17.7.2011 Rc Rally Autoservis PAS - malé ohlédnutí:

 

  Konečně jsem se dostal k tomu, abych napsal report z RC Rally Autoservis PAS a moc se omlouvám za veliké zdržení. ....ikdyž původní plán počítal, že tato rally bude asfaltová, nakonec vše dopadlo jinak a nikdo určitě nelitoval! Pořádáním této rally se ujali hoši z P(Petr)R(Radek)O(Ondra) Racing Teamu Liberec a jak jsem již nakousl, tak původně měla být na asfaltovém dopravním hřišti někde v Liberci. Vše šlo parádně, až se to dostalo k nějakýmu maníkovi - ouřadovi, který za to chtěl docela hustý prachy! Naštěstí kucííí nezazmatkovali a objevili pro nás (nejenom pro nás) super místo s nádhernou šotolinkou. Sice byla za závorou vojenskou, ale proto že je Petr na jejich straně, dokázal vše zajistit a proto říkám: ,,Díky, Petře"! Jak již určitě víte, soutěž se jela v náhradním termínu, protože v tom prvním panovaly takové klimatické podmínky, ...že bys psa ven nevyhnal! Na second pokus bylo počasí parádní, možná až moc velké teplo. Trošku popíši co pro nás PRO připravili. Na centrální ploše, kde byl start i cíl každé RZ byl také servis a technické zázemí závodu. Tato plochu byla pouze šotolinová a docela členitá díky vodní erozi, která zde vytvořila mnoho horizontů přesně v měřítku k našim speciálům. Z tohoto prostoru se vyráželo do dvou okruhů. V prvním okruhu se střídalo více povrchů - betonové panely, kus asfaltu i lesní půdy v krásném lesíku, kde na nás čekal technický výjezd i sjezd. V druhém nebyl asfalt ani les, ale přibyl travnatý propojovací úsek a trať nás vedla úzkou cestou, která v některých místech připomínala písmeno "U" jako úvoz, byla nahoru a dolu - žádná rovina! První dojem byl, že to bude lehké, jenže pořadatelé nejsou nějací nezkušení nováčci, takže to namotali tak, že zde auta slušně klouzala.
  Na start závodu se nakonec postavilo 19 jezdců. Bohužel se omluvil Lukyn (zdravotní důvody) a Mack (pracovní). Poprvé jsme mohli přivítat dva zástupce Rebel Racing teamu Ríšu Nitsche a Martina Desenckého, Míru a superjuniora Kubíka Svobodovic a Toma Mráze. Milým překvapením byl avizovaný start domácího Radka Šulce se zapůjčeným vozem. Velkým překvapením byl start Martina Knespla, který využil možnost zaregistrovat se nejpozději hodinu před startem prvního jezdce.
  RZ1 Blatníková I. První vyrážel Frantin a začal velmi opatrně, protože při shakedownu všichni zjistili jak to stále obrovsky klouže, ikdyž trať byla relativně čistá. Trpělivost se vyplatila a zajel nejrychlejší čas. Velmi dobře, po tak dlouhé pauze, začal Martin Knespl a nabylo to ne něm vůbec znát - druhým časem, ale netrefil se zrovna do gum (Rallyblocky nebyly nejvhodnější). Třetím časem už nepřekvapil Štěpán B., sice ztráta 18 vteřin byla dost velká, jenže dál to byli docela vyrovnané - Petr Hauer, Filda, Ondra, Petrs, Ríša a Dejw. Ten si ztěžoval, že několikrát musel tahal kamínek ze zaseknutého kola (zapomněl dát protiopatření)! Všichni zahajovací RZ zvládli včetně úplných nováčků, přestože lesní úsek s technickým stoupáním nabyl vůbec jednoduchý.
  RZ2 Světlová I. Zdála se být jednodušší, jenže....!Trať vedla po docela úzkých cestách, které byly díky vodní erozi dosti nerovné a chvílemi připomínaly malé úvozy a vše bylo k tomu z kopce nebo naopak. PRO dotoho zakomponovali technický finesy, takže to bylo opravdu náročný a po šotolině to klouzalo jako sviňa!  Martin vyhrál o 9 vteřin před Frantinem, který ztratil drahocenné vteřiny dolováním šutru a jízdou z kopce za horizontem minul patníček, takže se musel vracet. Petrs třetí (zde již opět s volnoběžkou a planetový diferák zahrabal určitě někam hluboko....) těsně před Štěpánem. Další trojice jezdců ztrácela více jak 20 vteřin Filda, Petr Hauer a Ondra. Dejw opět velmi mizerně a problém z RZ1 mu stále ztrpčoval život, přestože nasadil kryty do disků. Náročnost terénu se podepsali na velkém "odpadu"! Tři jezdci museli připsat na svá konta VP(Míra a Kubík Svobodovic a Pavel Martan - poloosa) a nebýt Šimona M. a Martina D., které své vozy opravili přímo na testu (VP byl kratší než jejich dosažený čas), mohla být úmrtnost vozů ještě větší!
  RZ3 Volantová I. stejná jako RZ1, ale opačně. Bezpečně vyhrává Martin a ujímá se celkového vedení. Druhý Petrs, Filda a Frantin, kterého postihly technické problémy. Nejprve hned po startu mu přestalo fungovat auto, ale než se úplně zastavilo, tak všechno opět naskočilo, ale to už minul zatáčku a musel se vracet zpět - 5 vteřinek v háji. Naneštěstí stejné potíže má i u vracáku za lesíkem a byl rád, že tento test dokončil, ikdyž z velkou ztrátou. Dejw už neví co s tím a chtěl by už nejraději skončit. Podobné problémy trápí i Hašana, který taky tahá kameny. Přískokama do cíle dojíždí Tomáš Mráz, protože má docela slušně přehřátý régl. 
  RZ4 Brzdová I. si bohužel vybrala daň v podobě odstoupení Radka Š., jehož vůz přišel o transmise. Závada se ukázala jako neopravitelná, proto byl vůz odstaven a oprava se provede až na specializovaném pracovišti v autoservisu PAS. Kdo nezaváhal byl Martin a bezpečně vyhrál před Frantinem, kterého zase potrápilo několik zaseklých kamenů v zadních poloosách. Stejný problém už znechutil závod Dejwovi. Vůbec si nepamatujeme, kdy naposledy jsme řešili tento problém.....možná tady byla nějaká zvláštní šotolina,...asi jo! Třetí čas patřil Petrsovi, který tím o pár vteřinek odskočil výbornému Štěpánovi na kterého začal tlačit Filda. Ze závodu musel odstoupit Martin Desencký, ale z jiných důvodů než závodních.

  Pořadí v polovině závodu pořadí v topten: Martin K,. Frantin, Petrs, Štěpán, Filda, Petr H., Ondra, Richard N. a Petr Kužela, který se pravidelně umísťoval svými časy v první desítce. Následoval půlhodinová pauza na doplnění tekutin a něčeho do žaludku. Pořadatelé na opravu značení, které utrpělo naší "agresivní" jízdou!
  RZ5 .II ávokíntalB V druhé polovině se pojedou RZ v opačném směru, což avizují i nápisy. Těsně vyhrává Martin před Frantinem (0,18 vt), který se nemusel trápit s technickými problémy - pouze jen se svými chybkami. Petrs opět třetí, doslova vrní spokojeností s volnoběžkou a zapomíná na anabázi z planetovým diferenciálem. Čtvrtý Filda před Ondrou, Dejwem a Štěpán, který se rozhodl změnit pneu, ale zatím to nebylo ono a propadl se za Fildu. 
  RZ6 .II ávoltěvS Konečně Frantinovi vyšlo takřka vše a dokázal zajet nejrychlejší čas, sice jednou musel rozhejbávat zaseknuté kolo, ale zřejmě i Martina postihl nějaký problémek. Ondra po pauze nasadil nové Ripmaxi a zajíždí skwjelé časy, to v této rz potvrdil čtvrtým časem a dostal se před Štěpána, který dojíždí po třech a na jeho pozici si dělá zálusk Petr Hauer! Poslední dvě rz slibují tuhý boj o pátou pozici na kterou jsou čtyři kandidáti a nejhůř na tom je překvapivě Dejw!
  RZ7 .II ávotnaloV ..vše v zajetých kolejích, Martin opět nejrychlejší před Petrsem a Frantinem. Štěpán už o všech čtyřech, zajel i čtvrtý čas a vrátil se zpět na 5. pozici, protože Ondrovi se lepila nějak smůla na paty! Dejw zajel až 9. čas s nevídanou ztrátou 45 vt po úpravě setupu svého rc-ovládání....!Šimon M. se opět ukázal jako velký bojovník, když po opravě na trati, nevzdává a dojíždí s velkou ztrátou, ale stále bezpečně vede v kategorii superjunior.
  RZ8 .II ávodzrB ..jak se říká:,, Neštěstí nechodí po horách, ale po lidech!" Ondřej v prudkém sjezdu trefuje předním kolem objízdný bod a poškozuje zavěšení kola a musí vzdát. To znamená propad až na 9. místo celkově. Naopak kdo předvedl super výkon byl Petr Hauer, který zajel třetí čas a nadělil Štěpánovi 13 vteřin a dostal se na 5. pozici! Nejrychleji Martin s více jak tří vteřinovým náskokem před Frantinem a suverénně tento závod vyhrál. Dejw ani v poslední rz nic nepředvedl dojel s osmým časem a díky Ondřejově smůle utrpěl celkově 7. flek. Nejmenší rozdíl byl zaznamenán mezi Mírou Svobodou a superjuniorem Šimonem Martanam,... po hodině ostré jízdy - pouhé 0,29 vteřinky!!!
  Rekapitulace celkových výsledků: 1. Martin Knespl; 2. Frantin Doležal; 3. Petrs Musal; 4. Filda Musal; 5. Petr Hauer; 6. Štěpán Benda; 7. Dejw Mishalko; 8. Ríša Nitsche; 9. Ondra Pavliš; 10. Petr Kužela; 11. Jenda Drazinský; 12. Petr Hašek; 13. Pavel Martan; 14. Tomáš Mráz; 15. Míra Svoboda; 16. Šimon Martan a 17. Kubík Svoboda. Dva jezdci Radek Šulc a Martin Desencký závod nedokončili.
 

Medailisti:

 

Kategorie Super Junior: 
   

   1. Šimon Martan, 2. Kubík Svoboda

 

Kategorie Junior: 
   

   1. Filda Musal, 2. Petr Kužela,

 

Kategorie týmů:

 

   1. Bobik team RcCČ ( Petrs a Filda Musalovi)  2. Rc Club Čistá (Frantin Doležal a Dejw Mishalko)3. Patriot Team (Martin Knespl)

 

Absolutně - Hlavní kategorie:

 

    1. Martin Knespl, 2. Frantin Doležal , 3. Petrs Musal

 

Super Junioři z leva Šimon Martan, Kubík Svoboda

Junioři z leva Petr Kužel, Filda Musal

 Týmy z leva  2. Rc Club ČIstá(Frantin Doležal a Dajw Misalko),1. Bobik Team RcCČ(Filda a Petrs Musalovi),3. Patriot team (Martin Knespl), 4. PRO Racing Team Liberec (Ondra Pavliš)

 Absolutně z leva KOSA - Frantin Doležal, Martin Knespl, Petrs Musal

Výsledky RC Rally Autoservis PAS,Foto RC Rally Autoservis PAS,Video RC Rally Autoservis PAS

  Na závěr velké poděkování klukům z PRO Racing Teamu Liberec za super tratě, které nebyly opravdu jednoduché a jezdec si musel dávat každý metr tratě velký pozor! Podle pozorovatele z MS Jirky Bistiaka tyto tratě splňují jejich požadavky a nic nebrání tomu, aby se zde mohla konat jedna ze soutěží MS Rallytrophy v podzimním termínu. Pokud se nám podaří vyřešit problém s kamínky na zadní nápravě (chceme najít jiné řešení než to co používají jiní - díly Tamiya), bude čas (v práci vyhrožují sobotami) a kancelář Rallytrophy nás zaregistruje do tohoto závodu - se na tyto tratě rádi vrátíme, protože jsou pro nás velkou výzvou!
  Ještě velká gratulace medailistům, všem a ....nováčkům dvojnásobně za předvedené výkony!!! Začátkem září nashledanou... Frantin