10.1.2013     Přinášíme rozhovor s novými členy našeho týmu.

 

Marek StřihavkaPatrik Petr

  Jak jste již byli informováni z předešlého článku, nechtěli jsme opustit "dobytá" území z minulé sezóny, proto jsme se pokusili tuto situaci vyřešit angažováním některých špičkových jezdců. Tito jezdci zatím nedosáhli nejvyšších cílů, ale jsou na velmi dobré cestě a mají veškeré předpoklady  si své sny splnit. S Markem i Patrikem jsme podepsali poloprofesionální smlouvy a věříme, že jim ušetříme nemalé finanční prostředky, ale pomůžeme jim jejich sny naplnit. My čekáme, že i oni pro náš tým udělají vše co bude reálné v jejich silách i možnostech. Smlouvy byly podepsány na jeden rok + s opcí (prodloužení na jeden další rok). Patrik bude startovat pod hlavičkou  a podporou našeho týmu v SAFARI cupu a Marek za stejných podmínek jako Patrik, ale v prestižním neoficiálním MS v Rallytrophy. Do sezóny vstupují jako jedničky týmu v těchto šampionátech, ale do poloviny sezóny budou všechny pozice v týmu rovnocenné. Pouze kdyby šlo o ohrožení  bodového týmového zisku - díky vzájemným soubojům - bude v těchto závodech zavedena týmová strategie. Ještě před začátkem sezóny jsem položil našim novým členům několik otázeček.

 

Ahoj Marku a Patriku, můžete našim fanouškům říci něco málo o sobě? Ještě dodám, že Marek je narozdíl od Patrika ostřílený jezdec, který startoval pomalu ve všech šampionátech v republice - včetně Mistrovství České republiky a jeden závod MČR dokázal vyhrát! Tento "handicap" zkušeností bychom chtěli u Patrika vyrovnat nějakým doprovodným programem vybraných soutěží, který kromě pár vyjímek, startoval pouze na tratích SAFARI Cup, což je žalostně málo na získání více zkušeností.

1.       1). Jak dlouho se věnuješ tomu koníčku a proč zrovna tomuto?

M.: ,,Tomuto koníčku se věnuju letos už pátým rokem.".

P.: ,,Jezdím skoro od 8mi let. Tenkrát si táta pořídil Escorta s TA-02, fascinovalo mě na tom že se dají měnit kolečka :D, tak sem pořád přezouval a montoval, ničil převážně přední ramena :D a tak mi ho přenechal. Od té doby mě to chytlo!"

F.: ,,Já letos asi sedmou sezónu, toto to letí!"

2.       2). Kde jste absolvovali první závod,…pokud si to pamatujete.

M.: ,,To si pamatuju přesně, můj první závod byl 6.9.2008 ,...a to si pamatuju díky tomu, že jsem jel se Suzuki SX4 WRC ...úplně první v Rallytrophy."

P.: ,,Bylo to 17.5.2008 ve Dvoře na SC."

F.: ,,Já jsem si to nepamatoval, což je asi v mém věku normální, ale juknul jsem do análů (myslím análů ne análů) a bylo to na Rally Polabí 7. července 2007!"

3.       3). Vím, že jste procházeli i obdobími, kdy jste s tím chtěli seknout, už víš v čem to bylo(motivace – a proč, osobní problémy)?

M.: ,,M.: ,,Ano, párkrát už jsem s tím chtěl seknout, hodně to bylo kvůli technice s kterou jsem nebyl hodně krát moc spokojený, ale do každého dalšího závodu jsem byl opět hodně motivován. Mou motivaci bylo vždy překvapit a jet takovou tu první třídu jako třeba Aleš Čejchan nebo ty Frantine. Podařilo se mě to opravdu zřídka být ten prvotřídní jezdec."

P.: ,,Za co nemůže ďábel, tak je tam ženská :D, no celkem i to by se dalo k tomu přičíst, ale hlavně sem mi auto pořád s*alo., ale děsně!. A kdo to měl platit ty vypálený regulátory a motory. Navíc se mi moc ani nedařilo a byl sem z toho nešťastnej.(to sem měl zrovna xraye....Ať žije Tamiya!! :D )"

F.: ,,Díky za pochvalu, ale já sebe vidím úplně jinak, taky bych chtěl být jako Aleš….mladý!"

4.       4). Jaký preferuješ charakter RZ technický a zároveň dostatečně rychlý nebo styl, jaký mu se v naši hantýrce říká – PEŤÁKOVINA?

M.: ,,No tak nejvíce se kamarádím s takovou směskou. Krásný příklad je třeba závod Intercupu a to Hvozdná."

P.: ,,Nejradši mám kde to můžeš prolítnou bokem a skokem :D, moc nemusím takový esíčka které jsou do zblbnutí. Sice se člověk vydejchá ale strašně zamotá."

F.: ,, Marku, to máš pravdu, ještě mám doma putovní pohár z Hvozdné. Patriku, to je taky krásný!!"  

5.       5). Jaký povrch Ti více sedí - šotolina nebo zpevněný povrch(asfalt apod.)

M.: ,,Naprosto jasně mi nejvíce sedí šotolina, asfalt není moc pro mě, neumím jezdit moc čistě a hodně ztrácím."

P.: ,,Asfalt sem při rally nikdy nejel, tak nemůžu říct, doufám že mě někam letos vytáhneš."

F.: ,, ...tak, to jsme na tom stejně. Myslím, že v Trophy nás čekají tři asfaltové závody, snad nám tolik bodově neutečou! To Patrik: Mám vyhlídlej jeden závod na Moravě, tak uvidíme!"

6.       6). Jaký podvozek letos budeš používat (nový) nebo starý s novýma vychytávkama?

M.: ,,No tak letos jsem se rozhodl o něčem úplně jiným než co jsem jezdil do teď, což bylo TA-02. Letos pojedu s novým podvozkem Tamiya XV-01, už jsem učinil první úpravy . Ted jsem s tím naprosto spokojen."

P.: ,,Používám Tamiyi TRF 416 už třetím rokem.Teď sem si ho ještě víc vylepšil. Trochu sem to překopal a udělal si jiné těžiště. Zatím se to jeví dobře, ale má to samozřejmě své mouchy. Chce to testovat a testovat..."

7.       7). Proč nový nebo co bylo na tom loňským špatně?

M.: ,,S Tamiya TA-02 jsem odjezdil 4 roky a už to prostě chtělo změnu. Tamiya TA-02 byl dobrý podvozek ,ale už mě to s tím moc nebavilo."

P.: ,,Vždy je co zlepšovat, a to mám na těch modelech nejradši. Sednout si k tomu a laborovat co by šlo udělat líp. Udělat to a pak to otestovat jestli to má nějaký vliv. To mě naplňuje mnohem víc než samotný ježdění."

F.: ,, Marku, doufám, že do začátku sezóny se Ti povedou vychytat všechny “mouchy a mušky“ tohoto nového slibného podvozku.

8.       8). Jaký a proč používáš motor a jaké v něm vidíš výhody (stříďák nebo stejnosměrný)?

M.: ,,Motor používám Ezrun, což je střídavý motor. Na střídavém motoru se mě líbí že je celý krytý,  nelítá do něj bordel a má o mnohem větší učinnost a šetří více baterii. To u uhlíkových motorů se říct nedá."

P.: ,,Používám GP 17(stejnosměrný). Regulátor na stříďáky co jsem jezdil mi vypálil dva motory, tak sem z něho udělal z důvodů financí jen stejnosměrný regulátor. Jezdíval jsem dřív stříďáky, jsou výborný, nemusí se člověk o ně starat, nežerou jen mají prudký nástup toho výkonu, jízda pak není tak plynulá oproti stejnosměrnýmu, který jezdím."

F.: ,, Koukal jsem, že se mi tady v servisní dílně ještě ......pár, tedy několik motorů GP 17 válí, aspoň bude rezerva."

9.       9). Jak se připravuješ na závod (např. nejím, vyhýbám se sexu, ležím a relexuju, jdu si zaběhat apod.)?

M.: ,,Tak na závody se připravuju docela dost. Ještě večer před závodem prohlédnu auto jestli nemá nějaké praskliny, jestli jsou dotažené šrouby a zkontroluju elektroniku, ale sebe menší skrytou vadu naleznu až na závodech. A (na)nějaký ten rituál fakt nemám ."

P.: ,,HLAVNĚ SE V TOM PÁTEK PŘED ZÁVODEM NEHRABAT !!! Myslím v autě :D vždy se něco pose*e, člověk to jde zkusit ven a něco urazí nebo vypálí. Proto jenom vizuální kontrola. Jinak všechno dělat předem nebo až na závodech. Většinou stávám na závody s pátečním kocourem(přepito z večera), tak se budím kolem 7dmi, a chystám si věci. Naši mají radost když na chodbě cinkaj stolky, židličky a kufříky :D"

F.: ,,  Dobrá práce, chlapci!

1      10). Máš těsně před startem trému?

M.: ,,Trému poslední dobou už nemám skoro vůbec. Soustředím se hodně na závody a při projití tratě hlavně a zrádné pasáže."

P.: ,,No vždycky... Ale to k tomu patří. Hlavně si říkám: "Hlavně jeď v klidu" ale na časomíře mi bliknou nuly a mám temno před očima."

F.: ,, … já se někdy úplně klepu, ale nevím jest-li to není něčím jiným, ...docela mě to někdy leká!"

  11). Určitě jsme rádi, že jste zvolil náš tým, ikdyž jsi měl i jiné nabídky. Doufám, že v tom nebyly pouze finanční výhody nebo pozice jedničky v týmu! Proč RC Club Čistá?

M.: ,,Já jsem taky hooodně rád, že jsem právě v takovém profesionálním týmu. Mě právě nabídky vůbec nechodí, což vždy,  když pak musím jet sezonu sám …tak docela zamrzí. Finanční výhody a pozice jedničky v týmu nebyl ten důvod být v tomto týmu, přece jenom jsem o tom na začátku vůbec nevěděl, že bych mohl mít takové výhody, takže kvůli tomhle to opravdu není. Chci prostě v tomto týmu být užitečný a vyhrát!"

P.: ,,Měl sem pokusy založit tým který bude konkurence schopný, ale po nevydařených sezonách jsem usoudil, že kývnout na Vaší nabídku je správná volba. Kvalitní jezdci s pečlivě připravenou technikou a pravidelnou účastí. To člověk prostě chce!"

F.: ,,Dávám palec nahoru!"

    12). V kterých dalších šampionátech se chceš ještě realizovat?

M.: ,,Tak v rallytrophy žejo, ...s Citroenem DS3 WRC, pak to bude MČR s Davidem Čechem se Škodou Fabii S2000 a pak SafariCup s dvoukolkou, ale karoserie je ještě neznámá."

P.: ,,Budu se snažit odjet celý SC a určitě se chci podívat i někam jinam."

F.: ,, Na zájezdu(ech) se pracuje."

    13). Co čekáš od letošní sezóny a s jakým výsledkem by jsi byl spokojen?

M.: ,,Letos chci opravdu hodně zabojovat a být ve všech třech šampionátech do 3.místa ,…. budu pro to dělat maximům!"

P.: ,,Jelikož mám novou platformu auta tak nemůžu soudit jak to pojede, ale 50% úspěchů je o připravenosti auta a o spolehlivosti techniky. Zbytek je v rukách. Byl bych spokojený kdybych dojel všechny závody a mohl být na bedně."

F.: ,, Držím palce a počítej s naší podporou!"

Díky za kraťoučký rozhovor. Doufám, že budeme na konci sezóny všichni spokojeni a naše vzájemná spolupráce bude pokračovat.  Držím palce!

 

Další rozhovor připravujeme s bossem - Petrsem Musalem z naše druhého týmu Bobik teamu RCČ.

 

Za RC Club Čistá

     

Frantin