RC Rally Finland_info

Na Finsko jsem se opravdu těšil, protože to byla první šotolinová rally a jak určitě všichni víte – asfalt nemám rád! Bohužel jsme neodjížděli v plné sestavě, „dvojka“ teamu  musela absolvovat test z autoškoly a proto její post obsadil Dejv, který měl potvrdit svoji stoupající formu i na jiném než domácím kolbišti. Ještě jsem chtěl vyrobit, pro zpestření, nějakou zvukovou reportáž (WAV report), která se budu hlavně skládat z rozhovorů soutěžících pilotů. Ráno bylo docela chladno a mrholilo, ale v dějišti závodu (Milovice), bylo docela příjemně a sucho. Byl jsem tady již v loni(můj první závod s vypůjčeným autem od Standy K.), tak jsem přibližně věděl, co nás může čekat. Na shaku jsem odzkoušel troje gumy(Ripmaxy s i bez čudlíků a GMbloky). Na 1Rz jsem nasadil Ripmaxy s, které jsem jel letos poprvé.

RZ1 byla na rozběhání a zajel svůj standart 10. místo a ztratil na vítěze RZ Honzu PETRa 15s. Dejv 18, ale třetí v kategotii ELITE a Filda 28. Ripmaxy  jsem nachal a těšil na další rychlostní zkoušky, protože to byla paráda závodit na tomto povrchu.

RZ2 jsem udělal pár drobných chybiček, když jsem zůstal ležet na chodníku s kolečkama nahoru a potom při dohánění ztraceného času, zapomněl zahnout do pravého pracáku a proto se vracel od mostu zpět. Čas, i tak docela slušný 9/10 a vítězného Honzu PETRa 12s. To už nám všem první trojka začala ujíždět, ale o to bylo zajímavější sledovat rozestupy a boj o bodovaná umístění. Dejv 22/21 v klidu a rozvahou, stále držel třetí pozici v elite a Filada33/29.

RZ3 se jela stejně jako RZ2, už jsem se vyvaroval podstatných chyb a zrychlil o 5s  a ztratil na „winnera“ EVŽENA T.L. v RZ necelých 7s, 8/7. Jízda mě opravdu začala bavit!!! Dejv se blýskl 11/17 a v kategorii Elite postoupil na 2. místo! Filda si zvyká na volnoběžku 30/29 a učí se rychle.

RZ4 neskutečný!!!! Jízda mi připadala, že můžu ještě přidat, vše mi vycházelo a drobné chybičky mě nedokázali rozhodit (přejezdy ,podjezdy apod. záludnosti tratě) a poprvé jsem zajel čas v RZ na bedně. Třetí nejrychlejší čas a ztráta 2,6s na vítězného Honzu PETRa. Frantin tedy 3/5, Dejv trošku ubral 23/20, ale pozici v Elite stále drží a Filda 30/29.

RZ5 se mi taky docela daří, sice už to není tak čistý jako v předešlé RZ  a dojíždím na šestý pozici se ztrátou na prvního EVŽENA T.L. 8,6s. Zde malinko zaváhal Pavel Loukota a přepustil mi fantastické 4. místo po polovině rally. Frantin 6/4, Dejv opět zrychlil 21/22 a vybudoval si slibný náskok 10 vteřin před dalším v pořadí v kategorii Elite Jakubem Hoffmannem. Filda 30/30. Více jak půlka závodu za námi, všechny moje časy se vešli do TOPTEN – paráda. Během čekání na další RZ začíná pršet a některé úseky, kde je více jílu začínají nebezpečně měknout a klouzat. Rozhoduji se pro změnu pneu a nasazuju GM. 

 RZ6 si zvykám na blátivý povrch i nové pneu. Docela chybuju a začíná se mi to líbit až ke konci RZ. Ztrácím 13s na vítězného Lukáše EISe a rázem se propadám až na 8. místo absolutně, tak je tento závod vyrovnaný! Frantin 14/8, Dejvovi tento terén moc nesedí a trochu zaspal na startu!!!opět!!! a jeho náskok před Jakubem H. se ztenčil na1,5s. Filda má zřejmě své místo předplacené 30/31. Příští RZ musím zrychlit!

RZ7 bude boj „na život a na smrt“, všichni cítí jak se blíží konec rally a každý chce odčinit chyby, kterých se dopustil v předešlých eRZetách! Vítězí Martin KNESPL a já zajíždím 9/8, ale rozdíly jsou v RZ minimální(10 pilotů jede v rozmezí 4 sekund) i v absolutním pořadí je rozdíl mezi 4 až 9 místem pouhých 3,9s! Opravdu boj až do posledních RZ! Dejv 24/19 a v kategorii Elite je na 2. místě a na třetího v pořadí Jirku Záviše má náskok 45s. Smůlu si vybírá Jakub H. a odstavuje svůj vůz u hasičů k uhašení ohně v motorovém prostoru. Filda 27/29.

RZ8 chci rozhodnout a nenechávat to až na poslední RZ. Startuje se proti servisu, šotolina, beton, koberec, tráva, kolem stanoviště časoměřičů, levý, pravý a zase levý vingl a jsme na šotolině. Dva malý skoky a následuje krásná klopená a dlouhá zatáčka, tu si opět vychutnávám pod plným plynem, následují zase dva malý „jumpy“, vracák, ale najednou zjišťuju, že je něco špatně. Auto se chová jak péro, každá nerovnost nebo kámen mě katapultuje mimo cestu, několikrát v technických pasážích zůstávám vyset  za spodek auta. Katastrofa!!!14 čas v RZ a ztráta na vítěze Martina KNESPLa přes 20s a propad na 9. NEBODOVANÉ místo. Frantin 14/9, Dejv už nemá kam spěchat 21/19 a před poslední RZ má náskok na Jirku Z. přes 35 s., Filda 31/29. V servisu nacházím mezi šáskem a pravým předním ramenem zablokovaný asi kilometrovej šutr(tlumič byl úplně na doraz) a druhá strana na tom nebyla o mnoho lépe! Muselo se to tam dostat v tý nádhernědlouhoklopený zatáčce, sakra! I když tam mám protiopatření, tam jsem dovyrobil z mechovky další a nasadil zpět ripmaxy. Pokusím se vrátit v poslední RZ na body, ale bude to těžké. Na 8. Lukáš E. ztrácím - 2,3s a na Michala Ž mám najeto  +1,5s a Macka +2,7s.

RZ9 Snažím se jet jako o život, chvilku si opět zvykám na ripmaxy, ale fungujou skvěle!!! Teď mě mrzí, že jsem je na ty tři RZ vyměnil za GM.! Dojíždím 5-tý , 9s za skvěle finišujícím Martinem KNESPLem , který tuto poslední rychlostní vložku soutěže vyhrává a zakočuje čistým hattrickem!. V cíli se dozvídám, že Jirka Z. odstoupil  pro elektronickou závadu na agregátu což by stačilo na body, ale zároveň zjišťuji, že perfektně zajel Mack a dostal se přede mne. Až v servisu mi teprve oznamují, že jsem předjel Lukáše E. a tím 8-bodované místo vybojoval! Frantin 5/8, Dejv už jenom dokroužil, sice se musel vracet, protože mu někde z jezdců před ním zatarasil zátarasem k tomu určeným cestu 24/18 a v kategorii ELITE mu patří druhý stříbrný stupínek na bedně!!! Filda ke konci ještě zrychlil 26/27!

 

Závěrem musím konstatovat, že to byla super rally až do konce, konečně jsem trošku zabojoval se špičkou, na šesté celkové místo a 3bodíky mi scházelo 1,4s!!!!. Z 9-ti. RZ jsem se 7x probojoval do TOPTEN a jednou vybojoval i bednové postavení. Dejv potvrdil vzestupnou tendenci a svůj výsledek z domácí soutěže z Čisté potvrdil a druhé místo v kategorii ELITE je toho důkazem! Filda odzkoušel nové úpravy na svém speciálu (zavěšení tlumičů + nasazení volnoběžky) a se svým výkonem může být spokojen! Musíme poděkovat organizátorům soutěže za krásnou trať, protože vše klapalo tak jak má a všem zúčastněným za krásné souboje na trati i za poskytnuté rozhovory. Frantin

 

V kategorii ELITE vyhrál:

 EVŽEN Tomáš LOVČÍK,  před Dejvem Mišalkem  a Jirkou ZÁVIŠEM  .

V kategorii WRC jednotlivců:

Honza PETR, před Martinem KNESPLEM   a  T.E. LOVČÍKEM.

V kategorii TEAMŮ zvítězil:

 TRIOteam (Honza PETR, Mack V.KREJČÍK) před  RCT Č. KRUMLOV ( Radek Pavliš,EVŽEN Tomáš Lovčík) a PATRIOT teamem  ( Martin a Standa KNESPLOVI)

 

Výsledky:

RZ1-RZ9,

Foto Rally Finsko

 

Info od spřáteleného týmu: