28.12.2011
Autumn RC Rally -
Black Plash (5. listopadu)
Tento závod byl naší poslední soutěží v této sezóně i poslední Czech Rally Championship. Novou lokalitu - Autokemp
Černá Louže s výborným zázemím pro nás všechny objevil Míra S. Po
skončení samotné soutěže zde zároveň proběhlo vyhlášení celé
sezóny a možnost přespání uvítala převážná část pravidelně
startujících jezdců. Přípravu tratí jsme s PRO Racing teamem
Liberec, stihli v rekordním časem v pátečním pozdním
odpoledne, ale posledních několik desítek metrů dodělávali již
za tmy. Podařilo se vyznačit dva okruhy s přibližným
odhadovaným jízdním
časem kolem dvou minut, které se budou dle potřeby vzájemně
propojovat. Jeden okruh (horní) využíval travnaté plochy, cestičky ze
zajímavé keramické dlažby k chatkám i malé prostranství před
letním posezením místního občerstvení. Druhý okruh (spodní) soutěžící
zavedl do dolní části kempu a využíval příjezdovou komunikaci
z malých kamenných oblázků, kteří spíše připomínaly kuličky na
cvrnkání a docela slušně velkého parkoviště převážně
šotolinového podkladu. Bohužel těsně před závodem se muselo
omluvit několik jezdců, ale i tak se sešlo patnáct pohodových
pilotů, kteří si tento poslední závod chtělo řádně užít! O
titulu se již rozhodlo na předposlední rally, který obhájil
Frantin, ale o druhém v pořadí se rozhodne až zde. O tuto
pozici se zatím stejným bodovým ziskem dělili Petrs a Filda,
ale i Dejw nebyl bez šancí na které ztrácel sedm bodíků. Také
nebylo rozhodnuto o nejlepším týmů, ale měli jsme před Bobikem
docela slušný náskok šestnácti bodů.
Na závěr musím poděkovat všem
startujícím za super výkony, které zde předvedli a veselou
atmosféru. Většinou rozhodovali desetinky vteřiny, které
jezdce tlačili k nejlepším výkonu. Děkujeme také pořadatelům
PRO racingu teamu Liberec i jejím "poločlenům" s
přípravou tratí a také RC Clubu Čistá za přidání rukou k dílu. Ještě výsledky v
jednotlivých kategorií:
RZ1 odstartovala přesně podle plánu, začínalo se vrchním okruhem a
nejrychlejší čas zaznamenal Frantin před Martinem Knesplem.
který byl o necelých 5 vt. pomalejší, ale jedině tito dva
jezdci zajeli čas pod hranicí dvou minut. Další jezdci v
pořadí - Filda, Štěpán, Dejw, Ondra a Mack v rozmezí tří
vteřin, takže se čekal opravdu vyrovnaný závod!
RZ2 od této a další sudé RZ jsme uvedli do "života" pravidlo
(okoukané z posledního závodu Safari Cupu), že Ti správně narození si dají před
jízdou panáčka něčeho ostřejšího (v nabídce byl citrus, zelená
a nějaká odrůda whisky), pro zvýšení výkonnosti i té správné
sváteční nálady posledního závodu - na povel "Ke strojům"!
Nejrychleji opět Frantin před Martinem, ale pouze o pár
desetinek. Filda, Dejw, Štěpán i Petrs opět v necelých třech
vteřinkách a první jmenovaný měl výborně rozjetý závod o post
vícemistra, protože Petrs ztrácel na jeho pozici čtyři místa v
pořadí, což jasně dokazovala i 8,5 vteřinová ztráta.
RZ3 nás zavedla na spodní okruh, který byl z 90% tvořen šotolinou a
první jízdy slibovaly, že to bude v některých místech po hrubé
šotolině opravdu klouzat! Nejlépe si s těmito nástrahami
poradil Frantin a dosáhl čistého hattricku! Druhý čas
tentokrát patřil Štěpánovi, který na této soutěži ukazoval,
jak dokázal za tento rok na sobě i svém voze udělat velký skok
dopředu. Příští rok to bude určitě hodně kvalitní soupeř s
kterým se musí počítat! Prakticky stejného času dosáhli Martin
i Filda, který bohužel trefil cílovou fotobuňku a vyfasoval
10-ti vteřinovou penalizaci, která ho vrátila zpět pořadím na
pátou pozici těsně před Petrsem a jeho náskok se ztenčil na
necelé dvě vteřiny!
RZ4 Začalo docela studeně funět, takže nikdo neprotestoval na povel
"ke strojům" a příjemně se vnitřně zahřál panáčkem něčeho
ostřejšího.Vyhrál Martin s pěti vteřinovým náskokem na
Frantina, který měl podobný náskok před třetím Štěpánem, který
si stejnou pozici podržel i celkově. Ve stejné vteřině jako on
zajel i Dejw s Petrsem, který se tak dostal před Fildu o 0,2
vt. Za těmito jezdci opět pěkně našlapáno se ztrátou dvou
vteřin a v rozdílu jedné vteřiny, trojice jezdců - Filda, Ondra
a Mack.
RZ5 i 6 vznikla spojením obou okruhů a oba tyto úseky vyhrál
Frantin před Martinem, ale pokaždé byl náskok pouze několik
desetin vteřiny. Celkový náskok něco málo přes 6 vteřin, po
16 minutách čisté jízdy, nic neřešil a Frantinovi nic
nezaručoval. Vyrovnané to bylo i za těmito jezdci a vždy další
tři jezdci v pořadí se vešli do titěrného rozdílu jedné
vteřiny, přestože RZ-ty byly prakticky 4-minutové! Bohužel
druhý průjezd nevyšel Fildovi, když ztratil na Petrse skoro
sedm vteřin a jeho atak na post vícemistra se mu drsně
zkomplikoval. Nesmím zapomenout, že další povel "ke strojům"
se obešel bez protestů! Během těchto testů si vypil kalich
hořkosti až do dna Míra Svoboda, když za oba průjezdy
inkasoval VP, což ho "bezpečně" uvrhlo na poslední místo
soutěže.
RZ7 opět se jel pouze vrchní okruh a první tři jezdci - Frantin,
Petrs i Štěpán v jedné vteřině! Čtvrtý Petr H. a Ondra o
vteřinu a půl pomalejší, ale naprosto ve stejném čase na
setinu vteřiny. Filda i Dejw nic moc, který klesl o jednu
pozici a vyměnil si pozici s Petrsem, který již získal 11
vteřinový náskok na Fildu.
RZ8 zdramatizovala boj o první příčku, ale důvodem nebyl dýchánek
jezdců, kteří se na oblíbený povel "ke strojům" opět před
startem občerstvili. Jezdci se prakticky seřadili ve
vteřinových intervalech. Nejrychleji zvládl projet tento úsek
Martin před Fildou, skwjelým Štěpánem, Petrsem, Dejwem, Ondrou
a Frantinem, kterému se opět z ničeho nic zastavil speciál. Po
několika oživovacích pokusech se znovu rozjel, ale ztráta více
jak 7 vteřin na Martin snížila náskok na chabých 6 vteřin!
RZ9 opět na jezdce čekaly spojené okruhy. Totálně se nedařilo
Dejwovi, který ztratil na vítězného Martina neuvěřitelných 23
vteřin! Frantin druhý, ale jeho náskok se snížil skoro o tři
vteřiny na 3,65 vt. Zajímavý to bude také na poslední RZ mezi
Fildou a Petrsem. Filda nyní ukrojil z jeho náskoku více jak 5
vteřin a pokud se mu podaří výkon zopakovat, mohl by o několik
desetinek Petrse porazit.
RZ10 naposledy se jezdci postavili na start a opět proběhl
klasický rituál "ke strojům". Frantin zajel docela slušný čas,
ale nevyvaroval se několika malých chybiček, ale i Martin
nejel úplně čistě. Vědom si toho, že nemá co ztratit, poslal
svůj vůz na plný plyn do časomíry a ....zadní částí zavadil o
časomíru, která se zastavila na hodnotě 3:45,71. Byl to
nejrychlejší čas, rychlejší přesně o 2 vteřiny jako Frantinův,
což by i tak nestačilo na celkové vítězství. I tak to byl
třetí čas včetně penalizace, jen pár desetinek za druhým časem
Fildy, který se stejně neradoval, protože z Petrsova náskoku
ukrajil pouze 4 vteřiny. O druhém jezdci - v pořadí celkového
pořadí šampionátu - rozhodla 1,15vt! Mazácky zvládl jízdu
Štěpán a v pohodě uhájil třetí pozici v této poslední rally,
čímž potvrdil svoji stoupající tendenci svých výkonů v letošní
sezóně. Dejw opět bídně a nebýt problémy Ondry, tak klesl o
další místo dolů pořadím. Závěrečné focení v UP už proběhlo za
slušný tmy a jak to tedy dopadlo? 1. Frantin Doležal, 2.
Martin Knespl, 3. Štěpán Benda a další v topten..Petrs Musal,
Filip Musal, Dejw Mishalko, Ondra Pavliš, Petr Hauer, Mack
Vláďa Krejčík a desátý Superjunior Matěj Benda.
Kategorie Super Junior:
1. Matěj Benda, Kubík Svoboda,
Kategorie Junior:
1. Filda Musal, 2. Makyk Musalová
Kategorie týmů:
1. Rc Club Čistá (Frantin Doležal a Dejw Mishalko) 2. Bobik team RcCČ ( Makyk, Filda a Petrs Musalovi) 3. Patriot team (Martin Knespl) 4. PRO Racing Team Liberec (Petr Hauer a Ondřej Pavliš)
Absolutně - Hlavní kategorie:
1. Frantin Doležal 2. Martin Knespl 3. Štěpán Benda