23.12.2011
RC Lombard Rally Finland
(29. října)
Lombard rally byla naše předposlední soutěž
letošní sezóny a bylo to takové zakončení docela úspěšné sezóny,
...taková třešnička na dortu! Není určitě tajemstvím, že se
chceme vrátit příští rok zpět do Trophy. Chyběli nám skwjelé
poskládané tratě, které místní pořadatelé zvládají připravit na
1*(jednička s hvězdičkou). Tratě jsou rychlé, ale
jezdci mají čas v průběhu RZ si v technických pasážích
odpočinout (technické pasáže jsou bez záludností, kde si
jezdec vychutnává své umění ovládat vůz a nééé, že se před
tímto "technickým" úsekem zpotí z důvodů, aby správně najel do
prvního zatáčky, jinak nemá šanci projet další ...z mnoha,
které většinou hned následují - pokud nemá předěláno řízení
patent alá Peťák - tyto úseky se pak projíždějí prakticky v
nulové rychlosti ....na rozdíl od těch z Trophy, kde vůz má
stále rychlost na nějakou tu parádičku). Také jsme chtěli
poznat co je zde nového, kam se technika v tomto prestižním
šampionátu posunula a to samé platilo o jezdcích. Samozřejmě
jsme nechtěli zasahovat do průběžné pořadí a dle potřeby byli
připraveni vzdát se vyjetých pozic, pokud bychom nějakým
způsobem ovlivnili konečné výsledky sezóny 2011. Na start se
postavilo 44 jezdců za docela příjemného pozdního podzimního
počasí.
Kategorie WRC a zároveň i absolutní pořadí:
1. Aleš Čejchan, 2. Petr Pavlát, 3.
Frantin Doležal
Kategorie SWRC a PWRC:
1. Pavel Košíček, 2. Štěpán Benda, 3.
Petr Hauer
Kategorie Historik:
1. Ondra Pavliš, 2. Martin Čejchan, 3.
Petr Kneř
Kategorie JWRC:
1. Richard Nitsche, 2. Jakub Hoffmann,
3. Pavel Molitor
Kategorie Týmů:
1. RC Rally Racing, 2. AMK Malá Skála,
3. MZ Racing
RZ1 Good Job! Nejrychlejší Aleš Čejchan před Peťákem a Dejwem. Já dojel
sedmý se ztrátou 20 vteřin, takže určitě lehké zklamání. Na
shakedownu jsem nic neošidil, přesto jsem zvolil špatné pneu.
Již při prvních metrech pneu neseděly jako na shaku a čím jsem
toho odjel víc, tím to bylo horší! Končil jsem s pocitem, jako
bych jel po namrzlé cestě.
RZ2 šlo vše bez problémů mě, což se nedá říci o Dejwovi, který dojel na
stejné pozici jak já v úvodu. Startovalo se stejně, ale v
protisměru. Nyní byly na autě ty správné pneumatiky,
takže řízení auta bylo jednoduché a v podstatě to šlo samo. Pouze jedna větší chyba a bylo to znát i na dosaženém čase!
Skutečnost předčila mé očekávání, čas byl nejrychlejší a
katapultoval mě na třetí místo absolutně. Druhý čas patřil
Alešovi a třetí Michalovi, který v letošní sezóně jezdil na
pozicích s kterými byl určitě velmi spokojen!
RZ3 ..start na nejvzdálenějším místě rc areálu, ale nepatřila k těm
časově nejdelším. Aleš nejrychlejší o 4 vt. před Dejwem a
Peťákem, čtvrtý Michal a já pátý. Mohlo to být lepší, ale
několik desítek metrů po startu trefuji obrubník, který mě
trošku poslal někam jinam, následně se lehce nemůžu vejít do
několika vlásenek za sebou. Vše dovršuji dvojitým uvíznutím na
hřebících u vracáků, když jsem se chtěl vyhnout kořenům u
každém z nich. Zbytek již proběhl bez problému včetně
nádherného polygonu i asfaltu před cílem.
RZ4 shodná s trojkou. Vyvaroval jsem se předešlých chyb z úvodu RZ, výsledkem byl třetí čas za Michalem a
vítězným Alešem, ale mohlo to být ještě lepší. V předposlední
zatáčce se auto ve smyku o něco kouslo, což mě poslalo mezi
svodidla, kde jsem uvízl a musel ho ručně vyprostit - škoda. Pár desetinek za mnou Dejw a Peťák.
