zda by pomohl trať otestovat a podpořit návrh na uspořádání závodu do Czech Rally Championship 2007.


Ke konci roku jsme si ještě párkrát zazávodili mezi svátkama, někdo testoval novou techniku jiný ji naopak ničil.Bylo krásně kolem nuly i trošku sněhu. foto

RALLY BOREK ČISTÁ 2007 byl vypsán pro modely elektro 1:10 rally CZECH RALLY CHAMPIONSHIP 2007. Závod byl doplněn vloženým závodem "Super Race" pro modely 1:10 a 1:8 rally se spalovacím motorem.


V krátkosti popíši co jsem všechno absolvovali, aby vše dopadlo aspoň tak jak dopadlo...


Na trati jsme se objevili až na konci února, nějak nebyla chuť a nálada nebo to bylo tou divnou zimou. Škoda, že nejsou žádné fotky, okruh byl tak znečištěn, že nám trvalo celé odpoledne, abychom si mohli trošku zařádit. Také byl již stanoven termín naší první soutěže,co by pořadatel. Potřebovali jsme zkusit nějaké kombinace, jak různé RZ-ty postavit.Opět nám pomohl Pavel M. a Standa K. Po jejich konzultacích došlo na rozšíření tratí (etapa III.) foto Teď jsme byli připraveni zvládnout šotolinové erzety, jak z hlediska obtížnosti i atraktivnosti, ale i času trvání RZ. Do půlky března, byli navrženy i zakresleny jednotlivé průjezdy šotolinových erzet.foto Na asfaltové erzety bylo „stále dost času“!Věděli jsme,že chceme vycházet z přibližného tvaru Sosnovského okruhu.Na tyto erzety jsme měli k dispozici pouze asfaltové hřiště na nohejbal a další „vesnické sporty“.V druhé polovině března jsme postavili okruh a zjistili co nám bude chybět k vytyčení trati. foto Sehnali zbytek nějakých tyček, hadic, všelijakých nesmyslů a pár kilo barvy na zvýraznění. Jak budou vypadat průjezdy těchto erzet ještě nikdo nevěděl, ale každý to měl v hlavě, protože bylo „stále dost času“! Den „D“ (7.4.)se stále blížil!

Poslední víkend před dnem „D“ jsme navezli na zvýraznění trati (kačírků) pomalu dva kubíky písku. Vypadalo to pěkně, viz foto, ale za týden se to všechno nějak zešedlo. Na asfaltové erzety „stále dost“ času!

Poslední pár dní bylo opravdu hektických a 24h na den bylo opravdu málo. Starosta,občerstvení, službu na hlídání depa a „regulérnosti soutěže“ bez nějakých zkušeností a obsluhu časomír a Pc,…. atd. Už jsem pomalu ani nespal i šéf v práci dělal, že mě nevidí (Díky šéfe!),jsem se musel pustit do nakreslení průjezdů asfaltových erzet. V časové tísni, jsem během hodiny vytvořil něco, podle čeho se opravdu jelo a dokonce i dojelo foto. Pro někoho jen nepřehledné a pro jiného naprosto nesrozumitelné. Jo, chybami se člověk učí! Vycházeli jsme z toho, že si jezdci jednotlivých týmů s navigací kudy „ano“ a kudy „ne“ pomůžou sami. Jenže při stavění tratí v den před závodem jsme zjistili, foto že to nepůjde (střídala se šotolina,asfalt,šotolina), aby byl závod co nejrychlejší a využilo se dvou časomír. Dohodli jsme se, že nebudeme dbát na dodržení časového rozpisu jednotlivých jezdců, ale jen času prvního jezdce do RZ. Ostatní pokračovali pouze v daném pořadí.

Jak to vlastně dopadlo si můžete přečíst, někde dohledat, na web-stránkách jednotlivých týmů. Ještě jednou bych chtěl všem zůčastněním jezdcům, i těm co nám pomohli k uspořádání tohoto závodu hodně poděkovat (místní hasiči i rodinní příslušníci) a nesmím zapomenout na p. Milera i ZD Čistá,na jejichž pozemku se závod uskutečnil!
logo logo logo logo
Výsledky najdete na zde: logo Celkové výsledky i s vloženým závodem "Super race": logo


Dalším závodem, kterého jsme se zúčastnili byla Rally MiPaLu III organizovaná RC SPORT TEAMem.

