22.5.2011 Několik řádků ze sobotní RC Rally Finland

 

 

   Tento závod jsme absolvovali, abychom si nejenom vynahradili neodjetý závod MČR v Brně Kohoutovicích a neztratili kontakt s klukama z Rallytrophy, ale hlavně z důvodů otestovat novou pohonou jednotku, která byla nasazena v Dejwově vozu. Frantinovy ambice bylo dojet do 5. místa a neublížit si, Dejw myslel jako vždy zde jen na vítězství, ...což bylo u obou docela smělé, protože Aleš Čejchan, Petr Pavlát, David Broučil, Honza Heřmánek, Majkl Žulkevic a domácí Petr Beneš s Lukášem Peldou nebudou snadný a lehký oříšek! Mé obavy byly hlavně z charakteru tratí, které zde bývají velmi rychlé a fyzicky náročné.
   Při ranní prohlídce v místě konání jsme byli překvapeni, jak tento areál zarostl trávou a mě překvapily bicrosové terénní překážky "nějak" o dost větší než loni! Letošní trať byla opět rozdělena na dva samostatné okruhy a mile nás překvapilo, že chlapci z Erebos teamu připravili více technických úseků, čímž nám přidali pár míst na "vydýchání", ale i tak to bude velice rychlé! Celkově se nám tratě proti loňsku více líbily a když jsme viděli, že museli odtravnit tolik míst, tak si zaslouží rozhodně jedničku z hvězdičkou! Některé úseky bych sice vyznačil trošku jinak, protože se už více o sebe bojím,... a některé mi prostě nejdou. Např. v zadní partii u chodníku se zábradlím, se využívala horní hrana klopené zatáčky, na které se dalo jít a udržet - směrem od chodníku, ale když jsem to zkoušel opačně, tak jsem nedokázal na tu hranu vylézt a klouzal, ...a klouzal...V druhém okruhu zase off-roadový kopec s jeho blízkým okolím, ale co nevyhovuje mě, to může naopak vyhovovat druhému. Zaujali jsme pozici v servisní zóně vedle bratrů Komůrkových, Pavla Košíčka, Rockwork rally teamu, PRO racingu Liberec a Jirky Hatleberga, takže bylo o zábavu postaráno!!! Povrch tratí byl docela tvrdej a na ripy to nebylo, Dejw nasadil jednou jeté a já dvouleté - notně sjeté - rallyblocky od ARP oboje řezané.
  V RZ1 jsme zajeli docela dobré časy, přestože jsme nasekali nějaké ty chyby. Frantin při dvojitém předjíždění (asi třetí čas) a Dejw druhý, ale v časomíře se mu bloklo zadní kolo takže + 10 vt.
  RZ2 naladěni jak to šlo snadno, Frantin přidal nějaké to procento na akceleraci a vyrazil za asistence Aleše. Samozřejmě jsem zůstal vyset na prvním hřebíku, takže mi Aleš připomenul: ,,Františku, pozor na hřebíčky...!"Po dalších 3 metrech jsem sejmul dalšího, takže začal docela mazec v trefování do všeho co kde bylo u cesty. Nejhorší to asi bylo v off-roadovém kopci, kde to Aleš zabalil a odešel znechucen si po svém. To nebyl ještě konec, protože jsem v traverzu uklouznul po drnech, které tu zůstaly po vykopání cesty a pěkně si ustlal. Takže 15 vt. ztráta a motivace v háji. Dejw nic moc, až 4. čas a tušil, že to dnes nepůjde.
  RZ3 se jela stejně jako rz1. Dokázal jsem se zrychlit o ty dvě předjetí, ale stejně jsem zaostal o 0,1vt za nejrychlejším Alešem a poskočil celkově na 4. místo, které jsem si prohodil s Dejwem. Ten tady zajel shodný čas jako v prvním průjezdu, ke kterému tentokrát nepřipsal bonus za časomíru, ale nyní to stačilo "pouze" na čtvrtý čas. Zatím byli Ti vpředu na dostřel, takže docela zábava.
  RZ4 Frantin od začátku moc opatrně - bez chybek, ale čím byl blíže k off-roadové hoře, tím více ztrácel vládu nad vozidlem. Opět nedokázal správně najet a několikrát uvízl v kopci a v technický pasáži (velmi kluzký povrch z dlaždic), která následovala ihned po sjezdu se šprajcnul a nemohl tam ani zpět. To samozřejmě nebyl konec, protože podcenil průjezd fotobuňkou, který dokončoval otočen k ní zády a zaslechl lehké zacinkání....: ,,asi nějaké kamínky jsem si myslel..?" Bohužel ne! Jak mi sdělil Petr i Aleš, byl to čistý zásah. Dejw si jel jen pro sebe a vychutnával si pod driftem některé zatáčky a čas neřešil. Vpředu je docela těsno Petr, Aleš a David v rozmezí 7 vteřin.
   RZ5 se pokračuje po přeskupení a startuje se podle reálného pořadí. Dejw čtvrtý, Frantin pátý a vše stihneme jen tak tak připravit do startu, protože jsme startovali pomalu na konci startovního pole. Nyní se spojí oba okruhy a čekají nás 4x. Frantin vše zvládá docela dobře a vše vychází,....jenže opět se blíží off-roadová hora! Opět nechávám několik vteřin na kluzkých dlaždicích, kde zůstávám zatarasenej o břehy přes celou šířku cesty. To hlavní teprve příjde! Při sjezdu, asi tak na metrovém úseku třikrát končím v kotrmelcích a nechávám tady snad asi hodinu! Samozřejmě vše pozoruje Aleš a už si raději nepamatuju, jak to komentoval. Zbytek už v pohodě, jenom jednou na boudě a na hřebíku. Vůbec nevím s čím si hrál Dejw, protože ten zajel ještě horší čas. Možná se mu nějaký průjezd hodně líbil, tak si ho projel dvakrát. Po týhle RZ jsem toho měl docela dost - fyzicky - a rozhodl se RZ7 vynechat. Náladu jsem měl dobrou, protože Michal K., Hatleberg, Kosa a klucííí od PRO racing, se i mě bavili opravdu dobře!!
   RZ6 Sotva jsem došel na start a při představě, že musím zase přes tu off-roadovou horu...Světe div se, konečně jsem to projel slušně (jedno zapadnutí) i dlažebky vyšly! Ovšem nyní zase začalo nějak vadnout auto, ještě rychleji jak já. Nyní mě čekalo ještě kritické místo na hraně klopené zatáčky (uvedl jsem na začátku článku), kde jsem nemohl za autem a stále jsem klouzal dolů. Teď jsem se opravdu nasr*l, byl jsem úplně vyždímanej a zbytek rz jsem prakticky celý došel stejně jako auto. Docela mě překvapil David B., když mi řekl, že jsem "zašel" druhý čas. Dejw asi někde bloudil, protože zajel ještě o 7 vteřin horší čas jak já. Tady si vytvořil Petr P. rozhodující náskok před Alešem, když byl prakticky o 15 vt rychlejší. Horší bylo, že od polovičky RZ začalo lehce krápat a na poslední desítku jezdců se docela slušně rozpršelo. Bohužel zmizelo značení, které se provádělo vápnem a z bezpečnostních důvodu - docela to na trávě klouzalo - byl závod předčasně ukončen.     

 

  Tento závodní test či trénink splnil naše očekávání, nová elektronika držela bez jediného problému. Frantin fyzicky sice vydržel míň než předpokládal, ale myslím že je vše na dobré cestě. V první polovině června by měl absolvovat poslední lékařské prohlídky a uvidíme co bude dál.

   

 

Celkově: 1. Petr Pavlá; 2. Aleš Čejchan; 3. David Broučil

 

Kategorie JWRC
   

   1. Pavel Molitor, 2. Jakub Hoffmann, 3. Jaek Žurek

 

Kategorie Historik
   

   1. Petr Kneř, 2. Ondřej Pavliš, 3. Martin Čejchan

 

Kategorie SWRC a PWRC
   

   1. Pavel Košíček, 2. Petr Hauer, 3. David Čech

 

Kategorie týmů:

 

   1. AMK Malá Skála, 2. RC Rally Racing, 3. Erebos

 

Výsledky RC Rally Finland,Foto Rc Rally Finland,Video RC Rally Finland

  

   Na  závěrem musíme poděkovat pořadatelům za výborné tratě - EREBOS Team i realizačnímu týmu Rallytrophy za bezchybný servis výsledků. Nenapodobitelnému moderátorovi Dalibor Aka Deputymu za jeho povzbudivá a optimistická slova všem závodníkům. Těšíme se na další setkání, pokud to bude možné a budou přijaty naše přihlášky, na některém podzimním závodě. Určitě nás překvapili někteří jezdci svoji rychlostí a měli jsme možnost se svézt i s některými "stroji". Nejvíc na nás udělal dojem stroj Ondry Pavliše, s kterým bych okamžitě mohl nastoupit do závodu a bylo vidět, že za těch 14 dní(první nasazení do ostrých bojů při Rc Rally Sadská)  prošel jeho vůz intenzivním vývojem!