Třetí rc rally Táborského
šampionátu, které se jmenovala 1. RC Rally Tábor, jsme
vzhlíželi s obavou. Na zdejších tratích rychlostních zkoušek jsme měli
startovat poprvé. Povrch (50% asfaltu) nám moc šancí na přední umístění
nedával, ale chtěli jsme bojovat a nedat svou kůži zadarmo! Startovní listina
opět slibovala kvalitní konkurenci a do soutěže se přihlásil jeden z předních
týmů prestižního šampionátu - Rallytrophy - ROM eBay Tamiye tým s Petrem
Pavlátem a Markem Střihavkou. Byl jsem smířený se sedmou pozicí a umístění na
pátém místě bych bral jako super výsledek. Dejv měl v plánu zajet bednu. Chtěl
jsem držet krok s TonymLee(TL) a Homíkem,"s domácími" Alešákem, Alfem, Dářou,
Radkem Knížkem, Embiem, kteří tyto tratě znají dokonale a Dejvem. Chyběl pouze
Pepetoni tým, který musel plnit jiné povinnosti sponzorské smlouvy.
Podle informací od ředitele rally, jsme věděli, že rychlostní
vložky budou kombinací šotoliny, asfaltu a tartanu(gumy). Vyrazili jsme ráno po šesté,
když celou noc pršelo, bouřilo a doufali, že v Táboře bude lépe. Cesta proběhla
bez problémů, v Táboře mokro a po dešti, takže jsme rychle využili shakodown,
doladili podvozky pro tuto rally a nasadili naše oblíbené asfaltové rallyblocky
od firmy GM. V UP jsem napočítal 21 vozů a Frantin
odstartoval jako druhý a Dejv čtvrtý.
RZ1
a 2 "Čelkovice
I., II.", povrch byl přibližně půl na půl (asfalt - šotolina) a povrch
mokrý. Zvítězil
Evžen LOVEC před teamovým parťákem Radkem P. a Alešákem(Aleš Matiášek ml.)
prakticky ve stejném čase. Dejv čtvrtý před TonymLee, Frantin šestý. Trošku jsem
podcenil RZ , prošel ji jen jednou a několikrát jsem váhal kudy kam a jednou i
zabloudil. Kluci z ROM eBay teamu zvolili na tuto mokrou sekci nevhodné obutí
(Petr P. navíc trefil časomíru) a umístili se ve středu startovního pole. Držel
jsem se tam, kde jsem si představoval, že se budu pohybovat a snažil se držet
akceleraci na uzdě. Smolařem první testu se stal Dářa(Zbyněk D.), když poškodil řízení
svého vozu a skončil na poslední pozici. Hned na začátku mi teoreticky ubyl soupeř, který
dokáže být stejně rychlý jako já.
Druhý průjezd se jel opačným směrem. Snažil se vyvarovat chyb z předešlého průjezdu. Snížil jsem střikování
paliva na nejnutnější minimum a doklouzal na druhé pozici za opět nejrychlejším
Evženem L., třetí Radek P. před Dářou, TonyLeem, Petrem P. a Dejvem. Marek
S. ve velkém driftařském stylu se nemůže dostat do svého pekelně rychlého standartu.
Po první sekci vede Evžen před Radkem P., Frantinem (2/3), Dejvem (7/4),
TonymLee a Alešákem. Ke konci této druhé RZ již začal asfalt vysychat, takže počítám s mírným
propadem na méně bodována místa, ale stále na pozicích, ve které jsem ve svých
představách doufal.
RZ 3 a 4 "Horky I.,
II." přibylo několik rovinek, ale hlavně těžký sjezd a následný strmý výjezd.
Asfaltové úseky již byly převážně suché i chlapci z ROM eBay přezuli na ty
správné pneumatiky. Upravuji výkon svého vozu a budu se snažit zbytečně neblbnout, když na
to nemám a vyrazil. Moc jsem se netrápil a dojel na čtvrtém místě za zrychlujícím
Petrem P. Čistý hatrick slavil
Evžen LOVEC před Radkem P. Technické problémy provázejí Alfa i Marka S. a
nabírají dobrovolně 10 vteřinovou penalizaci za nepovolený servis. Dejv(8/5)
dravě, ale moc ve driftu, takže ztrácí a přehání i nájezd před prudkým sjezdem a
končí v kotrmelcích. Opět jsem najel pár vteřinek na TL, který se
dostal před Dejva.
Před další vložkou se rozhoduji přidat na výkon, protože jsem
se stěží vydrápal na technický výjezd. Trošku jsem to " s tím přidáním" přehnal a jsem všude dlouhej a docela chybuju. Vše vrcholí několika vteřinovým přetlačováním
"směrníku", který na konec vzdávám a musím si pomoci rukou(nějak to nechtělo
couvat) a dojíždím víc jak se 14 vteřinovým mankem na nejrychlejšího muže
Petra Pavláta , který se dostává přede mne na bronzový stupínek. Druhý
dojíždí Evžen před Radkem P. a Knížou. TL se taky trápí a dojíždí
těsně za mnou. Dejv(9/7) to opět přehání, sice opět baví diváky na "skoku", ale
v cíli ztrácí mnoho času a dostává ode mne co proto! Klesl na sedmou
pozici za Radka Knížka a musí si uvědomit, že nejede jen pro sebe, ale za tým!
Alf problém vyřešil a zajíždí čas v topten, za to Marek bojuje s defektem své
pneu a stále se nemůže zbavit technických problémů.
RZ
5 a 6 "Větrovy I., II."
Nyní se ke známým úsekům přidává obávaná "guma", která je prý známa svoji
kluzkostí. Opět ubírám raději na výkonu a bude se snažit udělat co nejméně chyb
než riskovat rychlou jízdou. Volím tedy kompromis a jsem se svoji jízdou docela
spokojený.Na gumě jsou první tři zatáčky kluzký a proto jedu pomalu, ale
pokračuji zbytečně opatrně protože dál guma docela drží a než znovu přidám,
ztrácím pár vteřinek. Frantin dojíždí třetí za druhým Evženem a opět
nejrychlejším
Petrem Pavlátem . Dejv opět nedokáže krotit svůj východňárský temperameant a
nechává nějaký čas na skoku a dojíždí (10/7). TL opět pár vteřinek
za mnou a topfive uzavírá Radek P.
Druhý průjezd opět opačně a startuje se - levá přes
horizont...- Jsem si vědem své opatrné jízdě na gumě, tak chci do toho pořádně
"šlápnout" hned zkraje. Na horizontu to přeháním a jedu rovně mimo cestu,
vysoká tráva mě naštěstí brzdí a nenarážím tvrdě do blízkého stavení, ale o to
víc mi trvá návrat hustou trávou zpět! Na gumě přidávám další vteřinky navíc a uklidňuji se až
na asfaltu. Čas proto nic moc(7/4), ale vypadá to, že Dejv(8/7) konečně pochopil, že
se musí zklidnit a myslet víc na výsledek než na fandící diváky kolem tratí a
dojíždí těsně za mnou. Devátý je Marek S., který se celé dopoledne trápí nejen s
technikou, ale i se sebou. Desítku uzavírá TL. Nejrychlejší čas patří
Evženovy , druhý Petrovi P. a třetí Radkovi P.
V půlce rally je pořadí: Evžen, Radek P., Petr P., Frantin, TonyLee, Kníža, Dejv, Alešák, Tomáš Š. a topten uzavírá Homík.
RZ 7
a 8 "Klokoty I., II." vlastně se opakují RZ, které jsme jeli
dopoledne. Teď to bude o něco rychlejší, protože je sucho. Opět nějak bez
problémů, jenom se chvilku přetlačuji se "směrníkem" a zase neuspěji přesně jako
dopoledne. Dojíždím v topfive a Dejv hned za mnou.Nejrychlejší po polední pauze
je
Evžen před svým parťákem Radkem a Petrem P. Docela vyrovnaná RZ o čem svědčí
osm jezdců v rozmezí 5 vteřinek.
Jak je již pravidlem, další se jede opačným směrem. Zajíždím
prakticky shodný čas a opět v topfive, tentokrát to mladýmu sedlo a je
nejrychlejší
Dejv Mišalko , druhý Evžen a třetí Petr P. Za tyhle dvě RZ-ty jsem přidal
pomalu 10 vt k náskoku na TL a rozdíl byl už docela slibný a držím
bezpečně 4 místo průběžně, jenže do konce je ještě daleko. Dejv (1/7) stále na
stejné pozici a určitě se bude chtít probojovat zpět na zbytečně ztracené
pozice.
RZ 9 a 10 "Všechov I.,
II." opět úsek z těžkým sjezdem a vracákem do strmého kopce. Opět se zde
utábořilo mnoho diváků i fotografů. Jdu na start docela s velkými obavami,
protože předchozí RZ-ty nebyly dlouhé a nestihl jsem dolít nádrže. To znamelo
"že je něco špatně"! Po několika zatáčkách auto již reaguje na plyn s mírnou
rezervou, do strmého stoupání jsem vyjel s "odřenýma ušima", protože jsem
nedokázal získat potřebnou rychlost. Důležité bylo, že jsem tento úsek dokončil
a časová ztráta byla přijatelná i s 10 vt. penalizací - za nedovolený servis,
který jsem si vyžádal.. Opět vyměňuji motor jako na jiných předešlých rally a
pořád nevím v čem je zakopaný pes! Dejv se rozjel a dostává se nejen před Knížu(řeší
tech. problém), ale i před TonyLee. Dnes poprvé vítězí
Radek Pavliš a snaží se za sebou udržet Petra P., kterému se opravdu daří a
který zde dojel třetí za druhým Evženem. Dejv tedy výborně (4/5) a Frantin (9/4).
V 10RZ je už vše v pořádku a čtvrtým časem to potvrzuji. Dejv
to opět přehání a u skoku se nechá vyhecovat a končí v kotrmelcích. Zde
nabírá časovou ztrátu a propadá se zase za TL. Nejrychleji zvládá
tento měřený úsek
Evžen před Petrem P. a Radkem, který "urobil"několik zbytečných chybiček.
Před poslední sekcí RZet to vypadá na skwjelý výsledek. Frantin(4) čtvrtý se slušným náskokem na TL(5), který si bude muset dát velký pozor na Dejva(6). Ten, když mu to sedne je schopen zajet nejrychlejší čas, což už jednou dokázal a nemá takový psychický bloky jako mi dříve narození!
RZ 11a 12 "Dražice I.,
II." nastupuji s taktikou dostatečného náskoku, takže v klidu a bez chyb a
zbytečného riskování. Taktiku jsem dodržel a čas mě docela překvapil(4/4). Dejv
od začátku nasadil super tempo a skončil přede mnou na třetí pozici s
náskokem takřka 5 vteřin a se ztrátou 1 vt. na druhého Evžena. Nejrychlejšího
času dosáhl
Petr Pavlát a tímto časem se probojoval na druhou pozici před Radka P.,
kterému se opět nedařilo podle jeho představ. Před poslední rychlostní zkouškou
Frantin (4/4) a Dejv(3/5) opět před TL , který se už také těší na
poslední, závěrečný test! Na prvních šesti pozicích se zdá být rozhodnuto, ale
boj o sedmé místo bude opravdu uvádět diváky i samotné jezdce do trans(z)u - Homík,
Tomáš Š. a Alešák - jsou ve 3-ech vteřinách!!!
Jedu jen na jistotu, abych něco neurazil, ale chci si trochu užít
poslední průjezd časomírou. Zpomaluji jen minimálně a lehce škrtám o betonový
patník před časomírou, který je dnes vyhlášený jako součást časomŕy a připisuji
na své konto další 10 vt. penalizaci. Pěkně jsem si to zkomplikoval! Sleduji
Dejva, který je už na trati a podle mezičasů je jasné, že na něj můj náskok 16
vteřin bude stačit. Boj o sedmou příčku vyhrává Tomáš Šena, který dokáže udržet
nervy na uzdě. Homík i Alešák jedou prachbídně a překonává je Marek
S.(ztrácel 12 vt.), který konečně zajíždí čas v topfive a trošku si zlepšuje náladu.
Evžen nejrychlejším časem potvrdil své vítězství v této rally, stejně jako
druhým Petr P. a třetím Radek P. Frantin (11/4), Dejv (6/5), TonyLee a Tomáš Š.
S naším výkonem jsme velice spokojeni a naše cíle pro tuto rally jsme dokázali dokonce překonat. Ukázalo se, že kombinace těchto povrchů nám vlastně seděla. Musíme na závěr poděkovat pořadatelům za výborně připravenou soutěž, které přálo i počasí. Gratulujeme vítězům! Těm co se nedařilo držíme palce pro štěstí do dalších závodů a na 2. RC Rally Tábor na shledanou!
ABSOLUTNĚ:
Zvítězil Evžen Tomáš LOVEC před Petrem PAVLÁTEM a Radkem PAVLIŠEM.
Výsledky: