Byla poslední poslední soutěží šampionátu Rallytrophy. O mistru již bylo rozhodnuto a stal se jím Radek Pavliš, který tento titul získal svojí dovedností, vyrovnaností výkonu(sice vyhrál pouze jeden závod, ale prakticky ve všech dosáhl medailového umístění), dokonale připravenou technikou a proto mu tento titul po právu záleží! Druhé místo obsadil Lukáš Eis, ale boj o třetí a bronzový stupínek, sliboval velký boj čtyř kandidátů!!!V týmové soutěži taktéž bylo rozhodnuto zvítězil RCT - Krumlov (Radek Pavliš, Evžen Tomáš Lovčík, Michal Nodes). K této soutěži bych chtěl jen dodat, že se tvrdí týmová, ale ve skutečnosti to tak nebylo, protože v některých soutěží startoval pouze jeden zástupce týmu a tím některé soutěže ztráceli na atraktivitě. Mým přáním by byla změna pravidel, kdyby se do této soutěže započítaly jen ty týmy, které odstartují do soutěže v plném složeni(dva jezdci, kteří budu při presentaci určeni týmem). Tento stav soutěže vlastně kopíruje výsledky jednotlivců a ne soutěže týmů. Možná, kdyby si dal některý statistik s tímto výpočtem práci, možná by se zjistily trošku jiné výsledky i zároveň zviditelnila větší vyrovnanost týmů. Jen v kategorii Elite se mělo rozhodnout až zde! Tento titul mohla získat čtveřice pilotů, ale největší šance měl Jakub Hoffman, před našim Dejvem, Standou Knesplem a Jirkou Závišem. Bohužel, den před závodem, jsme zjistili závadu na elektronice motoru, který ji při delším zatížení (4 min) přepínal do nouzového režimu, já se potýkám s podobným problémem. Závadu se nám nepodařilo diagnostikovat a tím i vyřešit, Pavel M. tento díl neměl na skladě a proto jediná šance bylo zapůjčit tento díl elektroniky od Standy Knespla.
Ráno jsme vyrazili ve složení Frantin, Dejv a Robin se svým vypiplaným speciálem TT-01 k této poslední bitvě (Kosa se nemohl z rodinných důvodů zúčastnit). Počasí bylo i v místě konání soutěže přívětivé. Technický problém u Dejvova auta pomohli vyřešit kluci z Patriot team zapůjčením dílu, proto ještě jednou díky!
RZ1 nebyla určitě na rozběhání a svým profilem nás měla připravit na těžký a dlouhý závod! Nejrychleji tímto prvním měřeným úsekem prosvištěl Mack Vláďa KRAJČÍK , před Radkem P. a Alešem Č. Frantin čtvrtý 7s za vítězem, ale celou jízdu jsem měl takový jako bych měl ucpanej filtr paliva! Dejv začal výborným 10. místem a nejrychleji z eliťáků Robin čekal lepší dosažený čas 17-tý, ale vyrovnanost je zde veliká, takže slušný výsledek. Filda začal vlažněji 24.
RZ2 byla docela krátká, ale v té pasáži polygonu, která mi nesedí. Kvůli pocitu z první RZ jsem přidal "trošku" na vstřikování paliva. Hned v první technické sérii zatáček zjišťuji, že jsem to asi přehnal. Jel jsem jak opilý, trefoval a porážel vše co se dalo a dojel až 13/8 se ztrátou na vítěze Lukáše EISe. Dejvovi se moc nedařilo, něco ztratil, ale stále držel první místo v "Elitě" 19/11/1E. Robin přibližně jako v první 20/16. Filda 29/24/6E. Nyní skončila procházka růžovým sadem a začne drsná realita a nový trend (min délka RZ okolo 5 min) tohoto šampionátu?
RZ3 snad už jsem konečně doladil speciál dle mých představ, sice budu mít lehké potíže na konci dlouhých RZet s bržděním, ale snad to zvládnu. Jak mi nic nevycházelo v 2RZ nyní je vše naopak a dojíždím na druhém místě za nejrychlejším Evženem Tomášem LOVČÍKem (LOVEC) a postupuji na 5. místo. Když se jeden raduje, tak druhý ....Dejv, u skladu dřeva, naráží do plotu a poškozuje řízení natolik, že odstupuje a přichází o možnost bojovat o titul v kategorii Elite a propadá se až na 12. místo. Musí zabrat, pokud chce v celkovém pořadí skončit na bedně. Robin 18/17 ale musel řešit problém s elektronikou a Filda 27/24/5E. První problémy s elektronikou svého vozu zažívá Aleš Č.
RZ4 jede se přibližně stejně, ale v opačném směru, který mi moc nesedí. Králem této RZ-ty se stává Jirka ZDRAŽIL před Radkem P.a Martinem K. Nemůžu se chytnou a zbytečně trefuji něco kolem tratě, musím couvat....Dojíždím 6/5 ale nejsem se svojí jízdou spokojen - moc velká ztráta. Robin 16/14, ale opět měl potíže s elektronikou. Dejv dostal v servisu záložní řízení, které není tak výkonné, ale zvyká si rychle 19/34/9E. Filda s rozvahou 27/24/4E!
RZ5 opět ve směru, který mi vyhovuje a jsem patřičně rychlý, škoda několika ztracených vteřinek u skladu na dřevo. Dojíždím na čtvrté pozici. První místo okupuje Martin KNESPL před Lukášem E. a Jirkou Z. Tímto se Martin dostává před Evžena a momentální hájí třetí místo v celkovém šampionátu! I po této RZ je vše stále otevřené a vyrovnané, na prvního ztrácím pouze 14s a na záda mi dýchá Lukáš E. Frantin 4/5, Robin má opět v zadní pertii problémy s elektronikou(vždy na stejném místě mu něco ruší signál a není sám kdo s tím bojuje) a odstupuje ze závodu, Dejvovi se moc nedaří a špatně si zvyká na "líné" řízení 20/29/7E , ještě postoupit v elite na 5. místo(ztráta1:20min) a má jistý celkový bronz. Filda 25/24/4E.
RZ6 mi nesedí, protože se jede zase opačně, ale bojuju. Moc se nedaří, dojíždím 7 se ztrátou 20s na prvního Evžena LOVCE , ale na Lukáše pár vteřinek, takže jsem stále na páté pozici. Dejv 25/27/6E a Filda 30/24/4E. Ze závodu odstupuje Pavel M. pro neopravitelnou technickou závadu.
RZ7 se jede tím správným směrem a proto věřím v dobrý výsledek (na tomhle musím ještě zapracovat). Většina sleduje boj o celkové třetí místo mezi Martinem a Lovcem, kteří si nedarují ani metr tratě zadarmo(-1,7s). Nejrychlejší Martin KNESPL před Lovcem a Frantinem. Zřejmě si tímto výkonem vybudoval rozhodující 10-ti sekundový náskok před poslední kratší erzetou. Lukášovi vracím pár vteřinek, které mi nadělil v předešlé rychlostce a náskok je 5,1s. Moc to není, ale dnes to znamená docela dost. Takže: Frantin 3/5, Dejv zabral 19/25/5E což mu zaručovalo třetí místo v celkovém hodnocení ELITE!!!! Filda 26/25/4E.
RZ8 základ tvoří druhá erzeta(vyhrál ji Lukáš) a k tomu bylo přidáno pár sekcí ze základní části polygonu. Snad neudělám tolik chyb jako v prvním průjezdu a náskok 5 vteřin bude dostatečný. Lovec se snaží ještě zvrátit vítězství na svou stranu a jede jak utržený ze řetězu! Tuto poslední vyhrává Evžen LOVEC před Radkem P. a Alešem Č. Čtvrtý dojíždí Martin se ztrátou 7s a udržel první místo na RAC a třetí místo šampionátu Rallytrophy! Opět se mi nedaří v kopci a dojíždím až na 9. místě, ale těsně 0,2s za Lukášem a udržuji vynikající 5. místo! Obrovská smůla potkala Jirku Záviše, když se mu úplně rozpadlo řízení a musel odstoupit z druhého místa v kategorii Elite. Dejv 21/24/4E. Filda 30/23/3E si vyjel trpělivou, bezpečnou a zároveň rychlou jízdou své první umístění na bedně a získal pohár za třetí místo v elite!!!
RAC Lombard byla těžkou a zároveň krásnou tečkou za letošní sezónou Rallytrophy. Nastínila jakým trendem se boudou rally tohoto prestižního šampionátu ubírat a co nám v příštím roce připraví. Ti, co se budou chtít umísťovat na předních pozicích (prvních 15-20 jezdců, tak je vyrovnané startovní pole), musejí být dokonale připraveni technicky i fyzicky, ale taky budou potřebovat nutnou dávku štěstí. Jak se obecně říká:" Štěstí přeje připraveným!". Takže příští rok na shledanou a doufám, že se naš tým RC Club Čistá v tomto kolotoči výborných soutěží i protivníků neztratí!
V kategorii ELITE vyhrál:
Jakub HOFFMANN, před Standou KNESPLEM a Filipem MUSALEM
V kategorii WRC jednotlivců:
Martin KNESPL, před Evženem Tomášem LOVCEM a Radkem PAVLIŠEM.
V kategorii TEAMŮ zvítězil:
RCT Č. KRUMLOV (Radek PAVLIŠ, E.T.LOVČÍK) před PATRIOTteamem ( Standa a Martin KNESPLOVI) a YAKABO Pro( Jirkové - BISTIAK, ZDRAŽIL, Pavel JANSA)
Výsledky:
Info od spřáteleného týmu: