4.8.2013
10. Jump Rally -
IC - (Nedachlebice) - test
Tento dvoudenní závod Intercupu měl v plánu pouze Dejv,
který tu má své povinnosti. Tuto možnost využil i Frantin, který potřeboval po
opravách a výměně některých komponentů uskutečnit ostrý test. Nakonec jsme směr:
Zlín - Uherské Hradiště - Nedachlebice absolvovali ve čtyřech kusech
společně s Pepou Vackem a Honzou Kňákalem (Lančia Teamem z Milovic), kteří se
rozhodli startovat v kategorii Historic. Tratě byly podobné těm loňským, ale
jejich povrch, kromě úseků se zámkovou dlažbou se výrazně změnil. Přibylo
výrazně šotolinových úseků, které vznikly díky probíhající výstavbě kanalizační
sítě obce a jejich povrch tvořili velké, tvrdé hrudky jílové půdy. Velká
asfaltová plocha, kterou tvoří hrubý asfalt byla také k nepoznání. Plocha
sloužila jako depo sypkých materiálů a různých částí kanalizační sítě a byla
pokryta několika milimetrovou vrstvou prachu a dostala název - Kluziště a její
první podvečerní průjezd v ostrém světle zapadajícího slunce byl fantastickým
jezdeckým, ale i diváckým - zážitkem!
Nejprve k hlavnímu úkolu této "mise". Dejw s Kamilem Sedláčkem (Styllex
motorsport RC Team) měli velmi těžký úkol, udržet těsné vedení v kategorii týmů,
ale proti týmům - Grifone team, Samohýl Motor Zlín team, Sheron
Racing Team (startující v kompletním složení tří jezdců v týmů) - neměli moc velké
šance. Jejich třetí člen Mikuláš Sisák byl pracovně na 63. Neste Oil Rally
Finland, kde pro Styllex motorsport pořizoval
video-záznamy z některých RZ. Dejw začal velmi výborně a po prvním dnu byl na
průběžném prvním místě. Celkové skončil druhý, přestože si ztěžoval druhý den
na přehřáté pneu, dokázal toto výborné umístění udržet. Kamilovi se
tolik nedařilo, úvodní den se potýkal s nastavením diferenciálů, i druhý den
musel řešit několik technických problémků. Nakonec dojel na osmé pozici, když ho
na poslední RZ předstihl Tom Mikl z Grifone týmu. Styllex nakonec obsadil druhé
místo v hodnocení týmů se shodným bodovým počtem s Sheron RT a to díky Dejwovu
druhému místu. Bohužel favorizovaný Samohýl Motor Zlín
team, přišel o šanci bojovat o přední umístění z důvodů odstoupení jednoho
člena, který musel odstoupit z technického selhání jeho techniky.
Pepa s Honzou se na závod těšili jako na každý, který mohli v těchto
"končinách" absolvovat. Honza dokončil v kategorii Historiků na třetím místě a
Pepa,... ten by nejraději na tento závod zapomněl, protože musel snad ve všech
RZ-tách řešit nějaký technický problém a dokončil na pátém místě. Největší
favorit Jožka Pekař musel odstoupit již první den z důvodů "upečené" techniky.
Frantin se samozřejmě těšil na "známé" prostředí, které se nakonec kromě
zámkové dlažby ukázalo jako neznámé a šotolinové úseky jako nepřátelské. Na
závod odjížděl z lehce repasovanou technikou (nový servo saver a vymezením
velkých vůlí na podvozkových částech a transmisích), protože na posledním závodě
"vozík" při akceleraci z výjezdu ze zatáček nekontrolovatelně uhnul
buď na levou či pravou
stranu. Cílem bylo hlavně odzkoušet vůz, nové připravené nastavení, které by mohlo zde fungovat a
odjet co nejvíce RZ. První den začal s tradičním nastavením, přesto byl
překvapen svým umístěním, protože šotolinové úseky byly docela hnus (...zatracené
suché počasí!). Náladu si ale zlepšil podvečerním průjezdem "kluziště", protože
to byla paráda nejen pro oči přihlížejících divíků, ale vrzání prachem plných poloos mu nahánělo husí kůži!
U RZ3 byl za podivných okolností nebo důvodů posunut start, naštěstí pro mě
nakonec i
zkrácen, protože v nastalém šeru, díky mému chatrnému zraku, jsem toho moc
neviděl. Druhý den jsem vyrazil s novým nastavením a byla to docela katastrofa.
Nášup 17,5 vt. hned na první ranní RZ4, nechtěl jsem to nějak uspíšit, ale po
RZ7 to vypadalo na úplný debakl, tak jsem se raději vrátil k původnímu
nastavení.
Příjemným překvapením bylo, že jsem neměl žádný problém s kolenem i
záda byly v klidu. Přežít úmorné vedro jsem vyřešil s pomocí hlav. pořadatele
Josefa Jandouše, který zajistil přístup do sprch, takže jsem se po každé RZ měl
kde ochladit - prostě paráda! Nakonec bramborová medaile byla příjemnou odměnou.
Na závěr děkujeme pořadatelům za zajímavý závod a všem jezdcům
gratulujeme za předvedené výkony. Odkaz na fotky naleznete pod logem na začátku
článku nebo v galerii. Výsledky naleznete
zde
Frantin