Konečně jsem urval trochu času, abych napsal o naší účasti na rally MiPaLu III., která se konala v rámci czech rally championship 2007. Nejdřív ještě musím jménem všech poděkovat pořadateli RC SPORT TEAMU za přizvání na tuto krásnou rally.
Začnu od začátku… Podle propozic se pojede i v nočních hodinách a osvětlení viz pořadatel: „Různé přilepené baterky na karosérii, čelovky, apod. nebudou povoleny!“, a my tak museli něco vymyslet. Opět jsme to řešili na poslední chvíli a některé pokusy a to, jak dopadly, najdete ve fotogalerii foto. Až na třetí pokus, poslední den před závodem, jsme byli s testy spokojeni a zároveň připraveni noční RZ-ty zvládnout
Celá naše pětka přihlášených (já, Robin, Fanda, Josef jr. i nový člen David Mišalko) se na závodní víkend opravdu těšila! Bohužel ráno volá Fanda, že má roztopeno (je to foukač skla) a musí do práce, byli jsme tedy čtyři + 5 připravenejch aut. Celé dopoledne jsme nosili do aut, co asi tak budeme potřebovat. Myslím, že jsem nakonec do mé „feldy“ nastěhoval úplně všechno, co jsem našel v dílně a navíc se to trošku podobalo nějakému nářadí.
V poledne jsme vyrazili směr Debř – Radouč, kde se závod konal. Nejvíce starostí nám dělalo počasí - bylo velké vedro, a proto jsme nevěděli, jestli zvládneme uchladit naše čmuďáky ( RZ-ty zde byly pomalejší než ty naše v Borku). Já zvolil bohatší směs, sice se motoru nechce tolik do otáček, ale zase se méně hřeje. Ještě jsme všechno přezkoušeli a hurá na start. Jeli jsme až na konci startovního pole a poskytovali nějaké to zpestření přihlížejícím i kolegům od elektrik.
První den jsem zvládnul bez větších problémů a usadil se v čele naší kategorie. Klukům se už tolik nedařilo, Joskovi hned na 1RZ zhasnul motor a dostal VP. Robin měl také nějaké technické problémy, a když se mu zrovna nedaří, tak nedokáže jet v klidu (budu mu muset sehnat nějakého psychouše), dojel tak, jak jel. David začíná teprve poznávat techniku a přestože to byly vlastně jeho první metry, nejenom závodní, mile mě překvapil. Nejvíc se mi z prvního dne líbily noční erzety. Jelikož jsme jeli na konci, tak se nám poštěstilo absolvovat tři, paráda! Po perném a parném dni jsme ještě stihli ogrilovat dvě kuřata, pokecali a popili s ostatními a šli po třetí hodině ranní do hajan. Ráno mi bylo docela krušně …
Po ranním servisu jsme vyrazili do dalších bojů. Na první erzetě jsme ale měli všichni čmuďáci problémy s motory a to vlastně vydrželo až do konce soutěže. Vůbec jsme to nemohli doladit, takže se vyskytly další VP a já jezdil pouze na vyšší volnoběžné otáčky. Tři RZ před koncem se mi rozpadla ložiska v zadních nábojích kol a s největším vypětím jsem auto dotáhl do cíle. Náhradní jsem samozřejmě měl, ale protože se mi povolovaly matice na kolech, zalepil jsem je a s lepidlem to „trošku“ přehnal. Vůbec to nešlo povolit! Celkově jsem skončil na jedenáctém místě, se ztrátou necelých 5 minut na prvního v absolutním pořadí. Závody se nám opravdu líbily a ještě jednou: „Pavle, díky!“ foto
Výsledky najdete na zde: logo


RC Rally Polabí jsem se zúčastnil pouze já,byla vypsána pouze kategorie s elektro pohonem a závod pořádal Team EREBOS, v Milovicích na bicrossové trati."Nářadí" mi zapůjčil Standa Knespl. Ráno bylo docela krásně,azurro a jen to trošku funělo. Cestu tam jsem zvládl a nemusel použít číslo na ředitele závodu o zdržení. Se Standou jsme zaujmuli strategické místo, výborný výhled na trať a trošku stranou od protivníků, aby neokoukali naše super "tajné" úpravy! Do prvních dvou erzet jsem nastoupil s tím, že pojedu to svoje a uvidím.Dostal jsem pomalu dvacet vteřin na každé RZ a byl na 13.místě (průjezd NO GO AREA - O.K.). Standa odjel erzety jen s přední poháněnou nápravou a s tímto "handycapem" se vlastně potýkal celý závod. Do další rundy erzet prostě musím zrychlit! Ano, zrychlil jsem! O co byl rychlejší, tolikrát jsem tahal uvízlé auto a opět dostal 20s na erzetu, ale přesto postoupil na 10. místo. Třetí rundu jsem jel opět rychle, ale hlavně bez chyb. Samozřejmě jsem měl problém v NO GO AREA, na hraně uklouzl a nemohl se vyhrabat zpět. Opět chytnul 20s na erzetu (33s + 10s) a propadl na 11. místo. Ztrácel jsem 7,5s na Tomáše F. Zkusil jsem na RZ7 zabrat, ale Tomáš mi dal 13s. S 11. místem jsem se smířil a držel zapůjčené "babičce" palce, aby vydržela až do konce. Vše dopadlo O.K., akorát jsem na super stage porazil časomíru a dostal 10s penalizaci. Závod vyhrál Lukáš Eis před Michalem Koželuhem a Karlem Greisslem. V soutěži týmů vyhrál SIK Racing Bílina před RC ŠkvorRacing tým a Teamem Airspped. Závody si mi líbily a možná začneme uvažovat o změně pohonu ...?


Výsledky:logo

Info z Rally Jizera 07: logo


Info z Rally Austrálie: logo

Info z Rally Finland: logo

Info z 1.pokusu Rally Čisteckýho Masakru: logo,


Info z RAC Lombard Rally: reportáž Frantin,


Info z Rally Sadská: Reportáž Sadská 07_Franklin