V polovině závodu Aleš bezpečně na čele před Peťákem. Třetí pozice
patřila mě, ale pouze s vteřinovým náskokem na Dejwa a další
vteřinou na Michala. Šestý Martin Knespl, Brouk, Lukáš Eis,
"Doktor" a topten uzavíral Deputy - všichni s vozy kategorie
WRC. Nyní se déle startovalo v aktuálním pořadí závodu
RZ5 a 6 startovalo se od jezera, zde se mi většinou nedaří a proto je tudíž nemám
rád. Start těsně před posledním vracákem ve sjezdu k jezeru a vytvářel s další
zatáčkou takové "esíčko", kde záleželo na dobrém najetí, dalších
pár metrů se dobře vyhnout kořenům a vracákem kolem jezera do
stoupání a dál na polygon...Tentokráte mi tato pasáž vyšla,
ale nahoře to byla bída a utrpení. Vše vyvrcholilo v úzké
pasáži pod kopcem na "Col de Turini" lemované dlažebníma
kostkama, kde jsem si doslova rozšlápnul auto (urazil spojler
a karosérie praskla až ke střeše). Z mého pohledu ty byl můj
nejhorší výkon dne. Naštěstí pro mě, ale bohužel naneštěstí
pro Michala, který se zde také trápil a byl pouze o několik
desetinek rychlejší. Dejwovi se nedařilo, zajel devátý čas a
klesl na pátou příčku.
RZ6 to bylo o něco lepší, ale stačilo to pouze na čtvrté místo.
Nejrychleji Aleš před Michalem, který mi nadělil skoro čtyři
vteřin a celkově se dostal necelé dvě vteřiny přede mě a třetí
čas patřil Broukovi. Dejw doslova katastrofálně a propadl se
na sedmou pozici.
RZ7 Opět se startovalo s centrální plochy. Všechno probíhalo v klidu,
pouze jsem několikrát nedobrzdil do zatáčky a zbytečně si ji
natáhl. Bylo z toho druhé místo za Alešem a před Dejwem. Za
námi Michal, ale ztratil více jak 4 vteřiny a opět jsem se
vrátil před něj na třetí pozici. Dejw si také polepšil
na šestou pozici, ale dopomohl mu i technický problém Martina
K.
RZ8 před touto poslední RZ jsem kalkulovali, zda můžeme dojet do cíle v
tomto pořadí aniž bychom zasáhli do celkového pořadí
šampionátu. Nikoho jsme neohrožovali, takže to nechali osudu.
Normálně bych byl zřejmě nervózní za této situace, ale nešlo
nám úplně o výsledek, takže všechno v klídku a docela "to"
vycházelo...až! Poslední dvě soutěže se mi z ničeho nic
zastavilo auto a zde se stalo to samé. Bez nějakého důvodu či
příčiny se auto zastavilo po projetí zatáčky. Než se k němu
doběhl a provedl klasické úkony, ...vypnout, ...zapnout, pokus
odstartovat systémem = auto na setrvačník,
jsem ztratil hodně času se už loučil s vynikající třetí pozicí
v závodě. Čas v cíli zase nebyl tak špatný (druhý za Alešem se
ztrátou 1 vteřiny), takže nebýt problémů mohl to být super
čas! Nyní jsem čekal jak se ukáže Michal, který mi říkal, že
nebude už bláznit a pojede v klídku. Dojel třetí ještě s 2,5
vteřinovou ztrátou na mě, ale jak se mi později přiznal jel
úplně na "krev" a to ho možná stálo lepší čas. Škoda mého
zaváhání z RZ1, kdy jsem nasadil špatné pneu, mohlo to být
celkově
ještě lepší. Dejw zajel osmý čas a celkově skončil na šesté
pozici.
Celkovým vítězem a celkové pořadí v topten se stal: Aleš Čejchan, Petr
Pavlát, Frantin Doležal, Michal Žulkevič, David Broučil, Dejw
Mishalko, Jan Heřmánek, Lukáš Eis, Martin Knespl a Dalibor aka
DEPUTY.
Závěrem musíme poděkovat všem zúčastněným ...pořadatelům ...soutěžícím i
divákům za výborný zážitek. Dosáhli jsme cíle, které jsme si
předsevzali, ba i překročili - jedno umístění v topfive. Zajeli
jsme velice slušný výsledek, ale víme, že někteří výborní
jezdci chyběli nebo jeli ve slabších kategoriích. Prohlíželi
jsme i techniku ostatních konkurentů a zjistili, že naše dva
roky staré setupy budeme muset změnit, abychom příští rok
stačili konkurenci. V této době již máme jeden testovací
podvozek přestaven na specifikaci 2012 a nyní nás již čekají
rozsáhlé testy, na které máme...snad ...dostatek času. Nyní
ještě k pořadí jednotlivých kategorií: