RC Rally Řecko Akropolis info

Tato RC Rally se konala jako šestá v pořadí  šampionátu RallyTrophy, pak následuje prakticky dvouměsíční pauza a pokračovat budeme RC Rally de Portugal, která se bude konat na soukromých pozemcích mistra Deputyho. Tuto pauzu, každý team i jednotlivec,  využije k regeneraci svých sil, k repasi  a zdokonalení svých speciálů. Do Akropolis jsme strašně těšili, protože tamní tratě rychlostních zkoušek jsou prostě SUPER, rychlé, technické a pilot si vše maximálně užívá. Hlavní stavitel RZ Jirka Bistiak, vždy vymyslí něco nového a perfektního, až se Vám při průjezdu těchto úseků rozbuší srdce! Původně jsme byli přihlášeni v plném počtu, ale Robin i Petr M. se nemohli z pracovních důvodů zúčastnit, takže pouze klasická sestava Frantin, Dejv a Filda. Rally se jela jako dvoudenní a předpověď počasí hlásila polojasno a  dešťové přeháňky, start v sobotu v 14°° a pravděpodobný cíl v neděli kolem 15°°.

Vyrazili jsme v 11°°, cesta bez problémů,  takže v půl jedné odpoledne jsme měli postaven servis a mohli vyrazit na shakedown, který byl postaven pouze na hrubém asfaltu, který neměl nic moc společného s 95% šotolinových tratí, které nás během dvou dnů čekali. V rámci úsporných opatření jsem nasadil rallyblocky od fa ARP, Dejv zvolil z 50% opotřebené Ripmaxy a Filda jako já ARP.

RZ1  se jela na známých úsecích, ARP fungovali docela dobře, ale neměl jsem tu jistu při ovládání mého speciálu(moje první ostré nasazení) a docela jsem chyboval. V cíli čas v bodované osmičce, takže na první RZ spokojenost. Dejv začal taky slušně, druhý čas v kategorii ELITE, ale ztráta 15s na Jakuba H. v této kategorii byla alarmující! Filda v klidu, bez svého hlavního šéfmechnika Petra šestý v Elite.Vítězem RZ1 se stal Radek PAVLIŠ, před Martinem K. a Lukášem E.,  Frantin 7.,Dejv 17/E2. a Filda 26/E5.

RZ2  pro nás, možná i všechny - opravdu nevím, částečně na novém úseku (kolem jezírka) který končil technickým úsekem, před námi již známým prudkým stoupáním s mnoha "vracáky". Do tohoto nového úseku jsem špatně najel(ARP mi tolik neklouznou jako Ripmaxy) a musel několikrát couvat, než jsem tímto úsekem projel. Chybuji ještě při přejezdu hory "Svatého Jirky Bistiaka", kde ve vracáku musím couvat, ale zásadní chybu dělám !!OPĚT!! na konci a trefuju časomíru, což se pro mne již stává tradicí jako na každém z posledních závidů a k výslednému času přičítám 10s penalizace. Dejv nasadil GM, ale moc si nepolepšil a propadá se na třetí místo v Elite, Filda taky trošku ztratil. Zde vyhrává  Lukáš EIS před Radkem P. a Jirkou Z. Frantin 14/10, Dejv 22/20/E3 a Filda 32/28/E6. Po této RZ jsem skončil s "úspornými opatřeními" a  rozhodl vyměnit ARP za Ripmax., umístění bylo v pořádku, ale časy pomalé (RZ1 -13s a RZ2 -28s).

V RZ3 mě to začalo zase bavit a ripmaxy mi opravdu sedí! Konečně zajíždím podle mých představ, jsem zpátky na bodech, za vítězným  Radkem PAVLIŠEM, druhý v cíli Aleš Č. a třetí Lukáš E. Dejv nejrychlejší ve své kategorii a opět průběžně zpět na druhé pozici i Fildovi se daří a postupuje na 6. místo v elite. Frantin 5/7, Dejv15/17/E2 a Filda 24/28/E6.

RZ4 ...bych nejraději zrušil!Jedu prakticky výborně, ještě na mezičase mi hlásí čas s umístěním na bedně, ale na křižovatce s (Levá7) nezvládám svoje WRC a zamotávám se do "mlíka" vymezující zakázaný a musím zastavit vydolovat pásku ven. Moc se mi to nedaří, proto ji vytrhávám a poškozuji i zavěšení kola, ale můžu jet dál. Jenže auto nereaguje na mé povely a stojí!!! "Rychle" vše kontroluji, ale na autě nevidím nic špatného, všechny důležité kontrolky svítí zeleně a soustřeďuji se na "elektronické ovládání akceleračního pedálu" a zde zjišťuji nefunkčnost. Rychle resetuji vysílač,

ikdyž vše je v poloze zapnuto(zřejmě při opravě vozu jsem moc prásknul s vysílačkou o zem a došlo ke krátkodobému výpadku el. energie) a pokračuji opatrně dál. Kupodivu vše pracuje jak má a v servisu nemusím ani resetovat přijímač. Bohužel v tomto místě ztrácím min. 20s a opět se propadám na nebodované místo! V RZet opět vítězí Radek PAVLIŠ následován Alešem Č. a Martinem K. Frantin si vybral v této eRZetě, aspoň doufám, až do konce závodu 10/9. Filda 24/26/E5 v klidu. Dejv si vybírá taky smůlu a vypíjí svůj kalich hořkosti až do dna (totálně ničí motor svého vozu a z pod kapoty šlehají ohnivé plameny), dostává VP na nejdelší rychlostní vložce tohoto dne a ztrácí veškeré naděje na bednové umístění 34/30/E8.

RZ5  se stává zlomová tím, že Radek P. a Lukaš E. si začínají jet vlastní závod a začínají zbytku startovního pole ujíždět.Mě tato RZ-ta sedla, skončil jsem hned za nima na bedně a posouvám se i v absolutním pořadí! Malé technické problémy  zpomalily Aleše Č. Dejv jede s novým motorem, ale stále si ztěžuje na nedostatečný výkon, ikdyž v kategorii je nejrychlejší! Filda jede takticky rychle a bez chyb a drží své výborné místo v jeho kategorii. Vítězí Lukáš EIS před Radkem P. a Frantinem D., zde trošku zaváhá Jirka Z. a příchází o třetí místo na které postupuje Martin K. Rekapitulace našeho teamu: Frantin 3/7., Filda 25/26/E5 a Dejv 13/28/E7.

RZ6 na této RZ chci zatáhnout, protože ztrácím na šestého muže v pořadí Honzu PETRA 6s  a tuto ztrátu bych chtěl do poslední RZet dne eliminovat a ještě něco na něho nejet, protože moje šeroslepost nebude na této - noční RZtě výhodou! Zkouším to, ale nedaří se, naopak mi Honza 0,1s nandal!Dejv si v cíli opět ztěžuje na nedostatečný výkon svého motoru a Filda v klidu. První  Radek PAVLIŠ před dotírajícím Lukášem E. a Martinem K., Frantin 5/7, Filda 24/26/E5 a Dejv 18/27/E6.

RZ7 Opět jsem chtěl zatáhnout a trošku snížit náskok Honzy P.a první šestka průběžného pořadí byla pekelně rychlá(včetně mě). První i poslední zaváhání na této RZ potkalo dosud vedoucího Radka P., kdy v prudkém klesání u jezera nezvládl svůj speciál, který spadl do propasti. Vůz se podařilo za pomocí diváků rychle dostat zpět na cestu, ale bohužel nesprávným směrem a vhodné místo na otočení stálo Radka mnoho desítek vteřin.K tomu v cíli naneštěstí trefuje fotobuňku a k velké ztrátě připisuje dalších 10s penalizace. Drobné problémy potkaly i Honzu P., kterému se přehřívá elektronika jeho vozu a dochází k přepínání na přejezdový režim. Zde zvítězil Lukáš EIS před Martinem K. a Jirkou Z. Ještě jdu rychle zkontrolovat Dejva, který si stále ztěžuje na malý výkon nového agregátu. Měl pravdu a byl rád, že se s autem doplazil do cíle! V servisu mu mechanici dávají do vozu nový výkonný agregát GM 17z. Frantin 5/6, Filda 24/26/E5 a Dejv 25/27/E6.

