I. HBRC Rally 2009

      Na tuto zahajovací RC rally Táborského cupu jsme se těšili, protože tamní tratě se každou odjetou rally zlepšují i novou časomíru, která umožňuje  startovat po minutě a tím zároveň dají prodlužovat i jízdní časy RZ. Bohužel počasí bylo proti nám všem a  z tohoto důvodu byla  zvolena asfaltová verze tohoto závodu. Touto zprávou jsme byli docela zklamáni, ale určitě to bude výborná příprava na další asfaltovou soutěž: RC Rally Catalunya, která bude první zahajovací v šampionátu Rallytrophy! Na asfaltu mi to moc nejde, tak jsem s sebou vzal všechny druhy co jsme ve skladu pneu našli. Celý týden vlastně propršelo a na víkend to nevypadalo lépe. Ráno při odjezdu nepršelo, až za Čáslaví začalo pršet, ale naštěstí na místě už spadlo jen pár kapek a to za celý den vše.
     Při shaku jsem vyzkoušel aspoň patery gumy a z nich troje vybral. Začal jsem s GM, stejně i Dejv. KOSA(Pavel) obul rallyblocky od ARP. Trať byla mokrá, blátivo-špinavá  i dost kluzká po večerním dešti. Moje ambice bylo dojet do pátého místa, Dejv přijel vyhrát a Pavel na bednu.

RZ1 Radek Pavliš nasadil své super měkké pneu od fa ARP, stejnými pneu disponoval i dvojice Matiášků (otec a syn), ale druhý muž RCT Krumlov, startoval se sériovými jako všichni ostatní, protože tyto"superspešl" pneu nechal v druhém doprovodném kamiónu, který již směřoval na nedělní rally do Krumlova. Podle předpokladů ti to nasadili pekelné tempo, kterému jsme nestačili.  Aleš Matiášek ml.(Alešák) byl nejrychlejší, ale  v cíli to napral do časomíry a klesl na sedmé místo. Zvítězil Radek PAVLIŠ před Evženem T.L. a Pavlem, který nasadil opravdu dravý styl jízdy! Já se snažil jet co nejčistěji, ale vůbec se mi to nedařilo! Hned po startu jsem se zaklínil pod rozpadlou střechu a diváci na mne pokřikovali, že s vysokou hladinou ....v krvi se za volant nesmí. I tak jsem dojel čtvrtý před Dejvem. Zbyněk Dařílek (druhý muž loňského pořadí) prakticky hned za námi a poprvé s novou technikou 009. V této eRZtě byl  první, vlastně i poslední odpadlík-smolař Petr Vaňas.

Do RZ2 jsem provedl malou úpravu na zadních tlumičích a jízdní vlastní speciálu se zlepšily. Zaznamenal jsem druhý nejrychlejší čas, ale v cíli trošičku ciknul o časomíru, tady pěkně jsem s ní hnul a vyfasoval penalizaci! Nejrychleji opět Radek PAVLIŠ před Evženem a KOSou. Dejv chtěl zabrat, ale nemohl se vůbec vejít do retardérů a dorazil do cíle pěkně naštvanej! Po této RZ, která se jela opačně jako ta první, jsme osadili 3.,4. a 7. místo, která byla dobrým rozjezdem do rally.  

RZ 3 a 4 opět systémem jednou tak, podruhé opačně a docela se dařilo, ale pokaždé pár desetinek za druhým Evženem. Radek PAVLIŠ-rz3 a Radek PAVLIŠ-rz4 opět nejrychlejší na svých supergumách, které při jízdě vydávaly zvuk, jako kdyby tam měl přísavky! Bez velké viditelné námahy ujížděl - svým klidným tempem - nám všem! Dejv opět vynikající na RZ3, ale RZ4 opět kazí! Pavla na RZ4 potkaly technické potíže v podobě ulomeného unašeče zadního diferenciálu a oba se propadli ve startovním pořadí na 7. a 8. průběžné místo. Další trefenou časomíru připisuje na své konto Alešák, daří se ALFovi, který je na 5. místě za Zbyňkem D.  Na těchto úsecích bylo i místo, které si zasloužilo přezdívku - ledová plocha - , kde se všichni opravdu klouzali jak na ledě a bylo zaznamenáno i několik pádů.

RZ 5 a 6  , spojením všech asfaltových úseků, se tato RZ stává nejdelší, nejnáročnější včetně ledových pastí. Na těchto úsecích se mi přestává dařit, protože mám problémy s itinerářem.
     Pátou vyhrává Radek PAVLIŠ následovanou Evženem a Alešem M. ml. Jede se mi dobře, ale trať je již špatně čitelná a v zádní části tohoto měřeného úseku dělám chybu a končím v několika-násobných hodinách. Rychle pokračuji dál, ale....opačným směrem. Až na upozornění "špiona" od RCT Krumlov(opět děkuji) se otáčím a pokračuji s velkou ztrátou dál. Dojíždím čtvrtý před Pavlem, který musel nasadit volnoběžku, není se svou jízdou spokojen, ale postoupil na 5. místo. Dejv rychle, jenže v cíli trefená časomíra ho posouvá pořadím zpět. Velké problémy potkaly Zbyňka D., které zavinilo volné řízení a následoval pád pořadím až na 13. místo.
    V šesté si dávám pozor na místo kde jsem se ztratil v rozpisu, ale ztrácím se v jiné části , kde mi pomáhá ALF (díky) nalézt tu správnou cestu ven. Dojíždím druhý za vítězným  Radek PAVLIŠem , ale s obrovskou ztrátou 17 vteřin. Docela jsem rád, že příští asfalt v Machníně jsou povoleny jen "asfalťáky"! Třetí Matti, protože netrefil fotobuňku před Evženem. Dejv kvalitní čas a za ním hned Pavel, který opravdu nadává na volnoběžku a v servisu vrací diferák, který provizorně opravuje a doufá v dobrý konec. Nějaké problémy řešil ALF a propadl se pořadím, čehož využil jak Matti tak i Petr J.

RZ 7 a 8 jsou poslední čistě asfaltové úseky po kterých se jedou závěrečné RZ se smíšeným povrchem. Před touto sekcí jsme se dohodli (RCT Krumlov), že na osmou nasadíme pneu PIRELLI abychom porovnali časy na stejných úsecích.
    Nevím jak je to možný, ale opět se ztrácím na chvilku v rozpisu a "opět" mi pomáhá špión od RCT Krumlov(opět děkuji) a s malou ztrátou pokračuji dál. Dojíždím čtvrtý za Dejvem, který prohrál druhé místo s Evženem o pár desetinek. Klasicky opět nejrychlejší  Radek PAVLIŠ bez viditelné námahy. Pavel se pere s prokluzujícím diferákem a možná se začíná těšit na konec.
    V servisu prohodím pár slov s Martinem Rérychem, který jede první rally včetně nového podvozku DF-03r. Se svojí jízdou i svým vozem je spokojen. Nasazujeme tedy Pirelli a hurá na to!
    Osmá RZ - jede se mi dobře a kupodivu gumy docela drží. Nyní je vidět i rozdíl v časech. Radek byl o 7s pomalejší, dokázal jsem být o 6s rychlejší než v prvním průjezdu. Vítězí EVŽEN T.L. , prolomil Radkovu neporazitelnost a také dokázal zrychlit o 5 vteřinek. Doufejme, že tyto podmínky budou podobné příští týden v Machníně. Dejv čtvrtý i celkově a dostává se před Alešáka, který hned po startu bloudí. Pavel se stále ještě pere s nastavením diferenciálu, ale udržuje 6. pozici celkově. Smůlu si vybírá ALF a dojíždí s obrovskou ztrátou a propadá se až na 13. pozici, opravdu škoda!

RZ 9 je přibližně půl na půl se šotolinou a docela se těším, nasazuji (již 5-tý závod) jeté ripmaxy. Hned na začátku to přeženu, jsem  dlouhý do retardéru a ještě netrefuji mostík, který nás vede na šotolinový úsek. Jízdu si jinak užívám a dojíždím druhý za nejrychlejším EVŽEN T.L. . Třetí Dejv těsně před Radkem, Pavel  ztrácí víc jak deset vteřin - dojel pátý.

RZ 10 je ještě přidáno pár desítek metrů asfaltu, takže poměr se šotolinou je (55:45) podle mého odhadu. V této RZ ale časomíra začala udávat nějaké divné časy a proto byla RZ pozastavena a následoval nový start. Bohužel Radek se Zbyňkem, už se nového startu  zřekli a nechali si napsat čas dosaženy před zastavením RZ (auta již měli  v servisu postavené na stojanech a částečně rozebrané). Startuje se znova, ale až od čísla 3. Nyní se zajíždějí o poznání rychlejší časy, než si nechali první dva napsat. Evžen možná cítí šanci a vyráží na trať s velkou chutí. Bohužel hned z kraje trefuje skálu těsně vedle jízdní dráhy(cihla to byla) a totálně ničí spodní rameno. Vylomené kolo se naneštěstí v klíní do karosérie a prakticky se netočí. Dojíždí poslední a propadá se až na 6. místo celkového pořadí, a tím nám daruje naše dosažená umístění. Poslední měřený úsek si chci patřičně užít, tak jedu i na asfaltu podobným stylem jak na šotolině. Jsem do toho tak zabrán, že míjím odbočku vedoucí k šotolinové sekci. Mám to tu za celý den prakticky najeté na zpaměť! Přijdu na to  až po deseti metrech, když nejednou zjišťuji, že nevím kudy kam a vracím se zpět(to snad už není možný,opět!). Ztrátu chci ještě nějak dodat, ale nezvládám jednu krásnou táhlou zatáčku a vjíždím do listí, kde ztrácím dalších pár vteřinek. Přesto dojíždím druhý za vítězným Petrem JAROŠem . Pavel třetí a čtvrtý ALF, který bojoval se svým parťákem Jakubem K. o vzájemné lepší umístění, opravdu škoda té jedné nešťastné RZ-ty! Dejv už v klidu TopFive. Nakonec Alešák dovršil svůj hattrick v trefování časomíry!

    Závěrem  musíme poděkovat pořadatelům za výborně připravenou rally, všem soupeřům (všichni vydrželi až do samého závěru včetně vyhlášení a při závěrečném "defilé" si potleskem poděkovali) i počasí, které vydrželo až dokonce - bez deště! Už nyní se těšíme na 1. e-Power rc rally, která se zde uskuteční 11.dubna.
    S našimi umístěními jsme  opravdu spokojeni (tedy já určitě)  Frantin 2., Dejv 3. a  KOSA (Pavel Košíček) přes technické potíže 5.  V kategorii týmu jsme obsadili fantastické první místo RC Club Čistá (Frantin Doležal, Dejv Mišalko) před RCT Krumlov (Radek Pavliš, Evžen Tomáš Lovčík) a Black Sheeps (Michal Bouchner, Jarda Krejčí)

Absolutně:

1. Radek PAVLIŠ, 2. Frantin DOLEŽAL   3.  Dejv MIŠALKO

 

 

Výsledky:

Výsledky 1.HBRC Rally

FOTO 1.HBRC Rally