4.8.2013    10. Jump Rally  - IC - (Nedachlebice) - test 

Foto UMPIT Rally

  Tento dvoudenní závod Intercupu měl v plánu pouze Dejv, který tu má své povinnosti. Tuto možnost využil i Frantin, který potřeboval po opravách a výměně některých komponentů uskutečnit ostrý test. Nakonec jsme směr: Zlín - Uherské Hradiště - Nedachlebice absolvovali ve čtyřech kusech společně s Pepou Vackem a Honzou Kňákalem (Lančia Teamem z Milovic), kteří se rozhodli startovat v kategorii Historic. Tratě byly podobné těm loňským, ale jejich povrch, kromě úseků se zámkovou dlažbou se výrazně změnil. Přibylo výrazně šotolinových úseků, které vznikly díky probíhající výstavbě kanalizační sítě obce a jejich povrch tvořili velké, tvrdé hrudky jílové půdy. Velká asfaltová plocha, kterou tvoří hrubý asfalt byla také k nepoznání. Plocha sloužila jako depo sypkých materiálů a různých částí kanalizační sítě a byla pokryta několika milimetrovou vrstvou prachu a dostala název - Kluziště a její první podvečerní průjezd v ostrém světle zapadajícího slunce byl fantastickým jezdeckým, ale i diváckým - zážitkem! 
 Nejprve k hlavnímu úkolu této "mise". Dejw s Kamilem Sedláčkem (
Styllex motorsport RC Team) měli velmi těžký úkol, udržet těsné vedení v kategorii týmů, ale proti týmům - Grifone team, Samohýl Motor Zlín team, Sheron Racing Team (startující v kompletním složení tří jezdců v týmů) - neměli moc velké šance. Jejich třetí člen Mikuláš Sisák byl pracovně na 63. Neste Oil Rally Finland, kde pro Styllex motorsport pořizoval video-záznamy z některých RZ. Dejw začal velmi výborně a po prvním dnu byl na průběžném prvním místě. Celkové skončil druhý, přestože si ztěžoval druhý den na přehřáté pneu, dokázal toto výborné umístění udržet. Kamilovi se tolik nedařilo, úvodní den se potýkal s nastavením diferenciálů, i druhý den musel řešit několik technických problémků. Nakonec dojel na osmé pozici, když ho na poslední RZ předstihl Tom Mikl z Grifone týmu. Styllex nakonec obsadil druhé místo v hodnocení týmů se shodným bodovým počtem s Sheron RT a to díky Dejwovu druhému místu. Bohužel favorizovaný Samohýl Motor Zlín team, přišel o šanci bojovat o přední umístění z důvodů odstoupení jednoho člena, který musel odstoupit z technického selhání jeho techniky.
  Pepa s Honzou se na závod těšili jako na každý, který mohli v těchto "končinách" absolvovat. Honza dokončil v kategorii Historiků na třetím místě a Pepa,... ten by nejraději na tento závod zapomněl, protože musel snad ve všech RZ-tách řešit nějaký technický problém a dokončil na pátém místě. Největší favorit Jožka Pekař musel odstoupit již první den z důvodů "upečené" techniky.
  Frantin se samozřejmě těšil na "známé" prostředí, které se nakonec kromě zámkové dlažby ukázalo jako neznámé a šotolinové úseky jako nepřátelské. Na závod odjížděl z lehce repasovanou technikou (nový servo saver a vymezením velkých vůlí na podvozkových částech a transmisích), protože na posledním závodě "vozík" při akceleraci z výjezdu ze zatáček nekontrolovatelně uhnul buď na levou či pravou stranu. Cílem bylo hlavně odzkoušet vůz, nové připravené nastavení, které by mohlo zde fungovat a odjet co nejvíce RZ. První den začal s tradičním nastavením, přesto byl překvapen svým umístěním, protože šotolinové úseky byly docela hnus (...zatracené suché počasí!). Náladu si ale zlepšil podvečerním průjezdem "kluziště", protože to byla paráda nejen pro oči přihlížejících divíků, ale vrzání prachem plných poloos mu nahánělo husí kůži! U RZ3 byl za podivných okolností nebo důvodů posunut start, naštěstí pro mě nakonec i zkrácen, protože v nastalém šeru, díky mému chatrnému zraku, jsem toho moc neviděl. Druhý den jsem vyrazil s novým nastavením a byla to docela katastrofa. Nášup 17,5 vt. hned na první ranní RZ4, nechtěl jsem to nějak uspíšit, ale po RZ7 to vypadalo na úplný debakl, tak jsem se raději vrátil k původnímu nastavení.
  Příjemným překvapením bylo, že jsem neměl žádný problém s kolenem i záda byly v klidu. Přežít úmorné vedro jsem vyřešil s pomocí hlav. pořadatele Josefa Jandouše, který zajistil přístup do sprch, takže jsem se po každé RZ měl kde ochladit - prostě paráda! Nakonec bramborová medaile byla příjemnou odměnou. 
 
  Na závěr děkujeme pořadatelům za zajímavý závod a všem jezdcům gratulujeme za předvedené výkony. Odkaz na fotky naleznete pod logem na začátku článku nebo v galerii. Výsledky naleznete zde

     

Frantin