Než se nějak rozepíšu o průběhu V. ročníku RC Rally Jizera, tak přemýšlím o dalším pořádání vůbec nějaké RC soutěže nebo se budeme jen zúčastňovat, jako dalších 99,9% soutěžících. Snad se z těchto depresí za nějaký čas dostanu a najdu další chuť k pořádání dalších soutěží.
Na soutěž se prezentovalo pouze17 jezdců, ale byla zde kompletní špička Czech Rally Campionship, první muž Krumlovského šampionátu (Radek Pavliš) a z „nezávislých“ soukromníků(Aleš Čechjan), takže konkurence jako řemen!
RZ1 odstartovala přesně dle harmonogramu soutěže do perfektně připravených tratí rychlostních zkoušek. Tato erzeta byla vyznačena na nejstarší části RC areálu a byla trošku na rozběhání. První pro svištěl Radek PAVLIŠ, 0,7s před Frantinem a 5s Martinem Knesplem. Malé technické problémy zde postihla Vláďu K., když mu mechanici špatně dotáhly kolo na jeho voze, které se mu během erzety uvolnilo a zmizelo v přilehlých lesích a hájích. Filda začal výborně 7. a Dejv 9. Robin zkoušel Suzuki Swift S1600, ale s jednou poháněnou nápravou moc zkušeností nemá 16. a Petr M. jel svoji první ostrou rally vůbec 12.
RZ2 opět projíždím jako druhý nejrychlejší a ztrácím na nejrychlejšího Aleše ČEJCHANA něco málo přes vteřinku a ujímám se průběžného vedení (2/1). Dejv (9/8), Filda (12/9), Robin si zvyká na předokolku (16/16) Petr M. (14/14). Slušně rozjetá rally.
RZ3 soutěžící přivedla na první horskou rychlostní zkoušku. Trošku ztrácím na křováckým mostu, ale nervozita mě svazuje a drží mě zpátky. Dojíždím na třetím místě a propadám se zpět na druhou příčku průběžného pořadí za Radka PAVLIŠE, který ji vyhrává. Frantin (3/2), Dejv (9/8), Filda (12/11), Robin (16/16) a Petr výborně (11/14).
RZ4 se jela opačně jako předešlá, takže jsem trošku zrychlil, opět až „druhý v cíli“ za Honzou PETREM, ale zpět na první pozici celkově. Frantin (2/1), Dejv kazí (9/9), Filda chytá své první VP, Robin statečně s S1600, ale v této horské pasáži ztrácí moc a Petr opět parádně (10/11).
RZ5 v „klidu“ jen dvakrát přes boudu a v cíli třetí a na vítězného Aleše ČEJCHANA ztrácím přes 4s. Frantin (3/1), Dejv zabral (8/9), Filda opět agregát a další VP, Robinovi dochází PHM v nádrží(také VP) a Petr se potýká s trávou v unášeči kola, která mu brzdí kolečko (16/12).
RZ6 se už těším na další pauzu, která bude hodinová a budu moc repasovat svůj speciál. Opět se mi daří a zajíždím druhý čas za stále zrychlujícím Alešem ČEJCHANEM. Frantin (2/1),Dejv je zamilovanej, stále čumí po Terce, kazí(11/9) a v cíli dostává co proto! Filda (14/16), Robin opět technický problém a další VP, Petr se stále učí (12/12).
RZ7 se mi jede skwjele, ale ke konci někde chytám trávu mezi unašeč kola a ložisko. Tráva nacpe prachovku ložiska až na kuličky a z kuličkového ložiska se stává kluzné a mám problém auto udržet v přímém směru a hlavně v pravých zatáčkách se mi vůz hůře ovládá.V servisu měním za nové. Vláďa KREJČÍK si zlepšuje náladu vítězstvím v této zkoušce. Frantin (4/1), Dejv se stále rozptyluje (8/9), Filda je smutný stále problémy s elektronikou svého vozu a další VP (17/17), Robin (14/15) a Petr taky problémy s „trávou“(15/12).
RZ8 je pro tento den poslední šotolinová. Od startu se nějak nemůžu dostat do tempa, hned zkraje musím couvat, a rytmus mé jízdy je fuč. Jízdu protrpím a vše zakončuji ránou do časomíry(asi to tak má být)! Vítězí Aleš ČEJCHAN a dostává se do celkového vedení této těžké rally. Frantin (5/2), Dejv už mě začíná …píp…stále čumí jen po Terce! (9/8), Filda už zase jede (11/17), Robin s předokolou výborně (13/15) a Petr bohužel VP, tráva v unašečích mu zablokovala přední kola(jezdí severský styl,dráha je pro něho zde úzká a vymetá krajnice kde nabaluje travní porost).
Poslední dvě eRZety tohoto dne jsou asfaltové a jsou postaveny proto, aby se v lese po tmě nikdo nezabil. Doufám, že zde moc neztratím na asfaltové specialisty!
RZ9 chci zajet co nejvyrovnější čas Honzou P., kterého mám v zádech. Jede se na dva okruhy. Zajíždím 5. místo a na Honzu ztrácím jen 0,2s. Větší obavu mám z poslední zkoušky, která se pojede již za špatných světelných podmínek. Moje světla jsou opravdu jen „bludičky“ (nevím proč, byly připravený na Monte a svítily parádně) + moje vrozená 30% šeroslepost nevěští moc šancí na dobrý výsledek. Vítězí podle papírových předpokladů Aleš ČEJCHAN před Radkem P. Dejv (14/8), Filda zajíždí výborný čas (10/17), Petr (13/13) a Robin vypíjí kalich hořkosti až do dna. Při startu do RZ do něho vráží soupeř, který startoval před ním a totálně mu ničí celé zavěšení přední nápravy a to znamená úplný konec účinkování v této rally.
RZ10 se startuje podle harmonogramu (22°°) a je stále docela dost světla. Jenže po startu druhého jezdce dochází k poruše časomíry a RZ je zastavena. Restart je za 15 minut, ale to opravdu toho moc nevidím. Zajíždím slušné 6. místo, ale s obrovskou ztrátou 17s na vítězného Honzu PETRA, který se dostává přede mne na druhou pozici. Martin K. hned na začátku uráží svou světelnou rampu a jeho čas je podobný mému. Filda (11/17) opět poráží zamilovaného Dejva (13/8) a Petr se trápí s malým množstvím paliva v nádrži a jede na „spotřebu“!
Po prvním soutěžním dnu: Frantin 3., Dejv 8. a Filda 16., kterého moc a moc potrápila technika, Petr 13 místo a docela mě překvapuje! V teamové soutěži jsme drželi výborné druhé místo. Zítra budu útočit na druhé místo(první místo nereálné, Aleš se stále zlepšuje) Honzy Petra, který se mi zdá trošku nejistý a dělá chybičky, kterých bych mohl využít ve svůj prospěch. Ráno se pojede nejdelší i nejtěžší RZ této rally (v obou směrech) a zakončíme „lehčím“ vrškem. Čekáme i vzácnou návštěvu, kteří svou rychlostí i dravostí potěší davy přihlížejících diváků, Jirku Bistiaka a Dalibora alias Deputy v roli předjezdců a rozháněčů!
Konečně si můžeme trošku odpočinout, posedět a poklábosit v „Hospůdce na hřišti“ po těžkém a náročném dni! Tomáš F., Honza P., Radek P., Vláďa K. s přítelkyní Sandrou, Robin a já. V jednu hodinu ráno nás posílá hospodský Pavel domů s tím, že zítra je taky den. Stačí nás trošku předzásobit lahvovou Plzní 12° a raději rychle mizí! V půl třetí jsme všichni v pelechu a snažíme se usnout. Vyhrává Honza, který usíná v polosedu nebo v pololehu???
Budíček v půl sedmé a první co do sebe tlačím je „ibalgyn 400“ na bolavou hlavu. Nakládám snídani pro startující a vyrážím. Honza s Jaruškou připravují snídani a my s Dejvem jdeme vyznačit ranní eRZety. Po osmé jsou tu i předjezdci, takže vše může vypuknout.
RZ11 po pár metrech zavádí všechny startující do hlubokých údolích, které lemují zrádné propasti a strže. Odstartuji s předsevzetím, že musím Honzův náskok o pár vteřinek snížit, jenže již při sjezdu do údolí motor ztrácí výkon, ale doufám, že to je jen můj mylný dojem. Nádrž jsem těsně před startem dolil až po hrdlo, tak jsem se moc neznepokojoval, ale v prvním stoupání u „BIG“ mostu mi bylo jasný, že je něco moc a moc špatně! Auto vadlo víc a víc a při posledním sjezdu, před závěrečným stoupáním vypověděl motor úplně a to znamenalo ztrátu nádherné pozice a hlavně bodů. Taky to bylo moje první VP v letošním roce a doufám, že poslední! Propadl jsem se na 7. pozici do země nikoho, přede mnou i za mnou nikdo. Tuto první nedělní RZ-tu vyhrál Aleš ČEJCHAN a upevnil své vedení v soutěži. Frantin (16/7), Dejv (6/8), Filda pěkně (9/16) a Petra trápí obvyklé potíže s trávou (13/13). Technické problémy potkali i Honzu P., který ztratil více jak minutu a klesl až na 4. místo celkově. V servisu diagnostikoval hlavní šéf-mechanik, totální kolaps agregátu a velké opotřebení stálého převodu rychlostní skříně. Agregát stíháme vyměnit, ale stálý převod musí vydržet aspoň ještě jednu zkoušku, protože není k dispozici ten správný(doufám, že letecky dorazí včas).
RZ12 stejně, ale v protisměru. Zajíždím čas podle mých představ, ale radost se závodu je v …píp! Opět vítězí Aleš ČEJCHAN a nedává nikomu šanci jej dohonit. Frantin (2/7), Dejv(7/8), Fildu opět zradila technika(16/16) a Petr stále bojuje se stejným problémem jako předešlé eRZety. Nějaké problémy má i Martin K rychle ho dojíždím a slyším jak pořád nadává. Můj pastorek stálého převodu je opravdu na konci své životnosti a musím je měnit za nový. Bohužel ten správný nedorazil a musím použít ten na rovnější a méně technické tratě. Ripmaxy toho mají taky už dost, ještě se ale netrhají!
RZ13 nastupuji s dlouhým převodem a o jetými ripmaxy. Nemůžu se s tou změna poprat a celou RZ zápasím s autem. Umístění v RZ dobré hned za špičkou (5/7), ale čas hrozný 20,5s ztráta na vítěze - opět Aleš ČEJCHAN. Dejv (9/8) už dojíždí v klidu a nikým neohrožován, Filda se snaží smolnou rally ještě nějak užít (13/16) a Petr jede dobře a bez problémů (8/13).
RZ14 je poslední a všichni se těšíme na konec. Jede se stejně, ale v opačném směru. Na bedně je rozhodnutu, ale ještě bude určitě boj o čtvrté místo mezi Martinem K. a Mackem K.. kde je pouze 4s rozdíl. Trošku jsem si už zvykl na dlouhý převod, ale gumy jsou prakticky po smrti a moc nefungujou. Dojíždím 5-tý necelých 10 s za suverénem této rally Alešem ČEJCHANEM. Mackovi se mimořádně daří a dostává se na 4. místo před Martina. Dejv (10/8), Filda na poslední RZ dostává VP a doufejme, že má smůlu vybranou dokonce roku! Petr (12/12) dokončuje a konečně poznává na vlastní kůži jaká je to „sranda“!
Na závěr co bych tak napsal. Samotná rally se vyvedla, pomohlo tomu i krásné počasí, rychlostní zkoušky se doufám líbily. Jsou zde rychlé i technické pasáže, které prověřily šikovnost, odolnost i strategii soutěžících jezdců a technický stav jejich speciálů. Každý si na této dlouhé rally „vybral“ ten svůj příděl smůly (když si odečtu mé VP, tak by to bylo 2. místo). Důležité bylo, že jsme se dokázali všichni sejít, za závodit , poklábosit, trošku i popít. Škoda, že nedorazilo více soutěžících, protože dvojdenní závody mají své kouzlo a dokonale prověří připravenost „drivera“ a jeho vozu!
Zatím ahoj a vítězům samozřejmě gratuluju! Frantin
Absolutně:
Aleš ČEJCHAN, před Radkem PAVLIŠEM a Honzou PETREM.
V kategorii TEAMŮ zvítězil:
TRIO team(Krejčík MacK, Petr Honza) před PATRIOT teamem ( Knesplem Standou a Martinem) a RC Clubem ČISTÁ( Frantinem Doležalem a Dejvem Mišalkem)
Výsledky: