22.5.2011
Několik řádků ze sobotní
RC Rally Finland
Tento závod jsme absolvovali, abychom si
nejenom vynahradili neodjetý závod MČR v Brně Kohoutovicích a
neztratili kontakt s klukama z Rallytrophy, ale hlavně z
důvodů otestovat novou pohonou jednotku, která byla nasazena v
Dejwově vozu. Frantinovy ambice bylo dojet do 5. místa a
neublížit si, Dejw myslel jako vždy zde jen na vítězství,
...což bylo u obou docela smělé, protože Aleš Čejchan, Petr
Pavlát, David Broučil, Honza Heřmánek, Majkl Žulkevic a domácí
Petr Beneš s Lukášem Peldou nebudou snadný a lehký oříšek! Mé
obavy byly hlavně z charakteru tratí, které zde bývají velmi
rychlé a fyzicky náročné.
Tento závodní test či trénink splnil
naše očekávání, nová elektronika držela bez jediného problému.
Frantin fyzicky sice vydržel míň než předpokládal, ale myslím
že je vše na dobré cestě. V první polovině června by měl
absolvovat poslední lékařské prohlídky a uvidíme co bude dál.
Celkově: 1.
Petr Pavlá; 2. Aleš Čejchan; 3. David Broučil
Kategorie JWRC:
1. Pavel
Molitor, 2. Jakub Hoffmann, 3. Jaek Žurek
Kategorie Historik:
1. Petr Kneř,
2. Ondřej Pavliš, 3. Martin Čejchan
Kategorie SWRC a PWRC:
1. Pavel
Košíček, 2. Petr Hauer, 3. David Čech
Kategorie týmů:
1. AMK Malá
Skála, 2. RC Rally Racing, 3. Erebos
Při ranní prohlídce v místě konání jsme byli překvapeni, jak tento
areál zarostl trávou a mě překvapily bicrosové terénní
překážky "nějak" o dost větší než loni! Letošní trať byla opět
rozdělena na dva samostatné okruhy a mile nás překvapilo, že
chlapci z Erebos teamu připravili více technických úseků, čímž
nám přidali pár míst na "vydýchání", ale i tak to bude velice
rychlé! Celkově se nám tratě proti loňsku více líbily a když
jsme viděli, že museli odtravnit tolik míst, tak si zaslouží
rozhodně jedničku z hvězdičkou! Některé úseky bych sice
vyznačil trošku jinak, protože se už více o sebe bojím,... a
některé mi prostě nejdou. Např. v zadní partii u chodníku se
zábradlím, se využívala horní hrana klopené zatáčky, na které
se dalo jít a udržet - směrem od chodníku, ale když jsem to
zkoušel opačně, tak jsem nedokázal na tu hranu vylézt a
klouzal, ...a klouzal...V druhém okruhu zase off-roadový kopec
s jeho blízkým okolím, ale co nevyhovuje mě, to může naopak
vyhovovat druhému. Zaujali jsme pozici v servisní zóně vedle
bratrů Komůrkových, Pavla Košíčka, Rockwork rally teamu, PRO
racingu Liberec a Jirky Hatleberga, takže bylo o zábavu
postaráno!!! Povrch tratí byl docela tvrdej a na ripy to
nebylo, Dejw nasadil jednou jeté a já dvouleté - notně sjeté - rallyblocky od
ARP oboje řezané.
V RZ1 jsme zajeli docela dobré časy, přestože jsme nasekali nějaké ty
chyby. Frantin při dvojitém předjíždění (asi třetí čas) a Dejw
druhý, ale v časomíře se mu bloklo zadní kolo takže + 10 vt.
RZ2 naladěni jak to šlo snadno, Frantin přidal nějaké to procento na
akceleraci a vyrazil za asistence Aleše. Samozřejmě jsem
zůstal vyset na prvním hřebíku, takže mi Aleš
připomenul: ,,Františku, pozor na hřebíčky...!"Po dalších 3
metrech jsem sejmul dalšího, takže začal docela mazec v
trefování do všeho co kde bylo u cesty. Nejhorší to asi bylo v off-roadovém kopci, kde to Aleš zabalil a odešel
znechucen si po svém. To
nebyl ještě konec, protože jsem v traverzu uklouznul po
drnech, které tu zůstaly po vykopání cesty a pěkně si ustlal.
Takže 15 vt. ztráta a motivace v háji. Dejw nic moc, až 4. čas a
tušil, že to dnes nepůjde.
RZ3 se jela stejně jako rz1. Dokázal jsem se zrychlit o ty dvě předjetí,
ale stejně jsem zaostal o 0,1vt za nejrychlejším Alešem a
poskočil celkově na 4. místo, které jsem si prohodil s Dejwem.
Ten tady zajel shodný čas jako v prvním průjezdu, ke kterému
tentokrát nepřipsal bonus za časomíru, ale nyní to stačilo
"pouze" na čtvrtý čas. Zatím byli Ti vpředu na dostřel, takže
docela zábava.
RZ4 Frantin od začátku moc opatrně - bez chybek, ale čím byl blíže k off-roadové
hoře, tím více ztrácel vládu nad vozidlem. Opět nedokázal správně najet
a několikrát uvízl v kopci a v technický pasáži (velmi kluzký
povrch z dlaždic), která následovala ihned po sjezdu se šprajcnul a nemohl tam ani zpět. To samozřejmě nebyl konec,
protože podcenil průjezd fotobuňkou, který dokončoval otočen k
ní zády a zaslechl lehké zacinkání....: ,,asi nějaké
kamínky jsem si myslel..?" Bohužel ne! Jak mi sdělil Petr i Aleš, byl to
čistý zásah. Dejw si jel jen pro sebe a vychutnával si pod
driftem některé zatáčky a čas neřešil. Vpředu je docela těsno
Petr, Aleš a David v rozmezí 7 vteřin.
RZ5 se pokračuje po přeskupení a startuje se podle reálného pořadí.
Dejw čtvrtý, Frantin pátý a vše stihneme jen tak tak připravit
do startu, protože jsme startovali pomalu na konci startovního
pole. Nyní se spojí oba okruhy a čekají nás 4x. Frantin vše
zvládá docela dobře a vše vychází,....jenže opět se blíží off-roadová
hora! Opět nechávám několik vteřin na kluzkých dlaždicích, kde
zůstávám zatarasenej o břehy přes celou šířku cesty. To hlavní
teprve příjde! Při sjezdu, asi tak na metrovém úseku třikrát
končím v kotrmelcích a nechávám tady snad asi hodinu!
Samozřejmě vše pozoruje Aleš a už si raději nepamatuju, jak to
komentoval. Zbytek už v pohodě, jenom jednou na boudě a na
hřebíku. Vůbec nevím s čím si hrál Dejw, protože ten zajel
ještě horší čas. Možná se mu nějaký průjezd hodně líbil, tak
si ho projel dvakrát. Po týhle RZ jsem toho měl docela dost -
fyzicky - a rozhodl se RZ7 vynechat. Náladu jsem měl dobrou,
protože Michal K., Hatleberg, Kosa a klucííí od PRO racing, se
i mě bavili opravdu dobře!!
RZ6 Sotva jsem došel na start a při představě, že musím zase přes
tu off-roadovou horu...Světe div se, konečně jsem to projel
slušně (jedno zapadnutí) i dlažebky vyšly! Ovšem nyní zase
začalo nějak vadnout auto, ještě rychleji jak já. Nyní mě
čekalo ještě kritické místo na hraně klopené zatáčky (uvedl
jsem na začátku článku), kde jsem nemohl za autem a stále jsem
klouzal dolů. Teď jsem se opravdu nasr*l, byl jsem úplně
vyždímanej a zbytek rz jsem prakticky celý došel stejně jako
auto. Docela mě překvapil David B., když mi řekl, že jsem
"zašel" druhý čas. Dejw asi někde bloudil, protože zajel ještě
o 7 vteřin horší čas jak já. Tady si vytvořil Petr P.
rozhodující náskok před Alešem, když byl prakticky o 15 vt
rychlejší. Horší bylo, že od polovičky RZ začalo lehce krápat
a na poslední desítku jezdců se docela slušně rozpršelo.
Bohužel zmizelo značení, které se provádělo vápnem a z
bezpečnostních důvodu - docela to na trávě klouzalo - byl
závod předčasně ukončen.
Na závěrem musíme poděkovat pořadatelům za výborné tratě - EREBOS Team i realizačnímu týmu Rallytrophy za bezchybný servis výsledků. Nenapodobitelnému moderátorovi Dalibor Aka Deputymu za jeho povzbudivá a optimistická slova všem závodníkům. Těšíme se na další setkání, pokud to bude možné a budou přijaty naše přihlášky, na některém podzimním závodě. Určitě nás překvapili někteří jezdci svoji rychlostí a měli jsme možnost se svézt i s některými "stroji". Nejvíc na nás udělal dojem stroj Ondry Pavliše, s kterým bych okamžitě mohl nastoupit do závodu a bylo vidět, že za těch 14 dní(první nasazení do ostrých bojů při Rc Rally Sadská) prošel jeho vůz intenzivním vývojem!