Z pořádání tohoto ročníku jsem měl
docela obavy, Robin se vzdal závodní činnosti i jeho pracovní nasazení je
"zatím" pasivní, takže na přípravu rychlostních jsem zůstal prakticky sám. Dejv
má problémy se školou, takže jeho výpomoc byla minimální. I když celý týden bylo
zataženo a sem tam se přehnala vydatná dešťová přeháňka, tak trať byla v
perfektním stavu! Krásně nebo příjemně měkká a slibovala super zážitek! Dalo se
očekávat, že to nebude podobné trápení s vodou a bahnem, jako na Malé
Skále(pořadatelé samozřejmě za počasí nemůžou), a situace se nebude
opakovat. Trať se povedlo úspěšně připravit a na start se nakonec postavilo 29
soutěžících z původně 34 přihlášených. Osobně jsem se těšil na souboje s "novou"
krví, kterou přivedl Aleš Čejchan. Jejich výsledky z Malé Skály i z první
soutěže Rallytrophy-RC Rally Catalunya vzbuzovaly patřičný respekt! Dejv byl
nominován jako dvojka týmu a z této rally měla být i určena dvojky pro rally
Finland. Dorazili i kluci z Bíliny na svůj letošní první start v kategorii RALLY.
Na zkoušku jsme umístili i servis přímo k tratím RZ, ale rozmoklá
přístupová cesta ztížila přenos nezbytných věcí od parkoviště doprovodných
vozů(ze 40 m na 150m), takže se musím ještě jednou omluvit těm, kterým z těchto
důvodů tekly čůrky potu jak před , tak i po skončení rally! Na startu se objevil
Radek Pavlišu, který v dlouhé přestávce využil tuto soutěž na testování pneu pro
rally Finland.
Další změnou, nastolený trend ve všech šampionátech, bylo zakázaná
pomoc nohou s následnou penalizací 30s.
RZ1 "Borek I."využila prakticky všechny možné cesty, včetně Křováckého mostu(déle jen KM) a nacházela se na náhorní plošině této oblasti. Před startem začalo pršet, ale zdejší tratě dokáží vsáknout velké množství a kaluže se tvoří pouze při průtrži mračen a to jen na nezbytnou dobu, než voda proteče pískovým podložím. Pneu jsem zvolil značky Ripmax(byla to jejich pátá rc rally) a stále jsou ve výborném stavu! Již od startu se mi jelo dobře a s chutí, ikdyž jsem trošku zaváhal na novém úseku i průjezd KM nebyl ideální, ale s druhým nejrychlejším časem jsem byl spokojen. Zvítězil Martin KNESPL , který mi dal prakticky 15s a opravdu dal jasně najevo, kdo tady bude hrát první housle! Třetí dojel Aleš Č.vteřinku za mnou a čtvrtý byl junior Marek Střihavka, který si chtěl spravit chuť po smolné RC Rally Monte, kde odstoupil na posledním měřeném úseku, do které vlastně ani neodstartoval. KOSA i Dejv začali mizerně. Oba VP, KOSA opět technické potíže a Dejv málo natankováno! Radek nasadil prořezané rally blocky od ARP, ale 35s ztráta na vítěze dokazovala mizernou účinnost těchto pneu proti ripmaxům. Členové druhého týmu - Bobik tým RCČ - se usadili ve středu startovního pole. Bohužel se nepovedlo prolomit smůlu Mackovi Krejčíkovy a taky byl ve skupině odpadlíků.
RZ2 byla "Horská I." a proti původnímu plánu jsem ji zkrátil, což nikomu nevadilo! Stále pršelo, ale kaluže se nikde netvořili, pouze na místech která jsme opravovali těžkou hlínou to více klouzalo. Všichni nástrahy této těžké RZ-et zvládli, tady kromě Macka, kterému opět těsně před cílem vypověděl službu motor. Nejrychleji Aleš Čejchan před Martinem K. a Frantinem (3/3). KOSA(8/25) i Dejv(9/26) v pohodě v Topten, Filda(15/17) v polovině a Petrs(21/15) těsně za dvacítkou startujících si zvyká po dlouhé pouze. Radek už si zvykl na pneu a dojíždí jako čtvrtý.
RZ 3 "Mipalu I." by měla být rychlejší a je zde jen několik změněných přejezdů a trošku zkrácena proti RZ1. Martin KNESPL zase nejrychlejší s náskokem 10s před druhým Frantinem (2/2) a Alešem Č., který klesá na třetí místo průběžně. KOSA(6/24) velmi slušně i Dejv nezaostává (8/25).Petrs (16/13) a Filda hned za ním (17/15). Do třetice všeho špatného Mack opět končí předčasně a jeho vůz je několikrát nakopnut a vždy letí několik metrů....Smůla i provází Petra Pavláta, který dostává také VP, když ho zrazí technika. Radek P. nasazuje na prořezané GM blocky a opět hodně ztrácí. Junioři Marek S. a David B. si to spolu rozdávají o knihu Bouřlivé dny, kterou získá nejrychlejší junior. Konečně přestává pršet a mraky se začínají trhat.
RZ 4 "Pachrb I." .Také nepatří mezi nejdelší, využívá kus sjezdu Horské, kde se hned vrací "tobogánem" zpět na rovinatou horní část tratí. Martin KNESPL si jede svůj vlastní závod a druhém v cíli Alešovi dává prakticky zase 10 vteřin, Frantin (3/2). KOSA opět dobře(8/20), ale stěžuje si na vynechávající motor(asi špatný svíčky nebo vlhká elektronika). Dejv opět prázdná nádrž a dostává další VP a nad jeho starty za tým visí veliký otazník! Radek P. opět ztrácí a na další dvě RZ si zapůjčuje mé nové GM blcky. Filda se opravdu pohybuje ve středu startovního pole (15/15) a Petrs(19/13) řeší drobné problémy.
RZ 5-8 se jedou ve stejném pořadí, ale opačným směrem. Tímto směrem(po směru hodinových ručiček) mám "lehké" problémy, tak doufám, že moc neztratím.
RZ 5 "Borek II." Již v první zatáčce mám problémy, v další technické sekci jedu trochu zeširoka = výsledek zamotaná páska v přední poloose, která vymezuje trať a trápení pokračuje v celém úseku. Opět Martin KNESPL před Alešem a Martinem S., který pekelně zrychluje a dělá si zálusk na první místo v kategorii Junior. Dojíždím (6/3) a klesám na třetí průběžnou pozici, ale se ztrátou 25s na Martina.Dejv si opět ztěžuje na ucpané palivové filtry(9/25). KOSA (12/18)opět problémy s elektronikou, ale inženýr od fa. LRP mu pomáhá tento problém odstranit. Filda stabilně(15/13) a dostává se před svého stájového kolegu Petrse (21/14). Radek trpělivě sbírá data z testu pneumatik, ale dochází mu trpělivost!
RZ 6 "Horská II." Jedu opatrně a bojím se přidat. Po druhé je nejrychlejší Aleš Čejchan před Martinem K. a Davidem B., který nechce přijít o šanci bojovat o žádanou knihu..! Dojíždím (6/3) a už si musím dávat pozor na Marka S., kterému, jak se říká, chytly saze ve výfuku! KOSA(9/15) bez problémů a Dejv (19/23)je opět rád, že dorazil do cíle! Filda(14/12) a jeho parťák-tatík Petrs (15/14). V této eRZet odstupují Petr T.(elektronika) a Tomáš F. (poškozené zavěšení kola). Kuriózní ztrátu (několik vteřinek) zaznamenává Radek P., když se předním uvolňuje lavina kamení a hledá cestu, jak nejlépe tuto překážku objet!
RZ 7 Na této RZ "Mipalu II." již dochází trpělivost Radekovi PAVLIŠOVI , opouští testování pneu na příští závod (Rally Finland) a nasazuje své oblíbené RIPMAXY a okamžitě zajíždí nejrychlejší čas před Martinem K. a Markem S., který mi začíná zatápět! Po dojetí se odhlasuje ještě jedna RZ na víc. (David B. chce ještě zaútočit na Marka a taky, že je dost času a příjemné podnebí). Frantin (6/3) a opět ho provází lehká smůla, když se zamotá zrcátkem do pásky a nemůže se vyprostit??? Drží zrcátko, ale i páska. Nakonec se to nějak uvolnilo samo , dodnes nechápu jak to mohlo takhle držet!KOSA (14/15)opravdu vyřešil problémy s elektronikou a už se těší do Finska. Dejv (25/22) zase problémy s tankováním, takže zasahuji a tankování přebírám na svoji zodpovědnost! Petrs (15/14) se opravdu nemůže dostat do tempa a Filda (17/13) taky nemůže najít svoji obvyklou rychlost.
RZ 8 "Pachrb II." o vítězství v této RZ svedli urputný boj Martin KNESPL a Radek P., který vyhrál prvně jmenovaný o 1s. Třetí dorazil Aleš Č. jen těsně před svým parťákem Davidem B. a tím snížil náskok na Marka S. na přijatelných 10 s, kterému se moc nedařilo stejně jako mě! Frantin (6/3), KOSA (5/13), Dejv(20/22) problémy s přední poloosou, tedy jejím ložiskem. Filda (12/12) a Petrs (15/14).
RZ 9 "SPECIÁL" se jela ve směru, který mi vyhovuje a proto jsem věřil, že třetí místo před Markem určitě udržím. Nesmím ještě připomenout, že na konci RZ8 vyhořela časomíra(zřejmě vlivem ranní vláhy), tak se jelo pouze na časy s přesností 1 vteřiny. Jelo se mi opravdu skwjele tímto směrem a navázal jsem na časy z dopolední prví sekce, ale v poslední retardéru dělám chybičku a zaklínil se mezi stromy(opět již nemůžu brzdit ani couvat - régl už toho má asi dost) a ztrácím několik vteřinek - zbytečně - a dojíždím na třetí pozici v RZ i celkově. Druhý je David B., který chce vyhrát juniory, ale na Marka S. mu chybí stále 3 vteřiny. Vítězí Radek PAVLIŠ a trochu si spravuje náladu z nelichotivého 6. místa celkového pořadí. Frantin (3/3) je s tímto umístěním spokojený, KOSA (9/12) trochu s rozpaky, ale spokojen z odhalením problémů z elektronikou. Dejv (8/22) totálně zklamal, ale doufejme, že ve Finsku to bude ten starý a známý DEJV! Kluci z "Bobik teamu RCČ" rádi , že mají vše za sebou, museli řešit technické problémy i v této poslední 9-té eRZet. Filda(18/13) a Petrs (23/14) dojel do cíle opravdu jen..tak..tak!
Celkovým vítězem se stal Martin KNESPL, který bude i velký favorit na bednu ve Finsku i s Alešem Čejchem, celkově druhý a třetí příčku obsadil Frantin Doležal. V kategorii JUNIOR: Martin STŘIHAVKA, David BROUČIL a Filda MUSAL. V kategorii týmů RC rally racig team (Aleš Čejchan + David Broučil), druhý Patriot team (Martin a Standa Knesplovi) a třetí ROM eBay Tamiya (Marek Střihavka + Petr Pavlát). Všem vítězům gratulujeme a ostatním držíme palce pro štěstí do dalších závodů!
Závěrem chceme poděkovat nám pořadatelům, že dokázali připravit tuto náročnou rc rally, a také všem startujícím i přihlížejícím divákům za výbornou atmosféru a "lehký" jarní deštík nemohl tento zážitek pokazit! Doufejme, že se tu začátkem července sejdeme v tomto počtu na VI. ročníku RC Rally Jizera, která bude možná dvojdenní.
Kategorie JUNIOR :1. Marek STŘIHAVKA, 2. David BROUČIL a 3. Filda MUSAL
Absolutně:
1. Martin KNESPL, před Alešem ČEJCHANEM a Frantinem DOLEŽALEM
V kategorii TEAMŮ zvítězil:
1. RC rally racing teamamem(Aleš Čejchan, j. David Broučil) před Patriot teamem ( Knesplem Standou a Martinem) a ROM eBay Tamiya (Marek Střihavka , Petr Pavlát)
Výsledky: