25.4.2011
Malé ohlédnutí za druhým
závodem Czech Rally Championship.
Tento závod 5. Rc Rally Sadská nás
zavedl na chráněné území jezera Sadská. Zástupci našeho týmu -
Frantin a Dejw, se vydali na místo konání již o den dříve, aby
pomohli s výstavbou tratí Mackovi - Vláďa Krejčík, který byl
ředitelem-stavitelem této soutěže. Hlavní koncept uspořádání
RZ vycházel z minulých ročníků a využíval různé cesty a cestičky,
které jsme se snažili za pomocí křovinořezu rozšířit i
propojit. Bohužel jsme nemohli více realizovat naše nápady,
protože jsme byli na ...... chráněném území. Zhruba za
sedm hodin bylo prakticky vše hotovo, takže jsme stihli ještě
malou grilovačku na "dače" Macka!
Celkově: 1. Frantin Doležal, 2. Mack Vláďa
Krejčík, 3. Dejw Mishalko, 4. Filda Musal, 5. Petrs Musal, 6.
Petr Hauer, 7. Štěpán Benda, 8. Ondra Pavliš, 9. Vašek
Stránský a
topten uzavíral mladičký Matěj Štěpán.
Do rally se přihlásilo 16 jezdců, ale večer se omluvil jeden z
favoritů soutěže - Pavel Košíček z důvodů pracovní
zaneprázdněnosti. Ostatní dorazili a prvních z nich byl Lukyn
Mrnka, který se zlepšuje po více jak dvouleté pauze, závod od
závodu. Bohužel prvním smolařem se stal Jan Novák senior,
kterému při shakedownu zkolabovalo dálkové ovládání jeho vozu
a do závodu vůbec nenastoupil.
RZ1 - Long Beach I. - jejíž start byl na začátku hlavní pláže a vedla
těsně podél vody a pokračovala technickým průjezdem na
betonové panely a poté směr cíl a byla nejkratší ze závodního
dne a měla závodníky pouze připravit do závodního tempa.
Nejrychleji tuto úvodní RZ zvládl Petrs Musal před svým
parťákem z týmu Fildou. Dejw třetí s minimálním náskokem před
Mackem. Opět se v dobré formě předvedl Štěpán Benda, kterému
"dýchali" na záda Frantin (začal opatrněji) a Petr
Hauer.
Docela rozpačitý ze svého výkonu byl Lukyn. Naopak Ondra
Pavliš si pochvaloval svůj nový podvozek TA-02, který dokončil
v brzkých ranních hodinách a zde ho teprve dolaďoval.
RZ2 - Nice Snake I. - Frantin zjistil, že by to dnes již konečně šlo,
vyvaroval se chybiček a jeho čas byl nejenom první zaznamenaný v této RZ,
ale jak se později ukázalo i nejrychlejší, sice jen pár
desetinek než druhého Fildy. Třetím časem se blýskl Štěpán B.,
který dokáže být opravdu rychlý. Tyto dvě první RZ tvořily
základy dalších RZ a měly ukázat, které úseky by se mohli
projíždět dvakrát po sobě a nemohlo docházet k tomu, že by si
mohli piloti vzájemně překážet. Tyto poznatky byly vyhodnoceny
a použity u většiny následných RZ, kterých zbývalo ještě 10!
RZ3 - Hard Road I. - Frantin opět nejrychlejší, zase pouze těsně před
Fildou, který stále vede v průběžném pořadí a tato dvojice
získala více jak deseti vteřinový náskok před Petrsem a Dejwem.
Bohužel ze soutěže musel odstoupit nadějný junior Honzík
Novák, kterému během testu prakticky explodoval přední
diferenciál a tím dovršil obrovskou smůlu tohoto rodinného
týmu.
RZ4 - Crazy Shock I. - Frantin dovršuje čistý hattrick a ujímá
se průběžného vedení, protože Filda vyrábí chybky jak na
běžícím pásu. Mack se blýskne druhým časem a celkově se drží
na "bednové" pozici o kterou svádí těžký boj s Dejwem i
Petrsem. Technický problém potkává Lukyna v podobě prasklého
zadního řemínku a do další rz neodstartuje. Zajímavostí tohoto
testu je, že jezdci se musejí dostat z jednoho místa do
druhého bez značení a záleží na každém jezdci, kterou cestu
zvolí. Musím dodat, že všichni toto zvládli na jedničku a bez
zbytečných protestů. Tento prvek byl samozřejmě ještě použit
při druhém průjezdu a při závěrečné rz.
RZ5 - Little Beach I. - dovedla na druhý průjezd Křováckým mostem,
který většině pilotů nedělal žádné problémy pouze Petrs
přichází o horní zavěšení LP kola, které se v pravých
zatáčkách blokuje. Ztrácí 30 vteřin na vítězného Fildu a
prakticky přichází o možnost bojovat o přední příčky. Další v
pořadí Frantin, Dejw, Mack a Štěpán B.
RZ6 - Black Dream I. - zahrnovala prakticky všechny úseky, které
šly nějakým způsobem propojit, včetne spojovací úseku z Crazy
Shocku. I na této nejdelší RZ byly rozestupu mezi jednotlivými
piloty minimální a nejrychlyjší čas dosáhl Frantin před
Petrsem, Dejwem, Fildou a Mackem. Příjemným překvapením
tohoto závodu je mladičký junior Matěj Štěpán, který zajíždí
pravidelně časy v druhé topfive!
Druhá polovina závodu se skládala ze stejných RZ, některé se projížděly
opačným směrem u jiných se trať lehce prodloužila přidáním
některých krátkých úseků, které se projížděly dvakrát. V této
druhé polovině zaznamenal Frantin 5x a Dejw 1x nejrychlejší
čas. V pořadí topfive se pravidelně objevovali jezdci Petr H.,
Štěpán B. a Mack, který ke konci závodu pekelně zrychlil a
dokázal celkově vybojovat celkové druhé místo těsně (1,15 vt.)
před Dejwem. Tento závod ukázal jak se v tomto cupu vyrovnává
výkonnost jezdců, což je příslibem do dalších závodů.
Kategorie Junior:
1. Filda Musal, 2. Matěj Štěpán, 3. Makyk Musalová
Kategorie týmů:
1. Rc Club Čistá (Frantin Doležal a Dejw Mishalko), 2. Bobik team RcCČ (Petrs a Filda Musal), 3. PRO Racing Team Liberec (Petr Hauer a Ondra Pavliš)
Absolutně :
1. Frantin Doležal, 2. Mack Vláďa Krejčík, 3. Dejw Mishalko
Na závěr děkujeme
všem pořadatelům za výborně připravenou
trať kterou připravili i zúčastněným za iniciativní přístup v
průběhu závodu. Těšíme se na další závod, který nás zavede do
Kosmonos u Mladé Boleslavi do areálu Obchodního Centra KVARTET dne 19. června.