RZ8 Tato RZ je dnes poslední a jede se za tmy, která mi moc nesedí. Světelná rampa mi dost rozbíjí jízdní vlastnosti a vůz je hodně přetáčivý. Budu muset vymyslet něco lehčího, ale se stejným výkonem. Moc neztrácím a končím šestý v RZ i celkově. Ztracený čas dohání  Radek PAVLIŠ , který tuto RZ přesvědčivě vyhrává před Alešem Č. a Martinem K. Dejv zajel výborně(nový motor si opravdu nemohl vynachválit)  i Filda moc neztrácí. Končíme den na těchto pozicích: Frantin 6/6, Filda 24/25/E5 a Dejv 13/26/E6. Spát budeme u Petra M. na chalupě a docela se těším.

Ráno budíček v  7°° rychlá snídaně a vyrážíme směr Akropolis-Hrádek. Za Libercem, ale začíná mrholit a v místě konání už docela prší. Z loňska si pamatuju, že vozy projížděli cílem s tlumiči na dorazech pomalu snad o 2 kila těžší! Už jsme ale i na toto počasí připraveni a zakoupili jsme ruční "wabku". Strategii na dnešní den jsem zvolil, jet svůj standart a hlavně za sebou udržet Honzu P. Na přední pozice jsem vůbec nemyslel, protože ti přede mnou jsou opravdu dobří! Podle harmonogramu bylo před námi 6. RZ. Ještě jsem trošku váhal, jestli nasadit nové pneu, ale uvidím jak se bude vše vyvíjet.

 

RZ9 Startovalo se ve stejném pořadí jako první den a plánované přeskupení se nekonalo.  Na startu drobně pršelo a v RZ bylo dost blátivé šotoliny, ale docela to ještě šlo a žádné brody nebyly. Každý se těšil na souboj mezi Lukášem E. a Radkem P.(oba nasadili nové pneu), mezi kterými byl rozdíl 10 sekund. Zajel jsem v celku dobře na "bramborové pozici" a na vítězného  Lukáše EISe ztratil 7s, druhý Radek P.se ztrátou1,5s a třetí Michal Ž. Trošku jsem i umazal rozdíl(7s) na Aleše Č., ale 21 vteřin je opravdu moc na tohoto výtečného jezdce! Na této RZ mě nejvíc překvapil náš Dejv, když zajel svůj první čas v TOPTEN!!! Po RZ9: Frantin 4/6; Dejv 10/25/E6 a Filda 26/26/E5.

RZ 10 se startovala za slušného deště, a začal být problém se vůbec na trati udržet. Nemyslím naše WRC, ale nás piloty! Opět jsem zajel slušně v TOPFIVE! Kluci bojující o prvního fleka zajeli na desetinu stejný čas a RZ vyhrál Jirka ZDRAŽIL . Bohužel velká smůla potkala Martina K.(3. místo), když mu mechanici zapomněli dolít palivo, který tuto zkoušku nedokončil. Celkově Franti 5/5, Dejv  19/25/6 a v servisu prohlásil, že už dál nejede a nechá si raději napsat VP. Filda v klidu 25/24/E5  výborně! Poslední jezdci už dojížděli za velmi silného deště a trať se stala během chvíle nesjízdnou a proto ředitel závodu rozhodl tuto rally ukončit.

Závěrem  musím konstatovat, že zde náš team (RC Club Čistá) opět odvedl dobrou "JOB" a získal body, jak v absolutním, teamů i v kategorii ELITE! . Děkujeme pořadatelům za krásné rychlostní zkoušky, výbornou organizaci škoda jen, že jim opět počasí nepřálo a nemohly se odjet všechny plánované rychlostní testy. Vítězům gratulujeme a poraženým přejeme více štěstí v dalších soutěžních klání!Frantin

 

 

V kategorii ELITE vyhrál:

 Jakub HOFFMANN,  před Standou KNESPLEM  a SJirkou ZÁVIŠEM

V kategorii WRC jednotlivců:

Lukáš EIS, před Radkem PAVLIŠEM   a  Jirkou ZDRAŽILEM.

V kategorii TEAMŮ zvítězil:

 AIRSPEEDteam (Lukáš EIS) před  RCT Č. KRUMLOV ( Radek PAVLIŠ) a YAKABOPro( Jirka ZDRAŽIL,Jirka BISTIAK a Pavel JANSA)

 

Výsledky:

Výsledky

 Foto RC RAlly Acropolis,Zvuková reportáž,

 

Info od spřáteleného týmu: