verze: 1.00.
Tato rally měla prověřit nejenom odolnost nás jezdců a našich speciálů, ale také měla prověřit náš klub, zda dokážeme připravit i technicky zabezpečit soutěž pro tento šampionát - Rallytrophy! Naše rc dráha je pověstná přírodním charakterem i s nezanedbatelným převýšením. Jak budou jednotlivé RZ vypadat jsem měl v hlavě srovnaný již delší dobu, pouze zbývalo jen některé části úseků upravit nebo přizpůsobit. Díky tomu jsem měl o práci na celý týden(samozřejmě po práci) postaráno. Vše šlo podle harmonogramu přípravných prací jen jsem si přál trošku deště, aby trať nebyla tolik tvrdá a prašná. Na přání FIA jsme umístili servisní zónu do nižších partií této lokality, blíže k tratím a omezili přejezdové kilometry do servisní zóny na minimum. Příjezdová komunikace k této zóně vzbuzovala trošku obavy(v případě deštivého počasí), ale máme připravenou i jinou alternativu příjezdu a odjezdu z této spodní servisní zóny. V pátek jsme museli čerpat pracovní volno což se mi v dané situaci hodilo. Během odpoledne měli dorazit kluci z realizačního teamu rallytrophy, aby rozmístili reklamy okolo rychlostních zkoušek a vybudovali zázemí pro měření časů. První dorazil Zdráža a pak nějak postupně Deputy s Jirkou B. Do večera jsme to zmákli a ještě odzkoušeli průjezdnost RZ. Jsou zde technické, ale i rychlé, lesní úseky, které připomínají měkký koberec a také slušné převýšení. Myslím, že si tady najde každý ten svůj úsek, který si užije! Bohužel mi nějak v tom shonu nezbil čas na prohlídku a opravu našich speciálů. Večer dorazili kluci z Krumlova, včetně svého talismanu(pan Lovčík senior) , kterým jsem slíbil ubytování v mém malém baráčku(ještě k nim přibyl KOSA a Deputy). Dal jsem dobít aspoň baterky a vyrazil zpět do hospůdky "Občerstvení na hřišti" kde byl sraz nás všech. Nevím jak to dopadlo nebo co se všechno řešilo, protože si vlastně nikdo nepamatuje, kdy jsme šli, s kým a jak - tady kdo autem kdo po svých. První co jsem ráno do sebe napral byl ibalgin 400 - prevence, protože momentálně se musím těmto radovánkám vyhýbat a moc toho nevydržím. Počasí ideální, takže vše mohlo začít.
RZ1 ..patřila mezi ty nejnáročnější. Začíná soutěskou pod horami, s výjezdem na náhorní plošinu, kde si trošku užijeme průjezdy kontrolovaným smykem v kombinaci se starým "křováckým mostem" a zpět do údolí kde je cíl. Na startu se cítím docela fajn, jedu s novým podvozkem, který nemám vůbec odzkoušený, ale věřím že dojedu. Na to, jak se mi nedařilo, včetně vyprošťování na křováckém mostě dojíždím pátý jak už jsem zvyklý na delších RZ-tách = bez brzd. Vítězem RZ č. jedna v novodobé historii rally Kypr se stává Lukáš EIS, kterému tato trať sedí a patří mezi jeho nejoblíbenější, před Zdrážou a Mackem(Vláďa Krejčík). Deputy pokračuje v nasazeném trendu ze španělských tratí a je hned za mnou na 6. místě! Tento náročný úsek absolvovali všichni presentovaní včetně jedné slečny Zuzanky Ťažké - skwjelý výkon! Dejv zůstal trošku za očekáváním, protože to byl zde největší kandidát na první místo v elite, zajel až 17-tý čas a ztratil na svého největšího soupeře Jakuba Hoffmanna (Kubu) 8s! Kosa hned za ním a Filda po dlouhé pauze (2 měsíce) 22-hý moc neztratil a začal na 3. místě v elite.
RZ2 startuje na náhorní plošině s technickým sjezdem do údolí. Začíná mi být docela krušno, včerejší pití ani nevím do kdy, teď lítám nahoru a dolů, opravuju a stavím další RZtu, zkontrolovat auto nemám....není čas, aspoň že stíhám doplnit palivovou nádrž! Na start dobíhám na poslední chvíli, ale tělo se snaží spíš udržet to, co večer z konzumovalo, než aby podávalo nějaké výkony! Vyrážím...., ale zůstávám viset hned v první zatáčce..za prvním stromem. Po malém zdržení pokračuji dál, ale nový podvozek zatím stojí za h***o (zlatá 007) peru se s ním až do konce rz, dojíždím na nelichotivém 11. místě! Prostě a stručně :"Využívám domácího prostředí!". Nejrychleji projíždí tento úsek Aleš Čejchan, který má tuto trať taky v oblibě( vyhrál zde letos dvoudenní závod - Rally Jizera) před Lukasem E. a Evženem T. Lovčíkem(Lovec). Dejv zatáhl, dojíždí devátý a jde před Kubu! Filda(21/24/5E) není vyjetý a moc si nevěří a propadá se. Kosa (25/18) řeší problémy s palivovou nádrží a sotva dojíždí do cíle! Frantin tedy 11/8, Dejv první v Elite (9/13/1E) s minimálním náskokem 1,4s. Zde jsou již první odpadlíci: David Ť.(Thanatos), Venca P. (Rockwork) a jeden soukromník Kuvajtu José de la Hreha.
RZ3 v předešlé mi bylo ještě "fajn", teď přemýšlím o VP i když můj vůz pojízdný, ale bojím se o svůj "žaludeční"obsah, který bych nechtěl někde(na trati), někudy(asi horem) ztratit! Statečně vyrážím a to je asi všechno co bych zde napsal k mému vystoupení. Opět vítězí Aleš Čejchan, těsně za ním Lovec a Martin K. Nedaří se Daliborovi a klesá na poslední bodovanou příčku, já už jsem daleko za ní! Frantin (13/11), Kosa vyřešil problémy s palivovým čerpadlem (12/17), Dejv (18/14/2E) řeší malé problémy s řízením a opět klesá na druhou pozici. Filda v pohodě (20/23/5E)
RZ4 konečně se dávám trochu dohromady a kafe, který mi uvařil "maskot" RCT-Krumlov - Pavel senior, mě staví na nohy! Vyrážím už jen s malinkou kocovinkou, ale pořád se peru s jízdními vlastnostmi mé nové káry! O příhodě, která mne potkala, až o pár řádků níže. Vítězí opět Lukáš EIS a upevňuje svoji první pozici, kterou drží již od RZ č1. Dejv (15/14/2E) zrychluje a stahuje ztrátu na Kubu přijatelných 6s. Kosa (18/18) opět bojoval s nepravidelnou činností palivového čerpadla. Filda (22/21/3E) se probojoval zpět na třetí pozici v elite a začíná si věřit. Frantin (7/9) a jsem na hranici bodů. Pomohlo mi odstoupení Macka Krejčíka, který startoval za mnou a co se vlastně stalo? Valím si to docela v poho, ale v zadní partii se mi dostává kus klacku mezi nohy a okamžitě ležím jak široký, tak i dlouhý. Mack periférně všechno vidí, až smíchy dostává křeč do prstu, který mačká akceleraci stále na plný pecky do té doby než zadře agregát svého wrc! Zde má technické problémy eliťák Jirka Záviš a ztrácí dobré umístění!
RZ5 ...opět nejtěžší, ale opačně jako RZ1. Začínáme technickou pasáží, přejezdem přes BIG Most a strmého stoupání se vyhoupneme na náhorní plošinu, kde si trošku užijeme a opět zpět "tobogánem" do spodní a konečné partie této rychlostky. Vpředu opět Lukáš EIS a za polovinou soutěže vede s luxusním náskokem 21 s před Alešem Č. a Lovcem o dalších 9s. Stále se peru s novým vozem, vzpomínám na starou a klidnou 007, ale dojíždím šestý a opět jsem na bodech, sice těsně před dravci Deputym a Zdrážou! Kosa je dobře rozjetý a nebrzdí ho žádné technické problémy a čas v Topten to potvrzuje (10/15). Dejvovi (14/13/2E) na domácí trati štěstí nepřeje a ztěžuje si na přepnutí elektroniky do nouzového režimu a ztrácí moc času na Kubu H. Filda (20/20/3E).
RZ6 ...zase dobíhám na poslední chvíli z organizačních důvodů a v běhu vyrážím na trať. Než se trošku s klidním a srovnám, tak kupím jednu chybu za druhou, což se projevilo i v konečném čase a dojíždím (7/7) se ztrátou 18s na dnes skwjelého Lukáše EISe .Tato RZ-ta výtečně sedla Dejvovi(9/12/1E), zajel Topten a když se Kuba potýkal s tech. problémy své elektroniky, tak se nečekaně vyhoupl na čelo kategorie elite se slušným náskokem 13s.Kosa (12/15) taky výborně. Filda (23/20/4E)chce udržet svou pozici, ale s přemíry snahy moc kazí a nemůže se chytnout a trápí se až do cíle a klesá na mimo medailové umístění. Lukáš E. dostává upozornění na nesportovní chování od komisařů FIA. V servisu mi ukazuje důvod, přední rozvodovka je přidřená a jde ztuha. Snaží se to dát nějakým způsobem do uspokojivého stavu, ale má málo času na opravu a již počítá s tou nejhorší variantou....!
