Budíček 4:45h. Rychle něco naházíme do žaludku(stihl jsem pouze půl hrnku čaje) a přesunujeme vše potřebné do zapůjčeného karavanu(zřejmě již naposled,bude prodán) včetně 2kg klobás al-Pavel a 5:40h vyrážíme směr Hrádek. Cestou ještě zastavuji a zabezpečuji v karavanu dvířka skříněk lepící páskou. Robert si přitom vzpomněl, že zapomněl doma topení, tak otáčí a vrací se. Uděláno, pokračujeme dál a těšíme se jak to všem ukážeme! Cesta byla v pohodě a "Jahůdka" někdy uháněla i 100 km rychlostí. Před sedmou jsme byli na místě a zaparkovaný. Poprvé na této soutěži, která je celá asfaltová a proslavená úsekem - Col de Turini. Na shakodownu jsme vyzkoušeli několik typů pneumatik(asfalt hrubý a dost špinavý)a na doporučení nasadili Ripmaxy. Už při tréninku se mi ale zastavili z ničeho nic auto, provedl nastartování "alá setrvačník" a zas to fungovalo. V servisu nic nenašel a tak odstartoval do závodu se startovním číslem i pozicí 33, Robin 34, Dejv 47 a Filda(jede s podporou našeho teamu) 54. Celkem odstartovalo 48 startujících.
RZ1 jsem začal ve velkým stylu,Ripmaxy mi to umožnili, hezky klouzli a na špinavým asfaltu doslova vystřelili vpřed. V kopci, na stejném místě jak na shaku, se mi zastavilo auto, ale pár heboučkých úderů a zase to fungovalo, pokračoval dál. Něco podobného, pár zatáček před cílem, se tato situace opakovala! Opět hrátky s "autíčkem na setrvačník" a hurá do cíle. Taky ještě několikrát couval, protože jsem nedokázal otlačit kusy zámkové dlažby značící trať. Zajel jsem 12-tý čas, což mě docela překvapilo, ale zničil přední část kastle! V servisu jsem měnil palivovou nádrž, protože jsme objevili velké nečistoty, které ucpávaly palivové potrubí. Robin zatím v pohodě 20-tý, ale v servisu zjistil velké přehřívání agregátu i jeho vysokou spotřebu. Dejv 35-tý, v klidu a spokojenej, ale v servisu mu klempíři zvětšovali otvory v předních blatnících, které mu dřely v maximálních rejdech o kola. Filda 38, v klidu vstřebával atmosféru závodu MS. První eRZeta si vybrala, VP dostává Jirka B. za zdivočelý přijímač(odstupuje ze soutěže) a Petr B., který poškozuje řízení svého vozu,i v dalších eRZetách mu štěstí nepřeje a má stálé potíže s přehřátou elektroniku motoru.
RZ2 byla již z části vyčištěna po prvním průjezdu, proto jsem obul GM blocky, které lépe drží (jsou sice trochu záludný), ale i v znečištěných místech dokážou zabrat. Zde bych chtěl poděkovat divákům, kteří mě podpořili svým skandováním! Zajel jsem 11čas a celkově postoupil na 10 místo celkově(11/10). Robin nedojel do cíle(úplné přehřátí agregátu, automatika přepla do režimu STOP) a dostal své první VP, 47/34. Dejv během rychlostní vložky ztratil závaží na kole, ale i přes velké vibrace, dojíždí do cíle 24/28! Filda spokojeně pokračuje dál 40/34.
RZ3 nasazuji další typ pneu (Agony), které se hlavně používají na asfalt. Bohužel si nemohu zvyknout na jejich výborné adhezní vlastnosti a nedokáži se udržet v čisté stopě. Při zajetí do špinavé krajnice se obtížně vracím zpět a ztrácím. Skončil jsem 19/13 a nepomohla ani velká podpora mých věrných fanoušků. Robin se opět potýkal s technickými problémy, přidřené palivové čerpadlo a jen s velkým úsilím dorazil do cíle 22/33. Dejv v klidu a dost ho to baví 25/24. Filda se stále učí a platí nováčkovskou daň 38/36. V této eRZetě se začíná zvedat velký nárazový vítr, který ničí přes mimořádné snažení pořadatelů značení tratě a místy se jen obtížně hledá kudy kam. Další pohroma a VP pro dalšího z favoritů, který tu obhajoval loňské prvenství, Martina K.
RZ4 se vrátil k osvědčeným GM a opět se mi jelo dobře. Bohužel jsem doplatil na špatně značenou trať. Příčinou byl, jak nárazový vítr odfoukávající značení tratě,tak i startujícími přede mnou, kteří v zápalu boje posunuli zábranu do cesty i čerstvé stopy od předešlého jezdce, si trať zkrátil o 25 metrů. V cíli jsme vše vyjasnili s ředitelem soutěže a dostali penalizaci 30s, 16/11. Robin VP, co k tomu dodat:,,Neštěstí nechodí po horách, ale po lidech!", mu v eRZetě úplně shořel agregát a nebýt rychlého zásahu hasičského komisaře(Honza, kterého jsme vezli s sebou) tak mu jeho wrc úplně shořelo. Dejv spokojenej 24/23 a Filda taktéž 38/36. No GO AREA v cíli této RZ stává osudnou Michalovi Ž., kdy se dotkne v zápalu boje nohou svého wrc a dostává nekompromisně VP (toto pravidlo bylo v letošním ročníku zavedeno proto, aby vozy projížděli cílem pouze vlastní silou a ne, jak se často stávalo, s cizí pomocí).
RZ5 nebyla nijak vyjímečná. Frantin 12/10. Robin s novým agregátem, ale v cíli byl opět přehřátý, až se mu teplem deformoval sajrajt kryt 14/36. Dejv už standartně dobře 25/24. Filda 37/36.
RZ6 docela peklo, nárazový vítr zvedá velké množství prachu, stany i vápenné značení tratí( po této byla trať zkrácena) a další zvláštnost. Prakticky celou eRZetu mě doprovází Dalibor D.? V cíli zjišťuji, že jsem mu byl na dostřel a v této vložce na něho najel prakticky 14 vteřin a dostal se před něho na 9. místo a ztrácím 4s na Armina, který okupuje 8. místo a za která už jsou vytoužené bodíky(tedy aspoň jeden) 12/9. Robin má problém s akcelerací, motor nemá potřebný výkon a proto v servisu nahráváme nový setup 29/34. David se zašprajcnul mezi značení tratí a dlouho bojuje s vyproštěním svého vozu.Trošku ztrácí v RZ, ale celkově si polepšuje 28/22. Filda standart 39/37. Tato eRZeta se stává osudnou dalšímu favoritovi na přední umístění Honzovi P. V rychlé levé, několik stovek metrů před cílem, katuje zatáčku a škrtá o obrubník, utrhává spodní rameno tak nešťastně, že lébro mu zablokuje přední "diferenciál" . Přes velkou snahu dojet do cíle, po třech nebo na zpátečku, musí odstoupit a dostává VP.
RZ7 se pouze soustřeďuju na souboj s Arminem. Pojedu jen na jistotu, bez zbytečných pokusů o efektní průjezdy zatáček k pobavení přihlížejících diváků, ale ne zase moc opatrně (na to jsem doplatil při posledním závodě RCRC v Sadské, zde jsem v obavě o druhé místo průběžného pořadí s pomalil a nakonec skončil pátý). Cílem jsem prolétl o 8s rychleji než Armin, dostal se na osmé místo absolutně a zajel čas v TOP Ten! Robin si stále vybírá smůlu v tomto závodě a opět mu totálně shoří motor VP/39! V servisu zjišťujeme konečně hlavní příčinu těchto problémů. Špatná zubová vůle mezi předlohou a hnacím hřídelem převodovky. Dejv ztrácí rychlost i pohodu 31/24. Filda 39/40.
RZ8 absolvuju úplně v klidu a přidal dalších 3,5s na Armina a tím potvrdil své osmé místo absolutně - první mistrovský bod v MS v jednotlivcích i v teamech!!!12/8. Robin konečně spokojen se svým vozem, ale v "no go area" padá z mostu a pomáhá si v zápalu boje nohou, už ani neprojíždí cílovou fotobuňkou a jede přímo do servisu a odstupuje ze závodu. Dejv do poslední eRZety nasazuje zakázané pneu pro ELITE a je ze závodu diskvalifikovanej. Filda úspěšně absolvoval celý závod bez větších problémů a celkově skončil na 40 místě.
Závěrem chceme poděkovat pořadatelům, že pro nás připravili tuto krásnou asfaltovou rally, i když jim počasí na jednu stranu moc nepřálo a samozřejmě vítězům gratulujeme a vzdáváme čest poraženým! Frantin
V kategorii ELITE vyhrál:
Standa Knespl, před Janem Pelantem a EVŽENem Tomášem Lovčíkem .
V kategorii WRC jednotlivců:
DJW, před Martinem Vorlíčkem a Radkem Pavlišem.
V kategorii TEAMŮ zvítězil:
TA(DJW, Lukáš Eis,) před Pepsi TR ( Martin Vorlíček, Jiří Záviš) a RC Krumlov ( Radek Pavliš,EVŽEN Tomáš Lovčík)
Výsledky:
RZ1,RZ2,RZ3,RZ4,RZ5,RZ6,RZ7,RZ8,
Info od spřáteleného týmu: