23.12.2011  RC Lombard Rally Finland (29. října)

 

 

   Lombard rally byla naše předposlední soutěž letošní sezóny a bylo to takové zakončení docela úspěšné sezóny, ...taková třešnička na dortu! Není určitě tajemstvím, že se chceme vrátit příští rok zpět do Trophy. Chyběli nám skwjelé poskládané tratě, které místní pořadatelé zvládají připravit na 1*(jednička s hvězdičkou). Tratě jsou rychlé, ale jezdci mají čas v průběhu RZ si v technických pasážích odpočinout (technické pasáže jsou bez záludností, kde si jezdec vychutnává své umění ovládat vůz a nééé, že se před tímto "technickým" úsekem zpotí z důvodů, aby správně najel do prvního zatáčky, jinak nemá šanci projet další ...z mnoha, které většinou hned následují - pokud nemá předěláno řízení patent alá Peťák - tyto úseky se pak projíždějí prakticky v nulové rychlosti ....na rozdíl od těch z Trophy, kde vůz má stále rychlost na nějakou tu parádičku). Také jsme chtěli poznat co je zde nového, kam se technika v tomto prestižním šampionátu posunula a to samé platilo o jezdcích. Samozřejmě jsme nechtěli zasahovat do průběžné pořadí a dle potřeby byli připraveni vzdát se vyjetých pozic, pokud bychom nějakým způsobem ovlivnili konečné výsledky sezóny 2011. Na start se postavilo 44 jezdců za docela příjemného pozdního podzimního počasí.
  RZ1 Good Job! Nejrychlejší Aleš Čejchan před Peťákem a Dejwem. Já dojel sedmý se ztrátou 20 vteřin, takže určitě lehké zklamání. Na shakedownu jsem nic neošidil, přesto jsem zvolil špatné pneu. Již při prvních metrech pneu neseděly jako na shaku a čím jsem toho odjel víc, tím to bylo horší! Končil jsem s pocitem, jako bych jel po namrzlé cestě.
  RZ2 šlo vše bez problémů mě, což se nedá říci o Dejwovi, který dojel na stejné pozici jak já v úvodu. Startovalo se stejně, ale v protisměru. Nyní byly na autě ty správné pneumatiky, takže řízení auta bylo jednoduché a v podstatě to šlo samo. Pouze jedna větší chyba a bylo to znát i na dosaženém čase! Skutečnost předčila mé očekávání, čas byl nejrychlejší a katapultoval mě na třetí místo absolutně. Druhý čas patřil Alešovi a třetí Michalovi, který v letošní sezóně jezdil na pozicích s kterými byl určitě velmi spokojen!
  RZ3 ..start na nejvzdálenějším místě rc areálu, ale nepatřila k těm časově nejdelším. Aleš nejrychlejší o 4 vt. před Dejwem a Peťákem, čtvrtý Michal a já pátý. Mohlo to být lepší, ale několik desítek metrů po startu trefuji obrubník, který mě trošku poslal někam jinam, následně se lehce nemůžu vejít do několika vlásenek za sebou. Vše dovršuji dvojitým uvíznutím na hřebících u vracáků, když jsem se chtěl vyhnout kořenům u každém z nich. Zbytek již proběhl bez problému včetně nádherného polygonu i asfaltu před cílem.
  RZ4 shodná s trojkou. Vyvaroval jsem se předešlých chyb z úvodu RZ, výsledkem byl třetí čas za Michalem a vítězným Alešem, ale mohlo to být ještě lepší. V předposlední zatáčce se auto ve smyku o něco kouslo, což mě poslalo mezi svodidla, kde jsem uvízl a musel ho ručně vyprostit - škoda. Pár desetinek za mnou Dejw a Peťák.
  V polovině závodu Aleš bezpečně na čele před Peťákem. Třetí pozice patřila mě, ale pouze s vteřinovým náskokem na Dejwa a další vteřinou na Michala. Šestý Martin Knespl, Brouk, Lukáš Eis, "Doktor" a topten uzavíral Deputy - všichni s vozy kategorie WRC. Nyní se déle startovalo v aktuálním pořadí závodu
  RZ5 a 6 startovalo se od jezera, zde se mi většinou nedaří a proto je tudíž nemám rád. Start těsně před posledním vracákem ve sjezdu k jezeru a vytvářel s další zatáčkou takové "esíčko", kde záleželo na dobrém najetí, dalších pár metrů se dobře vyhnout kořenům a vracákem kolem jezera do stoupání a dál na polygon...Tentokráte mi tato pasáž vyšla, ale nahoře to byla bída a utrpení. Vše vyvrcholilo v úzké pasáži pod kopcem na  "Col de Turini" lemované dlažebníma kostkama, kde jsem si doslova rozšlápnul auto (urazil spojler a karosérie praskla až ke střeše). Z mého pohledu ty byl můj nejhorší výkon dne. Naštěstí pro mě, ale bohužel naneštěstí pro Michala, který se zde také trápil a byl pouze o několik desetinek rychlejší. Dejwovi se nedařilo, zajel devátý čas a klesl na pátou příčku.
  RZ6 to bylo o něco lepší, ale stačilo to pouze na čtvrté místo. Nejrychleji Aleš před Michalem, který mi nadělil skoro čtyři vteřin a celkově se dostal necelé dvě vteřiny přede mě a třetí čas patřil Broukovi. Dejw doslova katastrofálně a propadl se na sedmou pozici. 
  RZ7 Opět se startovalo s centrální plochy. Všechno probíhalo v klidu, pouze jsem několikrát nedobrzdil do zatáčky a zbytečně si ji natáhl. Bylo z toho druhé místo za Alešem a před Dejwem. Za námi Michal, ale ztratil více jak 4 vteřiny a opět jsem se vrátil před něj  na třetí pozici. Dejw si také polepšil na šestou pozici, ale dopomohl mu i technický problém Martina K.
  RZ8 před touto poslední RZ jsem kalkulovali, zda můžeme dojet do cíle v tomto pořadí aniž bychom zasáhli do celkového pořadí šampionátu. Nikoho jsme neohrožovali, takže to nechali osudu. Normálně bych byl zřejmě nervózní za této situace, ale nešlo nám úplně o výsledek, takže všechno v klídku a docela "to" vycházelo...až! Poslední dvě soutěže se mi z ničeho nic zastavilo auto a zde se stalo to samé. Bez nějakého důvodu či příčiny se auto zastavilo po projetí zatáčky. Než se k němu doběhl a provedl klasické úkony, ...vypnout, ...zapnout, pokus odstartovat systémem = auto na setrvačník, jsem ztratil hodně času se už loučil s vynikající třetí pozicí v závodě. Čas v cíli zase nebyl tak špatný (druhý za Alešem se ztrátou 1 vteřiny), takže nebýt problémů mohl to být super čas! Nyní jsem čekal jak se ukáže Michal, který mi říkal, že nebude už bláznit a pojede v klídku. Dojel třetí ještě s 2,5 vteřinovou ztrátou na mě, ale jak se mi později přiznal jel úplně na "krev" a to ho možná stálo lepší čas. Škoda mého zaváhání z RZ1, kdy jsem nasadil špatné pneu, mohlo to být celkově ještě lepší. Dejw zajel osmý čas a celkově skončil na šesté pozici.
  Celkovým vítězem a celkové pořadí v topten se stal: Aleš Čejchan, Petr Pavlát, Frantin Doležal, Michal Žulkevič, David Broučil, Dejw Mishalko, Jan Heřmánek, Lukáš Eis, Martin Knespl a Dalibor aka DEPUTY.
  Závěrem musíme poděkovat všem zúčastněným ...pořadatelům ...soutěžícím i divákům za výborný zážitek. Dosáhli jsme cíle, které jsme si předsevzali, ba i překročili - jedno umístění v topfive. Zajeli jsme velice slušný výsledek, ale víme, že někteří výborní jezdci chyběli nebo jeli ve slabších kategoriích. Prohlíželi jsme i techniku ostatních konkurentů a zjistili, že naše dva roky staré setupy budeme muset změnit, abychom příští rok stačili konkurenci. V této době již máme jeden testovací podvozek přestaven na specifikaci 2012 a nyní nás již čekají rozsáhlé testy, na které máme...snad ...dostatek času. Nyní ještě k pořadí jednotlivých kategorií:

 

 

Kategorie WRC a zároveň i absolutní pořadí:

 

  1. Aleš Čejchan, 2. Petr Pavlát, 3. Frantin Doležal
 

Kategorie SWRC a PWRC:
 

  1. Pavel Košíček, 2. Štěpán Benda, 3. Petr Hauer

 

Kategorie Historik:

 

  1. Ondra Pavliš, 2. Martin Čejchan, 3. Petr Kneř

 

Kategorie JWRC:

 

  1. Richard Nitsche, 2. Jakub Hoffmann, 3. Pavel Molitor  

 

Kategorie Týmů:

 

  1. RC Rally Racing, 2. AMK Malá Skála, 3. MZ Racing  


 

Kategorie SWRC: z leva Štěpán Benda, Pavel Košíček a Petr Hauer

Kategorie Historik : z leva Martin Čejchan, Ondra Pavliš a Petr Kneř

Kategorie JWRC z leva Jakub Hoffmann, Richard Nitsche a Pavel Molitor

 Kategorie WRC a absolutní pořadí z leva Petr Pavlát, Aleš Čejchan a Frantin Doležal

 Týmy z leva  AMK Malá Skála(Jan Heřmánek, Petr Pavlát),RC Rally Racing (David Broučil, Aleš Čejchan),MZ Racing (Michal Žulkevič, Dalibor aka DEPUTY)

 

Výsledky RC Lombard Rally,Foto Rc Lombard Rally,Video RC Lombard Rally