10.1.2013
Přinášíme rozhovor
s novými členy našeho týmu.
Jak jste již byli informováni z předešlého článku, nechtěli jsme
opustit "dobytá" území z minulé sezóny, proto jsme se
pokusili tuto situaci vyřešit angažováním některých špičkových
jezdců. Tito jezdci zatím nedosáhli nejvyšších cílů, ale jsou
na velmi dobré cestě a mají veškeré předpoklady si své
sny splnit. S Markem i Patrikem jsme podepsali
poloprofesionální smlouvy a věříme, že jim ušetříme nemalé
finanční prostředky, ale pomůžeme jim jejich sny naplnit. My
čekáme, že i oni pro náš tým udělají vše co bude reálné v
jejich silách i možnostech. Smlouvy byly podepsány na jeden
rok + s opcí (prodloužení na jeden další rok). Patrik bude
startovat pod hlavičkou a podporou našeho týmu v SAFARI cupu a Marek
za stejných podmínek jako Patrik, ale v prestižním neoficiálním
MS v Rallytrophy. Do sezóny vstupují jako jedničky týmu v
těchto šampionátech, ale do poloviny sezóny budou všechny
pozice v týmu rovnocenné. Pouze kdyby šlo o ohrožení
bodového týmového zisku - díky vzájemným soubojům - bude v
těchto závodech zavedena týmová strategie. Ještě před začátkem
sezóny jsem položil našim novým členům několik otázeček. Ahoj Marku a Patriku,
můžete našim fanouškům říci něco málo o sobě? Ještě dodám, že
Marek je narozdíl od Patrika ostřílený jezdec, který startoval
pomalu ve všech šampionátech v republice - včetně Mistrovství
České republiky a jeden závod MČR dokázal vyhrát! Tento
"handicap" zkušeností bychom chtěli u Patrika vyrovnat nějakým
doprovodným programem vybraných soutěží, který kromě pár vyjímek, startoval pouze na tratích SAFARI Cup, což je
žalostně málo na získání více zkušeností.
1.
1). Jak dlouho se věnuješ tomu koníčku a proč
zrovna tomuto?
M.: ,,Tomuto koníčku se věnuju
letos už pátým rokem.".
P.: ,,Jezdím skoro od 8mi let.
Tenkrát si táta pořídil Escorta s TA-02, fascinovalo mě na tom že se dají měnit
kolečka :D, tak sem pořád přezouval a montoval, ničil převážně přední ramena :D
a tak mi ho přenechal. Od té doby mě to chytlo!"
F.: ,,Já letos asi sedmou sezónu,
toto to letí!"
2.
2). Kde jste absolvovali první závod,…pokud si to
pamatujete.
M.: ,,To si pamatuju přesně, můj
první závod byl 6.9.2008 ,...a to si pamatuju díky tomu, že jsem jel se Suzuki SX4 WRC
...úplně první v Rallytrophy."
P.: ,,Bylo to 17.5.2008 ve Dvoře
na SC."
F.: ,,Já jsem si to nepamatoval,
což je asi v mém věku normální, ale juknul jsem do análů (myslím análů ne
análů) a bylo to na Rally Polabí 7. července 2007!"
3.
3). Vím, že jste procházeli i obdobími, kdy jste
s tím chtěli seknout, už víš v čem to bylo(motivace – a proč, osobní problémy)?
M.: ,,M.: ,,Ano, párkrát už jsem
s tím chtěl seknout, hodně to bylo kvůli technice s kterou jsem nebyl hodně krát
moc spokojený, ale do každého dalšího závodu jsem byl opět hodně motivován. Mou
motivaci bylo vždy překvapit a jet takovou tu první třídu jako třeba Aleš Čejchan nebo ty Frantine. Podařilo se mě to opravdu zřídka být ten prvotřídní
jezdec."
P.: ,,Za co nemůže ďábel, tak je
tam ženská :D, no celkem i to by se dalo k tomu přičíst, ale hlavně sem mi auto
pořád s*alo., ale děsně!. A kdo to měl platit ty vypálený regulátory a motory.
Navíc se mi moc ani nedařilo a byl sem z toho nešťastnej.(to sem měl zrovna
xraye....Ať žije Tamiya!! :D )"
F.: ,,Díky za pochvalu, ale já
sebe vidím úplně jinak, taky bych chtěl být jako Aleš….mladý!"
4.
4). Jaký preferuješ charakter RZ technický a
zároveň dostatečně rychlý nebo styl, jaký mu se v naši hantýrce říká – PEŤÁKOVINA?
M.: ,,No tak nejvíce se kamarádím
s takovou směskou. Krásný příklad je třeba závod Intercupu a to Hvozdná."
P.: ,,Nejradši mám kde to můžeš
prolítnou bokem a skokem :D, moc nemusím takový esíčka které jsou do zblbnutí.
Sice se člověk vydejchá ale strašně zamotá."
F.: ,, Marku, to máš pravdu,
ještě mám doma putovní pohár z Hvozdné. Patriku, to je taky krásný!!"
5.
5). Jaký povrch Ti více sedí - šotolina nebo
zpevněný povrch(asfalt apod.)
M.: ,,Naprosto jasně mi nejvíce
sedí šotolina, asfalt není moc pro mě, neumím jezdit moc čistě a hodně ztrácím."
P.: ,,Asfalt sem při rally nikdy
nejel, tak nemůžu říct, doufám že mě někam letos vytáhneš."
F.: ,, ...tak, to jsme na tom stejně.
Myslím, že v Trophy nás čekají tři asfaltové závody, snad nám tolik bodově neutečou! To
Patrik: Mám vyhlídlej jeden závod na Moravě, tak uvidíme!"
6.
6). Jaký podvozek letos budeš používat (nový) nebo
starý s novýma vychytávkama?
M.: ,,No tak letos jsem se
rozhodl o něčem úplně jiným než co jsem jezdil do teď, což bylo TA-02. Letos
pojedu s novým podvozkem Tamiya XV-01, už jsem učinil první úpravy . Ted jsem
s tím naprosto spokojen."
P.: ,,Používám Tamiyi TRF 416 už
třetím rokem.Teď sem si ho ještě víc vylepšil. Trochu sem to překopal a udělal
si jiné těžiště. Zatím se to jeví dobře, ale má to samozřejmě své mouchy. Chce
to testovat a testovat..."
7.
7). Proč nový nebo co bylo na tom loňským špatně?
M.: ,,S Tamiya TA-02 jsem
odjezdil 4 roky a už to prostě chtělo změnu. Tamiya TA-02 byl dobrý podvozek
,ale už mě to s tím moc nebavilo."
P.: ,,Vždy je co zlepšovat, a to
mám na těch modelech nejradši. Sednout si k tomu a laborovat co by šlo udělat
líp. Udělat to a pak to otestovat jestli to má nějaký vliv. To mě naplňuje
mnohem víc než samotný ježdění."
F.: ,, Marku, doufám, že do
začátku sezóny se Ti povedou vychytat všechny “mouchy a mušky“ tohoto nového
slibného podvozku.
8.
8). Jaký a proč používáš motor a jaké v něm vidíš
výhody (stříďák nebo stejnosměrný)?
M.: ,,Motor používám Ezrun, což
je střídavý motor. Na střídavém motoru se mě líbí že je celý krytý, nelítá do
něj bordel a má o mnohem větší učinnost a šetří více baterii. To u uhlíkových
motorů se říct nedá."
P.: ,,Používám GP
17(stejnosměrný). Regulátor na stříďáky co jsem jezdil mi vypálil dva motory,
tak sem z něho udělal z důvodů financí jen stejnosměrný regulátor. Jezdíval jsem
dřív stříďáky, jsou výborný, nemusí se člověk o ně starat, nežerou jen mají
prudký nástup toho výkonu, jízda pak není tak plynulá oproti stejnosměrnýmu,
který jezdím."
F.: ,, Koukal jsem, že se mi tady
v servisní dílně ještě ......pár, tedy několik motorů GP 17 válí, aspoň bude rezerva."
9.
9). Jak se připravuješ na závod (např. nejím, vyhýbám se
sexu, ležím a relexuju, jdu si zaběhat apod.)?
M.: ,,Tak na závody se připravuju
docela dost. Ještě večer před závodem prohlédnu auto jestli nemá nějaké
praskliny, jestli jsou dotažené šrouby a zkontroluju elektroniku, ale sebe menší
skrytou vadu naleznu až na závodech. A (na)nějaký ten rituál fakt nemám ."
P.: ,,HLAVNĚ SE V TOM PÁTEK PŘED
ZÁVODEM NEHRABAT !!! Myslím v autě :D vždy se něco pose*e, člověk to jde zkusit
ven a něco urazí nebo vypálí. Proto jenom vizuální kontrola. Jinak všechno dělat
předem nebo až na závodech. Většinou stávám na závody s pátečním
kocourem(přepito z večera), tak se budím kolem 7dmi, a chystám si věci. Naši
mají radost když na chodbě cinkaj stolky, židličky a kufříky :D"
F.: ,,
1 10). Máš těsně před startem trému?
M.: ,,Trému poslední dobou už nemám skoro vůbec. Soustředím se hodně na závody a při projití tratě hlavně a zrádné pasáže."
P.: ,,No vždycky... Ale to k tomu patří. Hlavně si říkám: "Hlavně jeď v klidu" ale na časomíře mi bliknou nuly a mám temno před očima."
F.: ,, … já se někdy úplně klepu, ale nevím jest-li to není něčím jiným, ...docela mě to někdy leká!"
11). Určitě jsme rádi, že jste zvolil náš tým, ikdyž jsi měl i jiné nabídky. Doufám, že v tom nebyly pouze finanční výhody nebo pozice jedničky v týmu! Proč RC Club Čistá?
M.: ,,Já jsem taky hooodně rád, že jsem právě v takovém profesionálním týmu. Mě právě nabídky vůbec nechodí, což vždy, když pak musím jet sezonu sám …tak docela zamrzí. Finanční výhody a pozice jedničky v týmu nebyl ten důvod být v tomto týmu, přece jenom jsem o tom na začátku vůbec nevěděl, že bych mohl mít takové výhody, takže kvůli tomhle to opravdu není. Chci prostě v tomto týmu být užitečný a vyhrát!"
P.: ,,Měl sem pokusy založit tým který bude konkurence schopný, ale po nevydařených sezonách jsem usoudil, že kývnout na Vaší nabídku je správná volba. Kvalitní jezdci s pečlivě připravenou technikou a pravidelnou účastí. To člověk prostě chce!"
F.: ,,Dávám palec nahoru!"
12). V kterých dalších šampionátech se chceš ještě realizovat?
M.: ,,Tak v rallytrophy žejo, ...s Citroenem DS3 WRC, pak to bude MČR s Davidem Čechem se Škodou Fabii S2000 a pak SafariCup s dvoukolkou, ale karoserie je ještě neznámá."
P.: ,,Budu se snažit odjet celý SC a určitě se chci podívat i někam jinam."
F.: ,,
Na zájezdu(ech) se pracuje."13). Co čekáš od letošní sezóny a s jakým výsledkem by jsi byl spokojen?
M.: ,,Letos chci opravdu hodně zabojovat a být ve všech třech šampionátech do 3.místa ,…. budu pro to dělat maximům!"
P.: ,,Jelikož mám novou platformu auta tak nemůžu soudit jak to pojede, ale 50% úspěchů je o připravenosti auta a o spolehlivosti techniky. Zbytek je v rukách. Byl bych spokojený kdybych dojel všechny závody a mohl být na bedně."
F.: ,, Držím palce a počítej s naší podporou!"
Díky za kraťoučký rozhovor. Doufám, že budeme na konci sezóny všichni spokojeni a naše vzájemná spolupráce bude pokračovat. Držím palce!
Další rozhovor připravujeme s bossem - Petrsem Musalem z naše druhého týmu Bobik teamu RCČ.
Za RC Club Čistá
Frantin