RC Rally France - Tour de Corse_info

Na Rally France jsme vyrazili bez Robina, který pro letošní rok ukončil aktivní činnost pilota a dále se bude věnovat chodu a zabezpečení teamu, i když…, možná se nějakého závodu zúčastní, tak pouze jako soukromník. Opět jsme vezli Robinův „Křovácký most“ a další pomůcky na vyznačení RZ. Vyrazili jsme kolem šestý abychom pomohli klukům s vytyčením eRZet. Bylo polojasno i docela teplo, ale přesto se mi moc nechtělo na můj neoblíbený asfaltový povrch. Dejv měl opět bojovat o medailové umístění v kategorii Elite, ale bude to hodně těžký. Už na shaku mi bylo jasný, že umístění okolo 15. místě bude pro mne úspěchem. Můj setup + gumy + já = dost špatný, ale byl jsem odhodlán zabojovat a sbírat další zkušenosti s tímto povrchem!  

RZ1 vyrazil s Agonama a hned od začátku se potýkal s neotáčivostí svého speciálu. V první třetině měřeného úseku následoval průjezd, již všemi oblíbený, Křováckým mostem(dále jen KM). Najel jsem opatrně, auto srovnal a přidal…! Bohužel auto klouzlo a zašprajcovalo se pod dřevěná svodidla tak, že jsem ho nemohlo pomalu vyprostit! Zbytek jsem už doklouzal i dotrpěl(navíc 3x uvízl mimo trať v trávě)  a ztráta na vítězného Martina VORLÍČKA byla obrovská 14s! Věděl jsem, že budu bojovat hlavně se špatným nastavením vozu, ale na s takovou chybou na mostě, která mě stála opravdu mnoho vteřin. Dejv 24. začal v klidu a od začátku se usadil na třetím místě v kategorii Elite. Filda 28. taky dobře 6. v Elite. Bohužel zde potkala velká smůla Evžena T.L., když mu mechanici nedotáhli převodovku a ta mu vystavila STOP!

Do RZ2  jsem upravil setup vozu (za vydatné pomoci Martina V. a Radka P.), nasadil GM a ejhle, ono to začalo zatáčet! Opět jsem neprojel KM, ale nyní šlo jen o pár vteřinek, jednou na boudě, takže pohoda. To špatný mě potkalo, až nakonec a trefil poprvé časomíru, 10s penalizace mě opět vrhla daleko do pole poražených! Jelikož smůla nechodí po horách, ale po lidech, ta samá závada, která potkala EVŽENA v 1RZ vystavila stop Martinovi V. Poprvé vyhrává svoji první rychlostní vložku Aleš ČEJCHAN, který je velkým překvapením letošní sezóny. Konečně zabral i Lukáš M., který odkoupil speciál od Robina včetně jeho setupu, má nakročeno k velké stíhací jízdě! Po této erzetě Frantin 15/14, Dejv stále drží svoji pozici 16/20 a Filda zrychlil 27/26 a postoupil na 5. místo v Elite!

RZ3 docela se těším, nejede se KM, tak chci zabrat! Zákon schválnosti opět zafunguje, v úseku  před nájezdem na asfalt najíždím ze široka do vracáku a páska vyznačující trať se mi omotává  za poloosu PZ kola. Ještě jednou se zkouším uvolnit, ale musím běžet k vozu a vyprostit ho,sakra,sakra,sakra! RZ-tu projel nejrychleji Lukáš EIS. Frantin 12/13, Dejv zabloudil 27/22/3E a stále drží stejnou pozici v Elite. Fildu také zklamal navigátor 32/26/5E.

RZ4 se stává pro několik favoritů černou můrou. Jirka Z. se nechává unést davem a chce na mostě předvést veleskok, ale při nájezdu naráží do jeho svodidel a zbavuje se  zavěšení předního kola. Radek K. na každém závodě provází problém s elektronikou a ani neodstartuje. Lukáš M. dostává ve druhé zatáčce po startu smyk, zabraňuje střetu s neukázněnými diváky, ale naráží do zábrany a totálně ničí řízení svého speciálu. Nedělám žádnou vážnější chybu, jízda po střeše se již pro mne stala naprosto normální, ztrácím na prvního muže Lukáš EISe 12s a díky problémům jezdců přede mnou postupuji 12/10. Dejv zajel výborně a postupuje na druhé místo v elite 19/17/2E. Filda taky výborně 24/25/5E a je na dostřel 4. místu v Elite kde jedeLibor K.

RZ5 jsem trošku nervózní, protože se opět jede KM. Začíná se kazit počasí a je slyšet blížící se bouřku. Začínáme startovat a sem tam padá kapka deště. Mé obavy se v KM potvrzují a opět v něm nedobrovolně uvíznu! Jednou se kousek vracím, ale jinak už v pohodě a docela si to užívám. Vítězí opět Aleš ČEJCHAN před Lukášem M., který opět dokazuje svoji pověstnou rychlost! Frantin 12/10, Dejv doplatil na špatně značenou trať , na křižovatce místo rovně uhýbá vlevo, než se navigátor opět chytne v „notách“ se přes ručku otáčí a vrací, ale ztrácí desítky metrů i přiměřenou porci vteřin.Přichází o druhé místo v Elite, 28/19/3E. Fildu potkává to samé na stejném místě a útok na 4. místo v Elite se mu nedaří, 34/28/5E.

Po dojezdu se bouřka dočkala a vylévá své nádrže na trať a ničí všechno značení. Závod je ukončen po 5.RZ.

Závěrem se musím přiznat, že jsem se svým vystoupením spokojen(kromě velkých chyb,chybičky děláme doufám všichni) a dokázal se trošku přiblížit špičce i na mém neoblíbeném povrchu. Dejv i Filda potvrdili své kvality i přednosti a snad jim budu letos ještě stačit. Musíme poděkovat pořadatelům za pěkné závody a opět se potvrdilo jak vyrovnané je startovní pole! Frantin

 

 

V kategorii ELITE vyhrál:

 JAN PELANT,  před Jirkou ZˇAVIŠEM  a Dejvem MIŠALKEM  .

V kategorii WRC jednotlivců:

Aleš ČEJCHAN, před Lukášem EISEM   a  Radkem PAVLIŠEM.

V kategorii TEAMŮ zvítězil:

 TRIOteam (Honza PETR, Mack V.KREJČÍK) před  AIRSPEED teamem ( Lukáš EIS) a RCT Č. Krumlov ( Martin a Standa KNESPLOVI)

 

Výsledky:

RZ1-RZ5,

Rally France Tour de Corse

 

Info od spřáteleného týmu: