1.12.2013     První test vozu specifikace ZERO 2014.

 

  Dnes proběhl první test prototypu podvozku pro příští sezónu 2014. Naše vozy v letošní sezóně byly stále ve specifikaci 2012, která nás tehdy výrazně posunula vpřed a pomohla nám k výrazným úspěchům. Během letošní sezóny (hlavně v druhé polovině) bylo jasné, že nás již konkurence doběhla a v mnohém i předstihla. Měli jsme představu co je potřeba vylepšit, některá řešení našich soupeřů byla velice zajímavá, ale chtěli pouze provést jen ty, které nebudou náročné na finanční prostředky, to znamená - použít osvědčeně a velmi bytelné sériové díly od firmy x-ray. Tento vývoj začal prakticky ihned po dojetí poslední soutěže na konci října.
Zkoušeli jsme různé typy tvarů chassis zde s různými náběhy od 5°- 20° z důvodů lepších nájezdových úhlů i různá navrhovaná řešení řízení či rozvorů náprav. Podařilo se nám konstrukčně zvládnout i velké úhly zatáčení, ale vše se projevilo na velmi citlivém řízení, ikdyž jsme měnili různé délky na pákách servosevru nebo serva řízení. Zvolili jsme nějaké kompromisy a postavili první zkušební podvozek určeny pro rok 2014, tuto specifikaci jsme samozřejmě pojmenovali číslem - NULA 2014 (ZERO in 2014). Změny na tomto prototypu jsou na ....šasí, ....díky lehce vylepšeném řízením jsme mohli prodloužit ohledně stability rozvor o 5mm.
  Dnešní první test s tímto "syrovým" prototypem dopadl nad očekávání dobře. Zlepšení na testovacím úseku bylo v průměru 10 vteřinové, ale stále musíme vyřešit odpružení přední nápravy a svornosti diferenciálů, protože během testů se prototyp několikrát nekontrolovatelné přetočil (výjezd ze zatáčky nebo brzdění před ní). Další test je naplánován na příští týden a doufáme, že do té doby dokážeme aplikovat navrhované inovace na prototyp. Fotky naleznete ve fotogalerii.

 

Za RC Club Čistá

     

Frantin