RZ7 ....už toho mám opravdu dost, nahoru, dolů, pak na start a snažit se něco ze sebe vyždímat. Zkusím to a doufám, že svým přímým soupeřům - Zdrážovy s Deputym odskočím. Docela to jde, jen malé zaváhání na začátku, ale průjezd "křovákem" mi vyšel na 1* a to vždy pak znamená dobrý čas. Má ověřená teorie se opět potvrzuje, kéž by to tak bylo pravidlem, a v této RZ-tě zajíždím třetí nejrychlejší čas za TopOne Alešem ČEJCHANem a Radkem P. Zdrážovi i Daliborovi se nedaří a jsou pomalejší o 20s a 25s! Jsem rád, že jsem rád a pojedu jen na udržení této pozice, protože na kluky opravdu přede mnou opravdu dnes nemám! Jsem fyzicky prakticky už na dně a myšlenkami jsem dokonce tak daleko, že přemýšlím, že už žádný závod nebudu pořádat a bude jen jezdit a kecat jim do toho. Lukáš dojíždí opět s napomínkou od komisařů FIA, ale tentokrát byl rád, že vůbec dojel. Frantin (3/7), Dejv (11/11/1E) zajíždí o vteřinku lépe jak Jakub a náskok 15s na poslední dvě RZ se zdá slibný. Kosa taky výborně (12/15). K Fildovi (36/24/5E) se otáčí štěstí zády a praská mu hnací řemínek, který mu zablokuje hlavní převod a dostává VP.
RZ8 Aleš Čejchan jede jako Chiron a s velkým náskokem tuto RZ vyhrává. Lukášovi E. zadřená přední rozvodovka natolik vyčerpala palivovou nádrž, že ke zdolání kopců nedovoleně pomáhá a po projetí cílovou fotobuňkou dostává VP. Bohužel, opravit se to nedá a končí. Tímto je rozhodnuto! Pokud Radek P. dojede je o mistru na rok 2008 rozhodnuto! Dojíždím (9/6), ale díky odstoupení Lukáše postupuju vpřed. Do poslední RZ, už se nemůžu dočkat, mám dostatečný náskok aspoň doufám! Další pohroma pro našeho člena týmu! Dejv vyprošťuje kámen z řízení tak vehementně, že strhává páku na servu řízení a musí odstoupit. Propadá se na třetí místo, těsně před Jirku Záviše. Už teď je jasně, že to bude na R.A.C. pro Dejva těžké. Kosa je opět rychlý (11/12) a postupuje vpřed. Filda je zklamaný, ale bojuje dál (21/25/5E). Poslední RZ slibuje skutečnou bitvu, protože rozdíl mezi druhým - Lovec a pátým - Michalem Ž. v pořadí je pouze 8 vteřin!!!
RZ9 Alešovo první místo je jisté, ale o další místa se strhla bitva! Evžen LOVEC vyhrává poslední měřený úsek a upevňuje druhou pozici. Druhý dojíždí Michal Žulkevič a dostává se před Martina Knespla (zde dojíždí AŽ 4-tý, co bych za to dal!) na čtvrtou pozici. Radek Pavliš třetí i celkově třetí. Dejv odráží útok Jirky Záviše a končí 3. v elite. Já jsem rád v cíli a celkově tedy šestý před Zdrážou a poslední bod bere Honza PETR. Kosa opět problém s palivovým čerpadlem a klesá na 14 tý flek. Filda (20/21/5E) trošku zklamaný, ale je rád, že si po dlouhé době opět za závodil!
Co dodat na konec? Tento závod již rozhodl kdo získá titul v kategorii WRC - RADEK PAVLIŠ i v kategorii TÝMŮ - RCT -KRUMLOV . Snad se nám podařil připravit závod, který jak doufáme, splnil kritéria komisařů FIA (technická náročnost RZ, délka jednotlivých RZ i celé rally včetně technického zázemí) a snad si na tento závod rádi vzpomenete i vy. Děkujeme všem, kteří sem přijeli závodit mezi sebou, ale hlavně těm, kteří vyhráli sami nad sebou a dokázali si, že to s nimi není zas tak špatné! Za RC Club Čistá Frantin
V kategorii ELITE vyhrál:
Jakub HOFFMANN, před Standou KNESPLEM a Dejvem MIŠALKEM
V kategorii WRC jednotlivců:
Aleš ČEJCHAN, před REvžen Tomáš LOVEC a Radek PAVLIŠ
V kategorii TEAMŮ zvítězil:
RCT Č. KRUMLOV (Radek PAVLIŠ, E.T.LOVEC) před EuroRallyTeam ( Michal Žulkevič,Dalibor DEPUTY)) a PATRIOTteamem( Stanad a Martin KNESPLOVI)
Výsledky:
Info od spřáteleného týmu: