1.12.2013
První test
vozu specifikace ZERO 2014.
Dnes proběhl první test prototypu podvozku pro příští sezónu 2014. Naše
vozy v letošní sezóně byly stále ve specifikaci 2012, která
nás tehdy výrazně posunula vpřed a pomohla nám k výrazným
úspěchům. Během letošní sezóny (hlavně v druhé polovině) bylo
jasné, že nás již konkurence doběhla a v mnohém i předstihla.
Měli jsme představu co je potřeba vylepšit, některá řešení
našich soupeřů byla velice zajímavá, ale chtěli pouze provést
jen ty, které nebudou náročné na finanční
prostředky, to znamená - použít osvědčeně a velmi bytelné sériové díly od
firmy x-ray. Tento vývoj začal prakticky ihned po dojetí
poslední soutěže na konci října.
Za RC Club Čistá
Frantin
Zkoušeli jsme různé typy tvarů chassis
zde
s různými náběhy od 5°- 20° z důvodů lepších nájezdových úhlů
i různá navrhovaná řešení řízení či rozvorů náprav. Podařilo
se nám konstrukčně zvládnout i velké úhly zatáčení, ale vše se
projevilo na velmi citlivém řízení, ikdyž jsme měnili různé
délky na pákách servosevru nebo serva řízení. Zvolili jsme
nějaké kompromisy a postavili první zkušební podvozek určeny
pro rok 2014, tuto specifikaci jsme samozřejmě pojmenovali
číslem - NULA 2014 (ZERO in 2014). Změny na tomto prototypu
jsou na ....šasí, ....díky lehce vylepšeném řízením jsme mohli
prodloužit ohledně stability rozvor o 5mm.
Dnešní první test s tímto "syrovým" prototypem dopadl nad očekávání
dobře. Zlepšení na testovacím úseku bylo v průměru 10
vteřinové, ale stále musíme vyřešit odpružení přední nápravy a
svornosti diferenciálů, protože během testů se prototyp
několikrát nekontrolovatelné přetočil (výjezd ze zatáčky nebo
brzdění před ní). Další test je naplánován na příští týden a
doufáme, že do té doby dokážeme aplikovat navrhované inovace
na prototyp. Fotky naleznete ve fotogalerii.