1.11. Před pár minutkami jsme se vrátili z V. Highland Rc Rally, která byla závěrečnou soutěží RC Cupu Tábor. Nyní opravdu jen krátce, po těžkém boji, kdy o vítězi rozhodla jedna těžká a dlouhá RZ-eta (jinak to byla stále přetahovaná o vteřinky) a vítězem se stal Frantin DOLEŽAL, před opravdu dnes skwjelým Zbyňkem DAŘÍLKEM a bronzovým Petrem JAROŠEM, který opravdu níčím nezaostával (tito dva PÁNI piloti spolu svedli nelítostný boj o vícemistra RC Cupu Tábor)!! Z tohoto boje vyšel vítězně, oba dosáhli stejný počet bodů, ale díky lepším postavením na bedně - Zbyňek Dařílek. Celkovým vítězem je Radek PAVLIŠ. Gratuluji vítězům, všem zúčastněním a především pořadatelům za výborně připravený závod. Více řádků zítra, Frantin
2.11. Na tuto rally V. Highland Rc Rally jsme se přihlásili takřka na poslední chvíli i předpověď na sobotu byla pozitivní. Udělal jsem pár zásadních změn na podvozku a chtěl jsem je ještě na konci sezónu trošku otestovat. Byli jsme zde před čtrnácti dny, tak jsem mohl vyhodnotit, zda změny byly přínosem nebo ne. Povrch jízdních zkoušek je zde plný výmolů a velkých nerovností, ale na některých úsecích bylo vidět určité zlepšení. Jednoduše, je jen otázkou času, kdy se povrch urovná a uhladí.
Do 1RZ, která byla superspaciálkou, jsem nastoupil se svým novým nastavením, ale vůz byl docela přetáčivý a dojel na 8 místě a Dejv 5. Ten sem přijel se skromným cílem - vyhrát.
V servisu jsem provedl malou změnu na zadní nápravě před sérií tří 2,3,4RZ bez servisu(povoleno pouze vyčištění od kořínků u unašečích kol a předem nahlášená výměna "palivové nádrže"). Ovládání vozu se mírně zlepšilo, byl jsem i dostatečně rychlý, ale v každé jízdě jsem vyrobil spoustu chyb. Po této sekci jsem byl průběžně druhý, se ztrátou 8s na bez chyb jedoucího Zbyňka Dařílka se zapůjčeným podvozkem od mistra tohoto Rc cupu Radka Pavliše ( letos již vybojoval titul v šampionátu Ralltrophy - jak pořadatel tento tvrdí: "Neoficiální mistrovství světa rc modelů EP 1:10!!!" ) a náskokem několika vteřinek na Dejva(tato trať mu opravdu sedí)! Na čtvrtou pozici se již probojoval výborně a atraktivně jedoucí Petr Jaroš, takže boj o vícemistra tohoto šampionátu sliboval dramatičnost až do poslední 12-té RZty.
Na další sekci dvou RZ(5. a 6.) jsem upravil tuhost pružin na zadní nápravě a svornost zadního diferenciálu. Tyto dvě RZ jsem bez velkého úsilí i problémů vyhrál a probojoval se na první pozici. Dejv trefil časomíru, ale jen "trošičku" zadním nárazníkem a propadl se až na 5-tou pozici.
V servisu před další porcí RZ(7.a 8.) jsem zaslechl názor chování vozu při sbíhavosti a rozbíhavosti, tak jsem tuto změnu provedl i u sebe. Jízda s tímto nastavením se mi neosvědčila a po těchto rychlostních zkouškách jsem opět na druhé pozici za vynikajícím Zbyňkem a před Petrem, 4-tý je Dejv pár vteřinek za ním a chystá se ne něj zaútočit!
Vracím se k předešlému nastavení a vyrážím do další sekce RZ(9. a 10.). Jednu vyhrávám a v další druhý za vítězným Dejvem, ale jel jsem nějak bez zápalu a na první pozici v průběžném pořadí to nestačilo.
11 RZ - Kobylí hlava - je dostatečně dlouhá na vybudování rozhodujícího náskoku, protože poslední 12 RZ je opět krátká a jede se jako superspeciálka. Takticky jdu pomáhat se stavěním a čištěním této rychlostní vložky a snažím se si zapamatovat některé body jak a kudy správně najet do technických sekvencí. Ještě si procházím trať znovu, jestli mé odhady při stavění byli správné a některé pasáže si procházím ještě jednou přede mnou startujícímu jezdci. Již po několika desítkách metrů mám dobrý pocit z jízdy, vše vychází a rychlost je taky určitě dobrá, ale v cíli zjišťuji (čekal, že ujedu klukům víc - David Homolka i Petr Patrik, kteří vyrazili přede mnou), jestli to bude na Zbyňka stačit. Bohužel Dejv chce dohnat Petra J. a ždímá ze svého speciálu maximum, ale několik desítek metrů před cílem se elektronika jeho motoru přepíná do nouzového režimu a po několika dalších metrech zastavil vůz úplně! Sice vůz zprovoznil a projel cílovou fotobuňkou, ale ztráta je obrovská a propadá se na 9. místo. Pozoruji i Zbyňka jak se daří jemu, jede dobře a bez chyb, ale zdá se mi, jako by se mu moc nechtělo a trošku mu chybí nasazení. Časomíra potvrzuje můj dojem a Zbyněk dojíždí v této RZ až na čtvrtém místě se ztrátou necelých 20s, ale upevňuje své místo vícemistra tohoto šampionátu. Pouze nehorázná smůla by mu mohla, toto právem vydobyté umístění, vzít.
Podle předpokladů 12RZ superspeciálka nemění pořadí a ukončuje tuto zdařilou RC Rally. Výsledky této rally jsem již napsal včera, tak teď k závěrečným výsledkům tohoto šampionátu.
V absolutním pořadí zvítězil 2008:
1. Radek PAVLIŠ , 2. Zbyňek
DAŘÍLEK, 3. Petr JAROŠ
V kategorii týmů 2008: 1. RCT Krumlov (Radek Pavliš, Evžen Tomáš Lovčík), 2. RC Racing Tábor( Zbyňek Dařílek,Aleš Matiášek jr.+ sen.), 3. FIVE Team( ALF Aleš Horák, Jakub Konecký)