Na druhé dějství Táborského šampionátu,
které se jmenovalo 1. e-Power rally, jsme se těšili. Konečně bylo výborné
počasí, takže nehrozilo, jako při první soutěži změna povrchu. Pořadatel udělal
obrovský kus práce a na celou západní část tratí tohoto polygonu navezl
šotolinu, tím se určitě trať zarovnala od různých výmolů a zbavila všude
přítomných kořínků a kořenů.
Velmi zajímavá byla startovní listina, kde bylo mnoho
vynikajících jezdců. Mimo stálic tohoto šampioátu: Radek Pavliš, Evžen T. Lovec,
"Alf", Petr Jaroš, Zbyněk Dařílek, "Alešák", Kuba K.,Michal Bouchner a další. Dorazili z
Brněnského okruhu TonyLee Hráček, David Homolka a ze "severu"
Jirka Bistiak, který přijel se Subaru, které minulý týden proháněl Marcus
Gronholm po tratích Rally de Portugal, Dalibor aka Deputy s tovární C4-kou a Honza Petr
se starší Xsarou, ale poslední možné evoluce tohoto vozu. Takže konkurence jako
řemen! Náš Dejv po fiasku při III. Rc Rally Borek se vyvaroval všech chyb
a na Rally Finland se blýskl skwjelým výkonem! Frantin měl malé technické
potíže, když dojížděl konce RZ bez brzd a pochroumané převodovky. Po soutěži
jsme objevili chyby v řídících jednotkách těchto systémů. Byly vyměněny za
repasované a proběhl krátký test pro odzkoušení.
Předpověď počasí slibovala krásné slunečné počasí. Na start
tohoto závodu se nakonec postavila třicítka startujících, která se těšila
na technické a dobře připravené tratě.Také harmonogram soutěže (11RZ) sliboval
celkový čas kolem 35 minut.
RZ1 "Střížov I." byla poskládána jen z úseků v západní a střední části, ke které byly vysypány šotolinou. Povrch těchto úseků byl po ránu vlhký a docela tvrdý. Moc mi nevyhovuje startovat na předních pozicích, ale Radek P. mi nechal krásně čitelnou stopu, když jsem se ztratil a bez problému pokračoval dál. Nevyvaroval jsem se pár chybiček, když jsem si špatně najel a zvýšený pangejt mě otočil kolečkama vzhůra a podruhé, když jsem vyšplhal po dopravní značce, kterou jsem vůbec neviděl. To byla jen vteřinková zdržení, která potkají každého z nás. Dorazil jsem časem kolem pátého místa, ale přehnal jsem poslední vracák, který končil časomírou(tady je strašně záludná, protože na vnitřních hranách má vystrčený takový špalky, který chrání její elektronický vnitřnosti) a nádherně jsem ji trefil! S penelizací 10s jsem dokončil 12-tý. Tato první RZ ukázala jak bude tento závod vyrovnaný(mezi 3. - 9. místem byl rozdíl necelý 6. s). Zvítězil Evžen LOVEC před teamovým parťákem Radkem P. a TonymLee H. (z doslechu jsem věděl , že jezdí hroznou "plíseň" což se potvrdilo, ale jeho jízda je geniálně čistá, přesná a bezchybná). Docela mě překvapil Alf, který dojel čtvrtý před Dejvem. Na dalších místech stále rychlíci: Homík(David Homolka), Honza P., Zbyněk D., Jirka B. Již po této RZ mi bylo jasné, že cíl který jsem si dal - bronzový stupínek - bude opravdu těžké vybojovat!
RZ2 "Střížov II." se jela opačným směrem a trošku jinak upraveným příjezdem do cíle. Jelo se mi zase dobře, zase jen s drobnými chybkami, ale respekt z časomíry získaný na předešlé RZ, mě pomalým a bezpečným průjezdem stál několik vteřinek. Zde zajel perfektně Dejv(2 v RZ/celk. 3), když skončil hned za nejrychlejším Evženem LOVECem, který bude dnes asi neporazitelný. Třetí Radek P., čtvrtý Homík, dále Frantin(5/9), Jirka B. a TonyLee. Po této (každé sudé) následuje servis. Vše zatím funguje bezvadně, takže se soustřeďujeme jen na preventivní prohlídky a doplnění paliva.
RZ 3 "Údolí I." opět jen na západní straně tohoto areálu, ale přibylo kousek asfaltového povrchu. Jede se mi parádně, bez chyb a cítím, že to je ono,ale...! Opět musím nakonec projet časomírou, úplně zastavuju půl metru před ní a snažím se ji projet velmi opatrně, jenže - opět ZÁSAH + 10 vteřin k dobru! Obsluha časomíry, už má ze mne docela pr*** i další vtipné poznámky od přihlížejících "čumilů" mi dávájí jasně najevo, jak je hezky bavím! Dnešní den, hlavně průjezdy cílovou fotobuňkou, budou pro mne zlým snem, kde určitě nechám spoustu cenných vteřin. Nedaří se i mému parťákovi Dejvovi, když mu cockpilot místo levá 6 přečetl pravá 6! Dejv(10/5) bravůrně trefuje mezeru která je přesně na auto, mezi patníkem a zábranou, a otáčí se až mezi diváky. Naštěstí nedochází k žádnému zranění a můžeme všichni pokračovat dál! Opět první v cíli Evžen LOVEC , druhý Radek P. a třetí TonyLee, který už má na mne náskok 16,5, což už je opravdu kritický! Čvrtý Jirka B před Alešákem a Frantinem(6/8). Trochu ztratil Homík a přepouští mi jeho osmou pozici průběžně.
RZ 4 "Údolí II." se nic zvláštního neděje, stále nejrychlejší Evžen LOVEC, který to má dnes zřejmě "předplacený"! Druhý Radek P. a třetí Frantin(3/5), ale již několik metrů před cílovou metou zpomaluji a snažím se soustředit na průjezd (bez ztráty desítky), pomalu projíždím a n-e-t-r-e-f-u-j-u, paráda!!!!TonyLee hned za mnou a umazal jsem jen 2,5 vteřiny. Dejv (2/4) před Zbyňkem D.a Honzou P. Ještě musím připomenou, že po projetí cíle jsem normálně zastavil a sbíral gratulace za perfektní projetí časomírou(Alf prý, že projetí 50% na 50% není už tak špatný) chci odjet do servisu, ale auto stojí a reaguje jen řízení. Po odtažení do servisu, ale vše normálně funguje! Zkontroluji vše co dá, ale nic špatného nenacházím, ale s obavou jdu na další start dvou RZ.
RZ 5 "Břevnice I." byla již delší a měla nás připravit na další sekci RZ7-8, které budou již dlouhé s předpokládaným časem přibližně 4. minuty. Zpátky k RZ5, jsem zvědavý co udělají tyto delší rychlostní úseky s elektronikou mého vozu. Ubírám trochu na plynu, abych ji trošku ulevil a vyrážím na trať. Docela to jde, pouze jednou zůstávám na střeše(z několika pokusů), ale moc času nechávám na asfaltu, kde jsem všude moc dlouhý a vůbec mi to neodjíždí. ZASE vpředu Evžen LOVEC , který nám všem odskočil, před TonyLeem a vracím mi to, co jsem na předešlé RZ na něho získal a ještě pár desetinek přidává navíc! Důležité bylo, že jsem dojel do cíle bez problému a v pohodě zajel do UP. Následuje Radek P., Frantin(4/5), Dejv (5/4), Jirka B., Homík a Radek K. Deputy je konečně spokojen s nastavením svého nového vozu a zajíždí čas v Topten. Trochu ztratil Zbyněk D a jeho kolegové z teamu (RCT Krumlov) mu to hned řádně v cíli "osladí"!
RZ 6 "Břevnice II." stejně, ale opačným směrem. Snažím se jet bez "kolo-střešních" kombinacích a na asfaltu jedu opravdu plíseň (doufám, že na mě nikdo nekoukal) a dojíždím těsně za excelentním Evženem LOVECem na druhém místě. Radek P. třetí, TonyLee a hned za ním Dejv(5/5), kterému se přestává dařit tak jak by si přál a uvolňuje mi čtvrté místo v průběžném pořadí. Frantin (2/4) a snížil jsem odstup na TonyLeeho o 6,5 vteřiny a snížil náskok na necelých 12 vt. Za cílem se ale opět opakuje situace z RZ4, kdy jsem opět odtažen do servisu. Nyní už musím něco udělat, protože další sekce bude náročná. S pomocí kluků od RCT Krumlov a Yakabo PRO diskutujeme a analyzujeme možné příčiny těchto potíží. Nic se nezdá přehřáté a nic nevybočuje z normálu. Proto vyměňuji repasovaný motor za nový a vyrábím v bordelkrytu otvor pro odvod teplého vzduchu a doufám, že to bude stačit.Na této RZ řešil lehké problémy s elektronikou i Jirka B., kterému se zastavil vůz během rychlostního testu.
RZ 7 "Rozsochatec I." patří k nejdelším RZ této rc rally, kdy pořadatel využil prakticky všechny možné kombinace, ale s ohledem na to, aby poslední RZ byla nejdelší a nejnáročnější! Vyrážím s chutí do RZ a vůbec si nepřipouštím nějaké obavy s elektronikou.Už nevím, jak to napsat, protože se mi u toho kroutí prsty,ale zase nejrychlejší Evžen LOVEC s luxusním náskokem na Radka P., Frantina(3/4). TonyLee(dále jen TL) čtvrtý(umazávám skoro 4 vt z jeho náskoku na 8 vt.). Jirka B. opět tam, kde se po celou dobu závodu pohybuje před Honzou P. a Dejvem(7/5), kerý je zklamán vývojem této rally(chtěl vyhrát) a hájí už jen získaný náskok.
RZ 8 "Rozsochatec II." jdu na start s předsevzetím, že musím ubrat z náskoku TL nějakou vteřinku. Docela se "daří" a auto se vždy vrací na kola, ale ke konci si musím dvakrát pomoci s vyproštěním auta z patníku a jednou vracím auto na kola! Opět po velmi opatrném průjezdu cílovou fotobuňkou se mé obavy opět potvrzují(auto nebrzdí a necoufffá), ale což je důležité stále jede! Další RZ budou kratší a ta poslední bude po servisu, a po první RZ jsem nikdy neměl techn. problém. Pouze konstatuji první Evžen LOVEC ,Radek P., TL a opět kontruje a rozdíl je znovu přes 11 vt. Frantin tedy (4/4), pátý Homík, Zbyněk D., Jirka B. a Dejv (8/5) a musí začít řešit snižující se náskok před těmito dravci!
RZ 9 "Krásná Hora I." nepatřila mezi nejkratší, ale svoji délkou nedávala moc šancí na snížení náskoku. Původně jsem chtěl rozhodnout až na poslední dlouhé RZ, ale kvality TL, kdy se stále přetahujeme o vteřinky této moji strategii moc nenahrávaly, proto jsem se rozhodl dát do toho všechno, již na těchto RZ-ách! Již několik zatáček po startu (všechno docela vyšlo) jsem doufal, že by to mohlo vyjít a nějakou tu vteřinku ubrat. V cíli to bylo dobré, byl jsem rychlejší o víc jak 6 vt. než Radek P., ale docela na sebe v cíli nadávali. Čekal jsem tedy na Evžena LOVECe , který mi nadělil jen 0,7vt., takže jsem zajel zřejmě dobrý čas! Nechtěl jsem ani vidět jak se daří TL , ale šel se koukat Dejv. Ikdyž projel cílem, tak jsem pořád seděl a nikam raději nechodil(myslím ke stolku časoměřů),až Dejv mi to přišel říct. Byl pomalejší o 12 vt. a někde zachyboval(možná jsem ho znejistil svým skwjelým časem) a již během této krátké RZ jsem se dostal před něho(o 1,3vt.) na třetí místo celkově, v což jsem ani ve snu nedoufal! Výborným třetím časem se blýskl i Jirka B. a z osmého místa se rázem posunul na šesté, jen 10 vt. za Dejva(6/5). Zde proběhla i "smutná" událost v podobě 30 vt. penalizace, která se týkala jezdce Deputyho.. Vše se stalo asi tak to, jak mi osobně sdělil pilot Deputy: "Jedu na vytočenou šest před pravou1(itinerář seděl), ale kámen u krajnice mi zablokoval zadní kolo a auto se okamžitě roztočilo a nebezpečně se začalo přibližovat k řadám diváků. Vše jsem bravůrně zvládnul a nikoho nezranil, ale při těchto několika-násobných hodinách jsem nesprávně projel retardér(čehož jsem si bohužel nevšiml) a po odblokování kola vyrazil ihned dál. Naneštěstí pořadatel ohodnotil toto mé přehlédnutí jako zkrácení tratě a byla mi tedy připsána tato 30 vt. penalizace".
RZ 10 "Krásná Hora II." Tu jsem taky zvládnul bezpečně, ale hlavně rychle. Nejrychlejší byl samozřejmě Evžen LOVEC před Radkem P a třetí já o necelé 0,4 vt. za ním. Teď byl na řadě TL, jak se s novou situací vypořádá. Zajel sice čtvrtý čas, ale víc jak o 6 vt. za mnou, takže můj náskok vzrostl pomalu na 8 v., což bylo před poslední RZ nadějné. Michal B.pátý před Dejvem(6/5), který zabral a udržel Jirku B. za sebou! Další čas v Topten zajel Deputy, ale indcident z předešlé RZ ho rozhodil na tolik, že lehce trefil cílovou časomíru a připsal si na svůj účet dalších 10 vt. penalizace a propad až na 14. místo v RZ10. Mocně finišuje i Honza P. a využívá zaváhání Homíka a přibližuje se mu opravdu na dostřel! Alf se taky probouzí a chce ještě atakovat pozici v Topten.
Před poslední a nejdelší RZ dne je zřejmě rozhodnuto o prvních dvou celkového pořadí(určitě jim nikdo nepřeje, aby se opakovala situace z prvního závodu). Boj o třetí místo mezi Frantinem a TonyLeem bude určitě zajímavý, i když za delší konec provazu zatím tahá první jmenovaný. Dejv taky nemá své 5. místo jisté, protože Jirka B. i Zbyněk D. mu slibují nekompromistní boj o tuto pozici! Taktéž Honza P. chce určitě před Homíka.Uvidíme jak to nakonec všechno dopadne.
RZ 11 "Lípa I." Nechci opravdu nic nechat náhodě a čekat jak zajede TL a vrhám se do boje! Daří se mi zase začátek rz, takže to bude dobré. Hned v cíli zjišťuji jak zajel Radek a můj čas je o 7vt. rychlejší a to musí na mého hlavního konkurenta s určitostí stačit!? Dejv nezajel nejlépe, ale tak špatné to také nebylo a náskok 11 vt. před touto rz na dotírající dravce by měl být také v poho. Dorazil Evžen LOVEC a byl rychlejší pouze o 1,4 vt, takže začínám opravdu věřit v bronzový stupínek! Když je TonyLee asi v polovině rz, jdu k hodinám sledovat jeho čas, ale již před jeho příjezdem na "stadión" s časomírou, je jasné, že mé třetí místo nemůže ohrozit. Proťal cílovou fotobuňku třetím nejrychlejším časem, ale já byl druhý, s 6 vt. ztrátou na mě. Na trati byli ještě další, kteří mohli promluvit do pořadí v TOPTEN! Zbyněk D. neohrozil pozici Dejva ani z daleka, Homík taky nějak polevil tak uvidíme co Jirka B. Podle mezičasů, které přicházejí je vidět, že jede stejně rychle jako Dejv a cílová fobuňka to potvrzuje.Je sice rychlejší o 1vt., což nestačí na mého parťáka. Ještě se musí čekat na Honzu P.. který jezdil prakticky na poslední pozici startovního pořadí. Zajel výborný čas a propracoval se v této poslední rz na 8. pozici - před Homíka. který musel během závodu řešit technické potíže se svým agregátem.
Celkovým vítězem se stal pro dnešek nedostižný Evžen Tomáš LOVEC(Lovčík) před teamovým kolegou Radkem PAVLIŠEM a třetí příčku obsadil Frantin DOLEŽAL. Bramborový skončil TonyLee, a když by ke svým výborným výkonům přidá trošku více dravosti, bude velmi, velmi těžko k poražení! Dejv obsadil 5. místo, což je pro něho možná zklamáním, ale každý den není posvícení. Další kdo potvrdil svoji vzestupnou tendenci byl určitě Jirka Bistiak, Honza Petr, ALF- Aleš Horák. Trošičku mne zklamal Petr Jaroš, který mi připadal jako by se bál již předem o výsledek a jeho opatrná jízda na nejlepší nestačila.
Závěrem chceme poděkovat pořadatelům za vynikající závod, jak z pohledu organizace (to je zde samozřejmostí), tak připraveností tratí, které svou obtížností dokázalo přilákat kvalitní jezdecké obsazení této RC rally. Gratulujeme vítězům a přejeme těm, kterým se tolik nedařilo, hodně budoucích úspěchů v této krásné sportovní disciplíně!
ABSOLUTNĚ:Zvítězil Evžen Tomáš LOVEC před Radkem PAVLIŠEM a Frantinem DOLEŽALEM.
Výsledky: